ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش نسخه پی سی Batman: Arkham Knight موقتا متوقف شد

روز گذشته موعد انتشار بازی Batman: Arkham Knight برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی بود. در حالی که برخی منتقدین براساس نسخه پلی استیشن 4 این بازی را بهترین ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

روز گذشته موعد انتشار بازی Batman: Arkham Knight برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی بود. در حالی که برخی منتقدین براساس نسخه پلی استیشن 4 این بازی را بهترین بتمن ساخته شده نامیدند، نسخه پی سی، به معنای واقعی کلمه فاجعه ای بیش نیست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از بررسی های استیم: این پورت اصلا تست هم شده؟
یکی از بررسی های استیم: این پورت اصلا تست هم شده؟

درست چند ساعت پیش از عرضه بازی روی پی سی بود که کمپانی برادران وارنر، حداقل کارت گرافیک قابل قبول شرکت AMD را برای اجرای این بازی، Radeon HD 7950 خواند.

پس از انتشار بازی مشخص شد که قفل DRM مخصوصی روی آن قرار گرفته و یکی از دلایل غیرقابل اجرا بودن و یا سنگین بودن بازی است. کاربری در استیم می گوید: "من دو کارت گرافک 780Ti را SLI کرده ام ولی باز هم نمی توانم بیشتر از 15 فریم دریافت کنم."

تبریک به راکستدی و برادران وارنر. شما بالاخره قانع ام کردید که دیگر هیچ عنوانی را پیش خرید نکنم.
این بازی کاملا غیر قابل انجام است، مشخص شد که حتی به استودیوهایی با سابقه خوب هم نمی توان اعتماد کرد. تبریک به راکستدی و برادران وارنر. شما بالاخره قانع ام کردید که دیگر هیچ عنوانی را پیش خرید نکنم.

تا به این لحظه، بیش از 8500 بررسی در صفحه استیم بازی ثبت شده که از این میزان نزدیک به 6 هزار بررسی منفی است و سبب شده که نرخ رضایت مشتریان به 32 درصد برسد. این در حالی است که میزان رضایت کاربران از دو ساخته پیشین استودیو راکستدی یعنی Batman: Arkham Asylum و Batman: Arkham City به ترتیب 97 و 96 درصد است.

شکایت ها خیلی زود تمام اینترنت را پر کرد. در وبسایت ها و فروم های مختلف مردم در ارتباط با نسخه پی سی صحبت می کردند و سازندگان نیز نظاره گر بودند. راک استدی در همان ساعات ابتدایی از مسئله ابراز آگاهی نمود اما پورت نسخه پی سی به عهده استودیو High Voltage Software بوده که یکی-دو ماه پیش نیز به خاطر پورت بسیار ضعیف Mortal Kombat X روی پی سی مورد انتقاد قرار گرفتند.

حتی سازندگان عناوین AAA هم بازی های Early Access می سازند.
حتی سازندگان عناوین AAA هم بازی های Early Access می سازند.

دست آخر، چند ساعت پیش، ناشر این بازی، شرکت برادران وارنر اعلام نمود که فروش نسخه پی سی تا زمان برطرف شدن مشکلات متوقف می شود و آن ها سریعا به فکر راه حلی برای رفع ایرادات بازی هستند.

وارنر میگوید: "ما از تمام کسانی که مشکلات پرفورمنس روی نسخه پی سی دارند معذرت خواهی می کنیم. طرفداران Batman: Arkham به پشتیبانی شان از این سری ادامه داده اند تا اینکه به این جایگاه موفقیت رسیده ایم و ما می خواهیم همزمانی که روی ورژن آپدیت شده Batman: Arkham Knight برای پی سی کار می کنیم، بابت بردباری تان از شما تشکر کنیم."

در حال حاضر، هم فروشگاه وارنر برادرز و هم فروشگاه استیم، فروش بازی را به حالت تعلیق در آورده اند. این شاید اولین باری باشد که فروش یک بازی در استیم موقتا به حالت تعلیق در می آید. حتی Assassin's Creed Unity با عمده مشکلاتی که داشت، با این پورت قابل مقایسه نیست.

استودیو High Voltage Software، یک تیم 12 نفره است که در توسعه دو محصول اخیر منتشر شده توسط برادران وارنر مشارکت داشته اند و هر دو را هم خراب کرده اند. Mortal Kombat X نیز تا یک ماه پس از عرضه برای بسیاری از کاربران به سختی قابل بازی بود.

2015-06-25_00003

در حال حاضر تنظیمات نسخه پی سی به چند گزینه محدود است و حتی کاربرانی که کارت های گرافیکی با پهنای باند زیر 3 گیگابایت داشته باشند، نمی توانند از نهایت کیفیت تکسچرها بهره مند شوند. کاربرانی که از کارت های گرافیکی انویدیا استفاده می کنند، 4 گزینه مخصوص برای بهبود فیزیک و برخی افکت های خاص دارند که اگر این موارد را کسر کنیم، 5 گزینه بیشتر باقی نمی ماند.

در هر صورت، Batman: Arkham Knight بازی فوق العاده جذاب و هیجان انگیزی است و اگر مشکلات نسخه پی سی را در نظر نگیریم، شاید سینمایی ترین و تاریک ترین بتمن ساخته شده در طول تاریخ و در هر مدیا و رسانه ای باشد. به زودی منتظر بررسی Batman: Arkham Knight روی پی سی باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • خر
    خر | ۵ مهر ۱۳۹۴

    سلام من بازی را اجرا کردم به آخرین کیفیت عالیه

  • صدرا
    صدرا | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    تنها چیز واسه بازی و کارهای دیگه PC هست من با پی سی خیلی حال میکنم راحت با موس و کیبورد چقدر کیف میده من تا خیلی بازی های زیادی رو بازی کردم تا حالا من بتمن رو دارم اما چون سیستمم پایین تر از سیستم مورد نیازه به سختی اجرا میشه من یه عالمه خاطره با پی سی خوشگلم دارم الان بتمن رو هم تو پی سی بازی میکنم من کنسول نگرفتم بلکه رفتم نسخه ایکس باکسشو گرفتم بعد از اینترنت برنامه مبدل ایکس باکس رو دانلود کردم و دی وی دی رو که میزارم برنامه رو بازمیکنم و بازی میکنم بدون هیچ مشکلی درسته ایکس باکس کمک کرده اما PC اونرو باز کرده این خیلی مهمه
    الان دارم با دوست های قدیمی با موس و کیبورد بازی میکنم و کیف میده حرف اخر من
    PC GOD Of Games
    پی سی خدای بازیاهست

  • payam
    payam | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    آقای مهرداد خان که کامنت گذاشتی !، به شما ادب و احترام یاد ندادن که اون لفظ زشت رو درمورد این بازی بکار بردی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی