ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مشغول ساخت نوعی مچبند سلامت با قابلیت اندازه گیری علائم حیاتی است

براساس گزارش بلومبرگ، گوگل مشغول ساخت نوعی مچبند تناسب اندام با گرید پزشکی است که علاوه بر اندازه گیری علائم حیاتی شامل ضربان قلب، نبض و دمای پوست به صورت دقیقه ای، می توان اطلاعات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

براساس گزارش بلومبرگ، گوگل مشغول ساخت نوعی مچبند تناسب اندام با گرید پزشکی است که علاوه بر اندازه گیری علائم حیاتی شامل ضربان قلب، نبض و دمای پوست به صورت دقیقه ای، می توان اطلاعات پیرامونی نظیر میزان شدت نور خورشید را هم اندازه بگیرد.

این مچبند توسط واحد گوگل اکس (همان آزمایشگاه مخفی اهالی مانتین ویو که پروژه های مطرحی چون گلس، لون و اتومبیل های خودران را در کارنامه خود دارد) در حال توسعه است.

دستگاه یاد شده در اختیار کاربران عادی قرار نخواهد گرفت و در عوض شرکت سازنده در نظر دارد که آن را در آزمایشات بالینی مورد استفاده قرار داده و برای بیماران تجویز نماید. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با این کار، گوگل، دنبال کردن وضعیت سلامت بیماران در زمان هایی که خارج از بیمارستان حضور دارند را برای پزشکان آسان تر می کند. لازم به ذکر است که دستگاه های ساخته شده برای مشتریان عادی دارای دقت با گرید پزشکی نیستند و نمی توان به اطلاعات به دست آمده از آنها اعتماد کرد.

اپل هم در تلاش است تا با ارائه ResearchKit (پلتفرم اختصاصی آن برای آزمایشات پزشکی) مشکلی مشابه را حل نماید اما تفاوت راهکارهای ارائه شده از سوی این دو شرکت در آن است که اپلیکیشن های HealthKit برای هر فردی که آیفون داشته باشد قابل استفاده خواهند بود.

ناگفته نماند که گوگل اکس پروژه های پزشکی متعددی را در دست انجام دارد. در سال 2014 میلادی، این شرکت اعلام کرد که آزمایشگاه مذکور مشغول ساخت نوعی لنز چشمی است که می تواند سطح گلوکز خون بیماران دیابتی را اندازه گیری کند. در ژانویه امسال نیز مشخص شد که اهالی مانتین ویو در حال همکاری با شرکت های تولید کننده دارو برای تحقیق در مورد بیماری MS است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۳ تیر ۱۳۹۴

    جیلبریک iOS 8.3 و iOS 8.1.3 اومد :-)) پوشش لطفا…

  • Metal
    Metal | ۳ تیر ۱۳۹۴

    ساعت اپل از دقت پزشكي برخوردار بوده و كاملا مورد تاييد هستش
    سنسوري كه اپل توي ساعتش كار گذاشته از سنسور بسيار دقيقي هست كه حتي ميتونه اكسيژن خون را اندازه گيري كند(هنوز استانداردش را نگرفته وگرنه از نظر سخت افزاري ميتونه ) و در سيستم عامل نسخه دومش ميتونه نرم افزارها را به شكل بومي هم اجرا كند و نيازي به سينك با آيفون ندارد !
    و فكر نكنم نسل دوم ساعت اپل زودتر از ٢ سال بيادش چون به ضرر همه خواهد بود(اون هم فقط چيپ و درونش تغيير ميكنه و ظاهر و نمايشگر مشابه خواهد بود)

  • على
    على | ۳ تیر ۱۳۹۴

    به یک نفر انسان مریض جهت دریافت مچبند مذکور نیازمندیم، دستمزد توافقی =))

    • اسمیگل
      اسمیگل | ۳ تیر ۱۳۹۴

      خودت چرا داوطلب نمیشی؟ :V
      #شوخی

مطالب پیشنهادی