ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر سابق اپل از راه اندازی فروشگاه های این شرکت سخن می گوید

فارغ از بحث های سخت افزاری و نرم افزاری، اپل در حوزه ای توانسته به موفقیت دست پیدا کند که هیچ یک از رقبایش حتی نتوانسته اند به آن نزدیک شوند. فروشگاه های اپل به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

فارغ از بحث های سخت افزاری و نرم افزاری، اپل در حوزه ای توانسته به موفقیت دست پیدا کند که هیچ یک از رقبایش حتی نتوانسته اند به آن نزدیک شوند.

فروشگاه های اپل به لطف طراحی متفاوتشان، تجربه ای دلپذیر از خرید را در اختیار مشتریان قرار می دهند و به اپل کمک می کنند تا به صفرهای حساب خود اضافه کند.

ران جانسون یکی از اولین کسانی است که در کنار جابز در راه اندازی اولین اپل استور ها دخیل بوده است. او در آن زمان سمت مدیریت مغازه های اپل را بر عهده داشت و اکنون شرکت مشاوره استارتاپ خود را مدیریت می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا از صحبت های ران جانسون در رابطه با راه اندازی اپل استور ها مطلع گردید.

به گفته جانسون راه اندازی اپل استورها به هیچ وجه کار سختی نبوده است. او می گوید جابز از همان ابتدا دیدگاه بسیار شفافی را در رابطه با این فروشگاه ها داشته و دقیقا می دانسته که چه فضایی را اپل باید برای این موضوع، خلق نماید.

جانسون می گوید: «برای اینکه اپل در این راه موفق شود ما مجبور بودیم تا تجربه خرید را از نو خلق نماییم. برای همین فروشگاهی را به وجود آوردیم و در آن بخش هایی متفاوت مثل «بخش مشورت با نابغه های اپل» را به وجود آوردیم. ما همچنین تصمیم گرفتیم تا فروشگاه ها را در پر ترافیک ترین خیابان های شهر قرار دهیم. در آن زمان هیچ شرکت تکنولوژی از مغازه ای در این محله ها بر خوردار نبود.»

او اضافه می کند: «در رابطه با پیاده سازی ایده ها به هیچ وجه نگران نبودیم، چرا که استیو به شدت در این راه از ما حمایت می کرد.»

جابز معتقد بود که اپل استور ها نقشی کلیدی را در ارائه تجربه خریدی متفاوت عهده دارد هستند و بر همین اساس تمام تلاش خود را به کار بست تا این مغازه ها به واقعیت بدل شوند.

foster-partners-apple-china-store-front-1

جانسون می گوید: «برای جابز مشتریان همیشه دارای اهمیت بسیاری بوده اند. او می دانست که در ارائه تجربه خرید جذاب، فروشگاه ها می توانند کاری بکنند که از دست سخت افزار و نرم افزار، بر نمی آید. او بر اساس همین تفکر اپل استور ها را بنا نهاد.»

نکته جالب ماجرا این است که به عقیده جانسون، سخت ترین قسمت کار راه اندازی مغازه ها نبوده است.

مدیر سابق مغازه های اپل می گوید: «قسمت سخت ماجرا پس از راه اندازی مغازه ها شروع شد. ما می دانستیم که فضایی جذاب را خلق کرده ایم، اما باید منتظر می ماندیم و موفقیت آن ها را در عمل می دیدیم. این انتظار سخت ترین کاری بود که کردیم.»

اپل استور ها در اوایل مانند امروز جا نیفتاده بودند. در واقع از زمان راه اندازی این مغازه ها ۳ تا ۴ سال طول کشید تا سیاستی که اپل برای فروش متفاوت محصولاتش تبیین کرده، تاثیر خود را نشان دهد.

جانسون می گوید: «بیشتر مردم نمی توانند چنین زمانی را به انتظار گذرانند. اعضای هیئت مدیره نیز صبر چندانی نداشتند. اما شما باید به چشم اندازی که در ذهن خود دارید، پایدار بمانید. فراموش نکنید که رسیدن به موفقیت نیاز به زمان دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • Ali 007
    Ali 007 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    سلام گوشی من یه مشکلی پیدا کرده با این ک چرخش صفحه قفل کردم ولی صفحه گوشیم میچرخه حتی منو گوشیم هم میچرخه ک این تو گوشی های اچ تی سی هیچ وقت ندیده بودم
    کسی هست سردربیاره؟؟

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    من مشکلی با این قضیه ندارم / دو تا لینک من شده اسپم و تعصب که دوتاش به تکنولوژی مروبطه بعد صحبت راجب به والیبال و ... مرتبط به موضوع

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی