ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک قابلیت جدیدی به نام «See First» را در فید خبری خود مورد آزمایش قرار می دهد

در هفته ای که گذشت، فیسبوک اقدامات جالب و البته عجیبی انجام داده و تلاش دارد تا ویژگی های تازه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از این قابلیت ها «Suggested Topics - موضوعات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

در هفته ای که گذشت، فیسبوک اقدامات جالب و البته عجیبی انجام داده و تلاش دارد تا ویژگی های تازه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از این قابلیت ها «Suggested Topics - موضوعات پیشنهاد شده» نام داشته که البته در هفته ی گذشته رویت شده اما هنوز به شکل رسمی، معرفی نگشته است. گفته می شود که این قابلیت تلاش می کند موضوعاتی را به کاربران یادآور شد که بتوانند بر اساس آنها، «با هم به گفتگو بپردازند».

اما ویژگی جدید تری که در اصل می تواند در News Feed این شبکه ی اجتماعی بسیار عالی عمل کند،‌ «See First» نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا الگوریتم ماشینی فید خبری فیسبوک را اندکی تغییر داده و به آن بگویند تمایل دارند در ابتدای کار، چه پست هایی را از چه اشخاص و صفحاتی مشاهده کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قابلیت See First همان کاری را برایتان انجام می دهد که از نامش نیز بر می آید؛ به سادگی آنچه را که تمایل دارید در ابتدای کار ببینید را به شما نمایش می دهد. برای مثال می توانید مشخص سازید که در ابتدا پست های دوستان صمیمی خود را مشاهده نمایید نه شخصی که سال ها پیش صرفا با وی مکالمه ای داشته اید.

این ویژگی ابتدا توسط وب سایت TechCrunch رویت و سپس گزارش شد و می توانید در اسکرین شات زیر، نحوه ی کارکردش را نیز مشاهده کنید. صرفا کافیست تا یک کاربر را در لیست See First خود قرار دهید.

img_0902-0-w600

TechCrunch از فیسبوک در خصوص قابلیت جدید درخواست توضیح نموده و شبکه اجتماعی مورد بحث نیز در همین خصوص گفته: «همواره در حال تلاش برای یافتن راه هایی در خصوص استفاده راحت تر کاربران از این شبکه اجتماعیست و اکنون نیز این قابلیت به شکل آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته. کاربران می توانند با استفاده از See First، پیش از هر کاری، محتوای ارسال شده از سوی کاربر و یا صفحات مورد علاقه خود را ملاحضه نمایند.»

تا پیش از این، چنین بود که کاربر می توانست با افزودن یک ستاره به شخص مورد علاقه اش، از همه ی پست ها و فعالیت های وی از طریق نوتیفیکیشن های ارسالی آگاه گردد اما See First به نظر راهکار بهتری می رسد. لازم به ذکر است که صرفا با کلیک کردن بر روی کلید «Following» می توانید قابلیت یاد شده را فعال سازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • کیارش
    کیارش | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    ای بابا این قابلیت قدیمیه و تو بوق کردن نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی