ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت تازه ای از سوی اپل که می تواند به تغییر در طراحی آیفون بیانجامد

اگر از جمله دارندگان آیفون هستید احتمالا متوجه دو نوار افقی پلاستیکی در قسمت پشت بدنه آن شده اید. این دو قسمت، از آیفون 5S گرفته تا مدل های امسال اپل دیده می شوند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

اگر از جمله دارندگان آیفون هستید احتمالا متوجه دو نوار افقی پلاستیکی در قسمت پشت بدنه آن شده اید. این دو قسمت، از آیفون 5S گرفته تا مدل های امسال اپل دیده می شوند و در واقع در برگیرنده آنتن دستگاه هستند.

اما چنانچه شرکت سازنده این بخش ها را با استفاده از پلاستیک نمی پوشاند، امواج رادیویی موفق به عبور از بدنه فلزی آیفون شما نمی شدند و در نتیجه دریافت و ارسال سیگنال ها غیر ممکن می شد. اما ظاهرا شرکت مورد بحث در تلاش است تا راهی برای بهبود طراحی کلی آیفون و تغییر آن پیدا کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در پرونده مربوط به پتنتی که روز پنجشنبه منتشر گردید، این شرکت از طرح های خود برای توسعه نوعی ماده فلزی کامپوزیتی سخن به میان آورده که ظاهر و حسی شبیه به فلز آنودایز شده دارد (یعنی همان ماده ای که هم اکنون در ساخت آیفون مورد استفاده قرار می گیرد) منتها با این تفاوت که به اندازه کافی شفاف هست که امواج رادیویی را از خود عبور دهد.

اما علت ساخت این ماده هم آن است که آیفون ظاهری کاملا فلزی پیدا کند و در عین حال عملکرد دستگاه هم تحت تاثیر قرار نگیرد.

در اینجا می توانید خلاصه ای از آنچه در فایل مربوط به پتنت یاد شده آمده است را مشاهده نمایید:

این روزها دستگاه های الکترونیکی متعددی را می توان پیدا کرد که به خاطر داشتن پوشش فلزی شان ظاهری زیبا و البته بدنه ای بادوام دارند. اما این دستگاه ها دربرگیرنده قطعات کاربردی پیچیده ای هم هستند. برای نمونه لپ تاپ ها دارای پدهای لمسی خازنی هستند که امکان کنترل حرکات نشانگر را برای کاربر فراهم می کنند. دستگاه های موبایل هم دارای آنتن های رادیویی هستند که امکان برقراری ارتباط از طریق انتقال فرکانس های رادیویی را فراهم می کنند.

یکی از چالش های مهم پیش روی تولید کنندگان این دستگاه ها این است که علاوه بر ارائه محصولی زیبا کارایی آن را نیز حفظ کنند و چون فلز قابلیت انتقال امواج رادیویی را ندارد انتخاب مناسبی برای ساخت دستگاه های ارتباطی نظیر موبایل به شمار نمی رود.

از همین رو قسمت هایی که روی آنتن یا حسگرهای تاچ قرار می گیرند باید از مواد غیر فلزی نظیر پلاستیک و شیشه ساخته شوند.

متاسفانه سطو ح پلاستیکی و شیشه ای خصوصیات ظاهری متفاوتی با هم دارند و در نتیجه سطح فلزی بدنه دستگاه های موبایل نمی تواند ظاهری یک دست داشته باشد.

اما نکته جالب تر این است که اپل قصد دارد این ماده را در ساخت بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار دهد و کاربرد آن صرفا به نوارهای باریک روی آنتن های آیفون محدود نمی شود.

این شرکت اعلام کرده در نظر دارد این ماده را برای پوشش سطح تاچ پد دستگاه های مک نیز مورد استفاده قرار دهد و به این ترتیب دستگاه ظاهری یکپارچه تر به خود می گیرد.

در این پتنت همچنین اشاره شده که چطور ماده جدید کشف شده می تواند برای ساخت نمایشگرهای تاچ نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مشخص نشده که از این فناوری چه زمانی در محصولاتی آتی اپل بهره گرفته می شود، اما این نکته را باید در نظر داشت با اینکه شرکت یاد شده پتنت های مختلفی را به ثبت می رساند اما تضمینی وجود ندارد که روزی از آنها استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    بازم اگر بتونه همرنگتر با بدنه بسازه عالی میشه
    انتظار از نسل بعدی آیفون خیلی بالاست و اپل میدونه خودش

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    لنزشم بیرون نزنه چیه آخه.

    • Mehrdad
      Mehrdad | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

      چیزی که جدیدا مد شده خخخخخخ :D

  • Metal
    Metal | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    ١٧ دسامبر ٢٠١٣ فايل شده كه يعني خيلي جديد هست و ممكنه ٢٠٢٣ استفاده شود :D
    چقدر متن انگليسي منبع پتنت طولانيه ! ولش كن حوصلشو ندارم توضيح فارسيشو خوندم ديگه :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی