ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستکشی که به دستان افراد دارای ناتوانی جسمی نیرو می بخشد

برای کسانی که از عارضه های بعد از سکته مغزی (همانند فلج موضعی)، بیماری هایی همچون ALS و یا تحلیل قوای عضلانی رنج می برند، انجام برخی از امور روزمره ی ساده مانند برداشتن یک لیوان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

برای کسانی که از عارضه های بعد از سکته مغزی (همانند فلج موضعی)، بیماری هایی همچون ALS و یا تحلیل قوای عضلانی رنج می برند، انجام برخی از امور روزمره ی ساده مانند برداشتن یک لیوان از روی میز و یا گرفتن دستگیره ی در و چرخاندن آن بدل به امری بسیار دشوار و چالش بر انگیز می شود.

اکنون و در همین راستا دستکشی طراحی گشته که می تواند در مواقع ضروری به کمک افراد پیش تر اشاره شده آمده و به آنها در هدایت دستان شان و البته نگهداری اجسام مختلف یاری رساند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دستکش مذکور توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد و به منظور افزایش توان باقی مانده جسمانی و حرکتی دست های افراد بیمار توسعه یافته.

عملکرد آن نیز بدین صورت است که در بخش قرار گرفته بر روی مچ یک مخزن آب تعبیه شده، هر وقت که فرد بخواهد اشیا را در دست گرفته و جابه جا نماید آب درون این مخزن به کیسه های تعبیه گشته در انگشتان دستکش پمپ می شود.

robotic.glove_.3x519

بدین ترتیب فشار بر روی انگشتان بیشتر شده و امکان برداشتن اجسام و جا به جا کردنشان در یک جهت معین ممکن می گردد. در حال حاضر این تنها قابلیت دستکش مذکور به حساب می آید هرچند که با همین یک قابلیت نیز انجام بسیاری از اعمال روزانه ی محال برای افراد فاقد توان جسمانی کافی امکان پذیر می شود.

Conor Walsh، پروفسور شاغل در دانشگاه هاروارد می گوید مکانیسم به کار رفته در دستاورد آنها بسیار ساده بوده و تنها مقدار فشار دست افراد را افزایش داده و امکان انجام یک جابه جایی اولیه را فراهم می آورد. وی باور دارد که محدودیت ها هنوز هم زیاد هستند و جای توسعه ی بیشتری باقی مانده است.

robotic.glove_.4x519

تیم ابداع کننده ی تکنولوژی فوق الذکر معتقدند می توانند ظرف سه سال محصول را نهایی سازی کرده و آماده استفاده توسط عموم نمایند. ضمن اینکه گمان می رود تا آن زمان افراد بیمار قادر باشند با استفاده از این راهکار اجسامی تا وزن ۳.۶ کیلوگرم را جابه جا نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی خوبه وقتی جون یکیو نجات میدی (جراح) یا به بهبود زندگی یکی کمک میکنی چه قدر کارا برای این ادما راحت میشه تازه سربار دیگران هم نیستن افرین تا باشه از شما ها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی