ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای بروز رسانی به iOS 9، در صورت نیاز برخی اپلیکیشن ها به شکل موقت حذف خواهند شد

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، گریک فدریکی با افتخار اعلام نمود که برای نصب iOS ۹ در آیفون و آیپدهایی که پشتیبانی می شوند، صرفا به ۱.۳ گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. در نگاه اول، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، گریک فدریکی با افتخار اعلام نمود که برای نصب iOS ۹ در آیفون و آیپدهایی که پشتیبانی می شوند، صرفا به ۱.۳ گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. در نگاه اول، این مقدار فضای خالی مورد نیاز، یک بهبود بسیار عالی برای افرادی محسوب می شد که از محصولات ۱۶ گیگابایتی استفاده می کنند و در بروز رسانی آیفون و یا آیپد خود به iOS 8 (که فضای خالی بالای ۴ گیگابایت را طلب می کرد) با مشکلاتی رو به رو شده بودند.

مدتی پیش اما مصاحبه ی جان گروبر (بلاگر مستقل آمریکایی) را با فیل شیلر، معاون ارشد بخش بازاریابی اپل را برایتان منتشر نمودیم و در آن مصاحبه، آقای شیلر علت اینکه چرا اپل همچنان محصولات ۱۶ گیگابایتی تولید می کند را چنین پاسخ داد که در زمانه ای زندگی می کنیم که فضای ابری، حرف اول را می زند و کاربران می توانند به راحتی با استفاده از چنین قابلیت هایی که از طریق آیکلاود به آنها پیشنهاد می شود، از وجود مشکلات در خصوص حافظه اندک فیزیکی موجود در دستگاه، جلوگیری به عمل آورند.

نکته ی قابل توجه اینکه همه ی کاربران به سرعت بالای اینترنت دسترسی نداشته و نمی توانند فضای ابری را جایگزینی برای حافظه های ۱۶ گیگابایتی بدانند. در نتیجه اپل راه حل دیگری را انتخاب کرده تا بتواند به آن ۱.۳ گیگابایت فضای مورد نیاز که پیشتر وعده اش را داده، پایبند بماند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اپل می خواهد همه ی کاربران، علاوه بر افرادی که از محصولات ۱۶ گیگابایتی استفاده می کننده، بتوانند به راحتی موبایل و تبلت هایشان را به iOS 9 بروز رسانی نماید. برای همین امر نیز از راهکاری تازه بهره گرفته.

به گزارش توسعه دهندگان در وب سایت 9to5Mac، نسخه بتای دوم از iOS ۹ که همین امروز منتشر شده، برای نصب شدن به شما پیشنهاد می کند تا برخی از اپلیکیشن های موجود در موبایلتان را به شکل کلی پاک کرده و پس از نصب پلتفرم تازه، به شکل خودکار آنها را نصب نماید.

Screen Shot 1394-04-03 at 09.51.08-w600

همانگونه که ذکر شد، چنین پروسه ای به شکل کاملا خودکار انجام شده و برخی از اپلیکیشن ها حذف می گردند؛ سپس همان اپلیکیشن ها از اپ استور به شکل اتوماتیک دریافت شده و جایگزین می شوند.

9to5Mac اذعان دارد که همه ی اپلیکیشن ها، بدون از دست رفتن داده های تولید شده توسط کاربران دوباره جایگزین می گردند و علاقه مندان به پلتفرم جدید، می توانند بدون هیچ نگرانی بابت از دست رفتن دیتای موجود در اپ ها، موبایل یا آیپد خود را بروز رسانی نمایند.

همانگونه که پیشتر نیز در دیجیتاتو خوانده بودید، کاربران برای دریافت نسخه جدید اپلیکیشن ها در iOS 9 نیز دیگر مجبور به دانلود دوباره کل اپ نخواهند بود و توسعه دهندگان می توانند پچ های نرم افزاری برای هر اپلیکیشن با حجم بسیار کمتری ارائه داده تا کاربران نیز مجبور به دانلود دوباره ی یک اپ نشوند. این حرکت علاوه بر نحوه بروز رسانی جدید iOS 9 که در موردش برایتان توضیح دادیم، حرکاتی از سوی اپل هستند که به نظر می رسد برای کاربرانی که از محصولات ۱۶ گیگابایتی استفاده می کنند، بسیار مفید خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • یوتابایت داغون
    یوتابایت داغون | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    ...

  • sin
    sin | ۳ تیر ۱۳۹۴

    تا کاملش نیاد دانلود نکنین موش ازمایشگاهی نشین مخوان بتا رو بدن تا امثال ما دان گنیم تا مشکلاتشو بر طرف کنن با این وضع خدماتی ام که تو ایران هست ریسک نکنین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی