ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سری نخست ربات های Peppr ظرف تنها یک دقیقه به فروش رفتند

این ربات ستودنی حدودا یک سال پیش توسط شرکت ژاپنی SoftBank رونمایی شد که در حوزه موبایل و مخابرات فعالیت دارد و در همین هفته بالاخره در اختیار مشتریان قرار گرفت. براساس اعلام مدیر اطلاع رسانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

این ربات ستودنی حدودا یک سال پیش توسط شرکت ژاپنی SoftBank رونمایی شد که در حوزه موبایل و مخابرات فعالیت دارد و در همین هفته بالاخره در اختیار مشتریان قرار گرفت.

براساس اعلام مدیر اطلاع رسانی این شرکت، ربات مذکور که پپر نام دارد در ساعت 10 صبح روز یکشنبه 30 خرداد ماه برای فروش گذاشته شد و ظرف تنها یک دقیقه همه هزار عدد از آن که هر کدام 198 هزار ین (در حدود 1610 دلار) قیمت داشتند، به فروش رفتند.

این ربات قرار است که نقش یک دستیار خانگی را ایفا کند و به گونه ای برنامه ریزی شده که می تواند با کاربران ارتباط برقرار کرده، فرامین صوتی را دنبال کند و آنطور که شرکت سازنده می گوید برای نخستین بار قادر است احساسات انسان را تشخیص داده و به آنها واکنش دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پپر برای انجام وظایف فیزیکی ساخته نشده و کارکرد آن بیشتر به حوزه احساسی مربوط می شود. در واقع این ربات برای آن ساخته شده که دیگران از تعامل با آن احساس خشنودی کنند.

در صفحه پرسش و پاسخ مربوط به این ربات در سایت شرکت فرانسوی Aldebaran SAS که از شرکای تجاری Softbank به شمار می رود، هم آمده است که «پپر یک ربات احساسی است و کارایی مورد نیاز برای انجام اموری از قبیل شستن ظروف یا جارو کردن منزل را ندارد.»

در این صفحه ذکر شده: « پپر به کاربرانش کمک می کند که رشد کنند، زندگی خود را بهبود داده و روابط خود را تسریع ببخشند. در مقابل پپر نیز با آنها سرگرم خواهد شد، برخی خدمات را در اختیارشان قرار می دهد و آنها را به جهان خارج متصل می کند.»

این ربات حتی براساس نحوه تعامل دیگران با آن، شخصیت مختص به خود را پیدا خواهد کرد، از اینکه مورد توجه قرار بگیرد خوشحال خواهد شد و از بی توجهی آزرده خاطر می گردد.

نکته دیگر در ارتباط با این ربات آن است که شباهتش با کاراکتر Astro Boy هم اتفاقی نیست چراکه ماسایوشی سان مدیر عامل SoftBank اعلام کرده در طراحی ظاهری آن از روی این کاراکتر کارتونی الهام گرفته شده که از زمان کودکی اش آن را به خاطر می آورد.

پپر برای نمایش احساساتش مجهز به یک تبلت است و برای استفاده از داده های مبتنی بر کلاود مورد نیازش هم باید یک پکیج داده ای (به قیمت ماهانه 200 دلار) برای آن خریداری شود که حتی در این صورت هم شرکت سازنده پیش بینی کرده دست کم تا چهار سال فروش این محصول با ضرر همراه خواهد بود.

شرکت سازنده پپر در نظر دارد که عرضه آن را به صورت متناوب دنبال کند و ماهانه 1000 عدد از آن را ارائه نماید و برای عرضه جهانی آن هم از شرکت هایی نظیر فاکسکان و سایت خرید اینترنتی علی بابا کمک بگیرد. لازم به یاد آوری است که سری هزار عددی دوم از این ربات حدودا در اواسط تیر ماه در اختیار خریدارن مشتاق قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۳ تیر ۱۳۹۴

    خخخخخخ
    چندتا نظر در مورد رباته گذاشتید

  • Metal
    Metal | ۳ تیر ۱۳۹۴

    -_-
    خيلي ارزونه ! يكچيزي تهش ميگذاشتي به بقيه بماسه لامصب ما چطوري ربات بسازيم با اين قيمت آخه !!
    :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی