ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی دوچرخه هوشمند توسط فورد با قابلیت پیش بینی دست انداز

در ماه های اخیر، فورد تلاش های زیادی برای ایجاد و بهبود سرویس اشتراک گذاری خودروهای تولیدی اش انجام داد اما روشن است که این خودروساز صرفا روی وسایل نقلیه چهار چرخ تاکید ندارد. شرکت مورد بحث ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

در ماه های اخیر، فورد تلاش های زیادی برای ایجاد و بهبود سرویس اشتراک گذاری خودروهای تولیدی اش انجام داد اما روشن است که این خودروساز صرفا روی وسایل نقلیه چهار چرخ تاکید ندارد.

شرکت مورد بحث چندی پیش پروژه تازه ای را معرفی کرد که به دارندگان خودروی های تولیدی آن امکان می دهد، برای مدتی هر چند کوتاه ماشین های خود را به دیگران اجاره دهند و در کنار این خبر همچنین، جزئیات مربوط به جدیدترین دوچرخه هوشمندش با نام MoDe:Flex را نیز مطرح نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سومین دوچرخه ارائه شده از سوی فورد به شمار می رود و مانند مدل های قبلی خود دارای یک موتور و باتری است. دارندگان فلکس می توانند آن را تا کرده و همچون مدل های قبلی اش آن را در داخل خودروی خود قرار دهند.

اما مدل های پیشین این دوچرخه به نام های MoDe: Me و MoDe: Pro ابعاد کوچک تری داشتند و برای آن دست از افرادی طراحی شده بودند که باید از محل پارک خودرو تا دفتر و یا ساختمان شرکت مسافتی اندک طولانی را طی می کردند، این در حالی است که طبق اعلام فورد، فلکس برای دوست داران دوچرخه طراحی شده است.

این دستگاه که ابعاد بزرگ تری در قیاس با مدل های قبلی اش دارد می تواند با تلفن هوشمند شما تعامل داشته و با فعال کردن مد موسوم به "no sweat" یا «بدون تعرق» آن، دوچرخه محاسبه می کند که برای رسیدن به مقصد و بدون آنکه تعرق زیادی داشته باشید به چه میزان انرژی و نیرو برای رکاب زدن نیاز خواهید داشت.

همچنین اپلیکیشنی به نام MoDe:Link برای این دوچرخه طراحی شده که دوچرخه سواران را در جریان اطلاعات آنی مربوط به وضعیت آب و هوا، جاده ها و شرایط ترافیکی مسیر پیش روی شان قرار می دهد.

جالب تر از همه اینکه، طبق اعلام شرکت سازنده، این اپلیکیشن یک اکستنشن ویژه اپل واچ را در خود دارد که به طریقی می تواند دست اندازهای موجود در مسیر را رهگیری کند و زمانی که دوچرخه به یک دست انداز و یا چاله نزدیک می شود، دستگیره های آن شروع به لرزش کرده و از این طریق فرد را مطلع خواهند کرد.

با این همه، شرکت سازنده این محصول توضیح نداده که آیا نرم افزار یاد شده به داده های موجود متکی است، می تواند سطح جاده را اسکن کند یا اینکه با سحر و جادو این دست اندازها را رهگیری خواهد کرد؟

506A7566.0

506A7534.0

506A7544.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۳ تیر ۱۳۹۴

    با وضع خیابونای ما فک کنم هر دقیقه این دوچرخه بندری میزنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی