ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی باتری نوری که می تواند خود را شارژ کند

در عصر کنونی بشر می تواند دستگاه هایی بسازد که انرژی خود را از خورشید تامین کرده و مابقی آن را در داخل یک باتری ذخیره کنند اما خود باتری چگونه باید شارژ شود؟ متاسفانه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

در عصر کنونی بشر می تواند دستگاه هایی بسازد که انرژی خود را از خورشید تامین کرده و مابقی آن را در داخل یک باتری ذخیره کنند اما خود باتری چگونه باید شارژ شود؟

متاسفانه هنوز تکنولوژی مورد استفاده در باتری ها پیشرفت زیادی را تجربه نکرده و پیل های لیتیومی-یونی امروزی باید برای شارژ شدن به دستگاه دیگری متصل شوند که گاهی اوقات هم به خاطر ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در آنها، خطرناک می شوند.

حالا اما احتمال می رود که تیمی از پژوهشگران هندی این مشکل را برطرف کرده باشند. این دانشمندان موفق شده اند نوعی باتری بسازند که آنود نیترات تیتانیوم آن (یعنی جایی که جریان به داخل دستگاه وارد می شود) انرژی مورد نیاز خود را از طریق نورهای طبیعی و مصنوعی تامین می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نمونه اولیه این باتری ها در محیطی با روشنایی کافی می تواند بدون نیاز به یک منبع خارجی یا ماده شیمیایی غیر پایدار خود را شارژ کند.

البته ناگفته نماند که فناوری یاد شده هنوز هم برای استفاده آماده نیست و علیرغم آنکه می تواند ظرف تنها 30 ثانیه به صورت کامل شارژ شود، به اندازه ای که بتواند یک لامپ LED یا فن کوچک را روشن کند قدرتمند نیست، دستگاه های موبایل که دیگر جای خود را دارند.

با این همه، در صورتی که تکنولوژی ارائه شده توسط این گروه از دانشمندان بهبود پیدا کند، شاهد ساخت دستگاه هایی خواهیم بود که نتنها نیازی به اتصال به پریز برق ندارند بلکه احتمال انفجارشان هم وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Hossein
    Amir_Hossein | ۱ تیر ۱۳۹۴

    فکر میکنم در آینده انقلابی ترین اختراعات مربوط به باطری ها بشن.

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۱ تیر ۱۳۹۴

    واو عالی ....... :)

  • m.replay
    m.replay | ۱ تیر ۱۳۹۴

    خیلی جالب میشه اگه به تولید انبوه برسه !
    مثلا باتری گوشی من 3 سال دووم میاره خخخخخخ
    البته الان اول راهه !

مطالب پیشنهادی