ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نامه ساتیا نادلا به کارمندان مایکروسافت و تشریح استراتژی شرکت؛ تصمیمات سخت در راه است

مایکروسافت شروع سال مالی ۲۰۱۶ را با تغییرات مدیریتی بسیاری آغاز کرد. ساتیا نادلا در هفته گذشته با انتشار نامه ای به کارمندان خود اعلام کرد که مدیران ارشد از جمله استفن الوپ قرار است ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت شروع سال مالی ۲۰۱۶ را با تغییرات مدیریتی بسیاری آغاز کرد. ساتیا نادلا در هفته گذشته با انتشار نامه ای به کارمندان خود اعلام کرد که مدیران ارشد از جمله استفن الوپ قرار است ردموند را ترک نمایند. وی در این نامه همچنین از ساختار جدید شرکت متبوعش سخن گفت و از هم راستا کردن این ساختار با استراتژی مد نظرش، خبر داد.

نادلا اکنون نامه ای دیگر را برای کارمندان مایکروسافت ارسال کرده است. او در این نامه با جزییات بیشتری از استراتژی و اهداف مایکروسافت در سال پیش رو سخن می گوید و چشم اندازی که در ذهن دارد را با کارمندانش به اشتراک می گذارد.

ساتیا در نامه ای که به ۱۱۸ هزار کارمند خود در سراسر جهان ارسال کرده، از فرهنگ جدیدی می گوید که قصد دارد در شرکت حکم فرما سازد. نادلا معتقد است که به واسطه این فرهنگ دست یابی به اهداف جاه طلبانه ای که تبیین شده، ممکن می شود و حرکت با شتاب مایکروسافت به جلو، محقق می گردد.

نادلا در بخشی از سخنان خود از اتخاذ تصمیماتی سخت برای حوزه هایی که در آن ها مشکلاتی وجود دارد سخن می گوید. او بدین شکل پیشاپیش این پیغام را منتقل می کند که در سال پیش روی ممکن است باز هم تغییراتی دیگر در ساختار مایکروسافت اعمال شود. ساتیا نادلا سال گذشته با حذف ۱۸ هزار موقعیت شغلی، نشان داد که برای ایجاد محیطی چابک در غول قدیمی دنیای تکنولوژی، حاضر است دست به هر اقدامی بزند.

در ادامه مطلب می توانید نامه مدیر عامل مایکروسافت به کارمندانش را مشاهده نمایید.

من معتقدم هستم به اشتراک گذاری یک استراتژی شفاف، حرکت در مسیر ماموریت تعیین شده و پایبند بودن به فرهنگی که کارآیی هر یک از ما را افزایش می دهد، می تواند باعث خلق چیز هایی جادویی شود.

در هفته گذشته نامه ای را در رابطه با هم راستا کردن ساختار شرکت و استراتژی مدنظرمان برایتان ارسال کردم. امروز می خواهم با جزییات بیشتری ارتباط بین ماموریت، جهان بینی، استراتژی و فرهنگ مایکروسافت را برایتان توضیح دهم.

بسیار ضروری است که ما سال جدید مالی را با چشم اندازی مشخص و هماهنگ آغاز کنیم. ما همگی باید بدانیم که چه کاری از دستمان ساخته است و می خواهیم به چه چیزی تبدیل شویم.

ماموریت. هر شرکت بزرگی دارای یک ماموریت ماندگار است. ماموریت ما این است که قدرت لازم برای رسیدن به موفقیت های بیشتر را در اختیار هر فرد و سازمانی بر روی کره زمین قرار دهیم.

این ماموریت جاه طلبانه است و هسته آن چیزی است که مشتریان ما به شدت به آن اهمیت می دهند. ما توانایی منحصر به فردی برای ایجاد هماهنگی بین نیازهای مختلف افراد و سازمان ها داریم. این موضوع در DNA ما قرار دارد.

همچنین باید اشاره کنم که ارائه جهانی خدمات برای ما دارای اهمیت بسیار است. در واقع اینگونه است که می توانیم تغییری را در زندگی هر فرد و سازمانی در گوشه و کنار دنیا، به وجود آوریم.

جهان بینی. ما باید همیشه ماموریت خود را بر پایه دنیای امروز و آینده ای که قصد ساختش را داریم، استوار نماییم.

امروز در دنیایی زندگی می کنیم که سرویس های ابری و ابزارهای همراه در آن دارای اهمیت بالا هستند و تغییراتی که در ساختار مایکروسافت اعمال می شود نیز با در نظر گرفتن همین موضوع است.

ذکر اینکه نکته ضروری است که جهان بینی ما از دنیایی که در آن ابزارهای همراه دارای اهمیت هستند، تنها مختص به محصولات سخت افزاری نمی شود. جهان بینی ما بر پایه همراه بودن تجارب کاربری است؛ تجاربی که سازماندهی آن ها توسط ابرها صورت می پذیرد.

این همان دلیلی است که ما همواره ابرها و ابزارهای همراه را در کنار یکدیگر قرار می دهیم.

استراتژی و اهداف. استراتژی ما ساخت بهترین سرویس ها و پلتفرم ها برای دنیایی است که در آن ابزارهای همراه و سرویس های ابری دارای اهمیت هستند.

ما برای محقق کردن ماموریت و استراژی خود، بر روی سه هدف جاه طلبانه و مرتبط با یکدیگر، تمرکز خواهیم کرد.

  • ارائه تعریفی جدید برای روش های تولیدی فرآور و فرآیند های تجاری
  • ساخت پلتفرم هوشمند ابری
  • ایجاد استفاده بیشتر از کامپیوترهای شخصی

این اهداف با به کارگیری ابزارهای منحصر به فردی همچون سرویس های افزایش بهره وری، پلتفرم ابری و محصولات سخت افزاری مایکروسافت محقق می شوند.

ایجاد ارتباط میان بخش های مختلف استراتژی مورد نظر ما، مسیری مشخص دارد که گام برداشتن در راستای آن، حرکت با شتابی را برایمان به همراه می آورد.

- در گام اول ما تعریفی دوباره از سرویس های افزایش بهره وری برای کارهای دیجیتالی ارائه می دهیم. ما تجربه ای که تا کنون به دست آورده ایم را به کار می بندیم تا فرآیند های تجاری را با تولید محتوا و ارتباطات ترکیب نماییم. ما بدین شکل به کاربران این امکان را می دهیم تا از ابزارهای بهره وری ما برای موفقیت بیشتر در محیط کار و همچنین زندگی شخصی خود استفاده نمایند.

- در قدم دوم، تمام این تجربیات توسط پلتفرم ابری ما مورد پشتیبانی قرار می گیرند. این پلتفرم هزینه ها را برای مشتریان کاهش می دهد و چابکی بیشتری را برای آن ها به همراه می آورد. در واقع پلتفرم ابری مایکروسافت، همان راه حلی است که می تواند تمایز بین شرکت های مختلف را به وجود آورد.

در ادامه ما مدلی گسترش پذیر را برای این پلتفرم ارائه خواهیم داد که باعث جذب توسعه دهندگان سوم شخص و سازمان ها می شود. این موضوع اپلیکیشن های مختلف را به پلتفرم ابری ما می آورد و به آن امکاناتی منحصر به فرد را اضافه می کند. مدیریت هویت، مدیریت کلان داده ها، یادگیری ماشینی و تحلیل پیشرفته از جمله موارد متمایز کننده سرویس ما خواهند بود.

- در نهایت ما با پلتفرم ویندوز و محصولات سخت افزاریمان، بهترین مثال ممکن از چشم انداز خود را ارائه خواهیم داد. این موضوع کاربران را سر شوق خواهد آورد، عرضه سرویس های ما را افزایش خواهد داد و با تولید موقعیت های جدید برای اکوسیستم ویندوز، در پایان باعث افزایش سود ما خواهد شد.

همانطور که گفتم این اقدام فرصت های جدیدی را برای ویندوز خلق می کند. بر همین اساس ما قصد داریم اهداف مربوط به دنیای بازی ها را نیز در همین بخش دنبال نماییم. ما ساختاری یکپارچه را میان Xbox Live و ابزارهای مختلف بازی همچون PC، کنسول، موبایل و حتی هولولنز خلق خواهیم کرد.

رسیدن به موفقیت در تمام اهداف تعیین شده به ما این امکان را می دهد تا ارزشی بیشتر را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم و خود را نسبت به رقبا متمایز نماییم.

فرهنگ. شاید مهمترین موتور محرک برای رسیدن به موفقیت، فرهنگ باشد. در طول سال گذشته ما خودمان را به چالش کشیدیم و در مورد ماموریت اصلی و فلسفه وجودمان به تفکر پرداختیم. نتیجه این موضوع استراتژی و اهدافی شد که در بالا به آن ها اشاره کردم. اما علاوه بر این چالش، ما همچنین از خود پرسیدیم که برای رسیدن به اهداف خود می خواهیم چه فرهنگی را ترویج دهیم؟

ما اساسا معتقدیم به فرهنگی احتیاج داریم که پرورش افکار یکی از پایه های اصلی آن باشد.

بر اساس این فرهنگ، باید باور داشت که هر فردی می تواند رشد و پیشرفت نماید. پتانسیل رشد به صورت پیش فرض در افراد تعیین نمی شود و کاملا تحت تاثیر محیط و پرورش هایی است که صورت می پذیرد؛ لذا هر فردی می تواند تغییر کند.

وظیفه مدیران و رهبران این است که بهترین خروجی ممکن از هر فرد را دریافت نمایند. آن ها باید ترتیبی دهند تا کارمندان تمام تلاش خود را به کار بندند و معنای عمیق کاری که انجام می دهند را درک نمایند.

ما همیشه باید کنجکاو باشیم و برای یادگیری از خود اشتیاق به خرج دهیم. ما باید آماده ورود به فضاهای ناشناخته باشید، ریسک کنیم و در صورتی که اشتباه کردیم، به سرعت فکر راه حل بیفتیم. در واقع باید به این نتیجه برسیم که در راه رسیدن به موفقیت، شکست بسیار اتفاق می افتد.

ما این فرصت را داریم تا برای پرورش فکر های خود به صورت روزانه در سه حوزه به تمرین بپردازیم:

- پرداختن به مشتری. ما از مشتریان خود و کسب کار آن ها یاد خواهیم گرفت و سپس راه حل های مورد نظر را به آن ها ارائه خواهیم داد. ما باید برای یادگیری از محیط بیرون انگیزه ای سیری ناپذیر داشته باشیم و سپس دانش آموخته شده را به داخل مایکروسافت بیاوریم.

- گوناگونی و گنجاندن. دنیا پر از گرایش های مختلف است. ما اگر بخواهیم به تمام افراد کره زمین خدمات خود را ارائه دهیم، بهتر است که نماینده ای از آن ها را در جمع خود داشته باشیم. ما باید گرایش های مختلفی که در داخل شرکت وجود دارد را شناسایی کنیم و با یادگیری از آنها، از قدرتی که در داخل خود مایکروسافت وجود دارد، نهایت استفاده را ببریم. ما تنها برای تفاوت ها ارزش قائل نمی شویم، بلکه به دنبال کشف آن ها هستیم. در نتیجه این موضوع، ایده ها و محصولات ما نسبت به دیگر شرکت ها بهتر خواهند شد، مشتریانمان خدمات بهتری را دریافت خواهند کرد.

- مایکروسافت واحد. ما خانواده ای از افراد گوناگون هستیم که توسط یک ماموریت واحد، متحد گشته ایم. این قابلیت کار گروهی ما است که می تواند رؤیاهایمان را به واقعیت بدل کند. ما از اینکه جزوی از تیم مایکروسافت هستیم به خود افتخار میکنیم.

هنگامی که ما به عنوان یک تیم در کنار یکدیگر قرار می گیریم، به لطف استعداد استثنایی و ذهنی که برای یادگیری پرورش داده شده، می توانیم به عنوان یک فرد رشد کنیم و به عنوان یک تیم پیشرفت نماییم. ما به همراه کاربران و شرکایمان بزرگ می شویم و موقعیت های بیشتری را برای خود خلق می نماییم. و در نهایت قادر خواهیم بود تاثیر بیشتری را نیز بر روی دنیا داشته باشیم.

یکی از مثال های خوبی که فرهنگ ما را در عمل نشان می دهد، اتفاقاتی است که در رابطه با ویندوز در حال رخ دادن است. ما با ذهنی که رشد را نیازمند تعالی می داند، به سراغ ویندوز ۱۰ رفتیم. ما این فرصت را داریم تا با ۱.۵ میلیارد کاربر ویندوز در ۱۹۰ کشور جهان در ارتباط باشیم.

ما قصد داریم ترتیبی دهیم تا افراد به جای اینکه به واسطه نیاز، ویندوز را انتخاب کنند، به خاطر عشقی که به این سیستم عامل دارند، به سراغش روند. ما در نظر داریم تا به لطف بروزرسانی رایگان، کاربران هرچه بیشتری از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند.

من معتقد هستم که فرهنگ یک مفهوم ثابت نیست و بر اساس رفتار هر فرد در سازمان، روزانه تغییر می کند. ما در موقعیتی فوق العاده هستیم تا بتوانیم رشدی جدید را در سال جاری تجربه نماییم.

ما نیاز داریم تا در حوزه های جدید، خلاقیت از خود نشان دهیم، نقشه های خود را به اجرا درآوریم و در بخش هایی که مشکلاتی وجود دارد تصمیماتی سخت اتخاذ کنیم. ما باید مسائلی سخت را حل نماییم تا در نهایت بتوانیم آنچه که برای کاربر دارای ارزش است را به او ارائه دهیم.

من واقعا باور دارم که ما می توانیم به مواردی جادویی دست پیدا کنیم، اگر در کنار یکدیگر به عنوان یک تیم به فعالیت بپردازیم و بر روی اهداف خود متمرکز باشیم. من مشتاقانه منتظر اتفاقاتی هستم که با یکدیگر قرار است آن ها را در سال مالی ۲۰۱۶ تجربه نماییم.

ساتیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • سروش سرمست
    سروش سرمست | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

    درود بر نادلا با این کار ها اپل و گوگل دیگر مزاحمتی برای مایکروسافت نخواهند داشت و هر جا که حرف از سیستم عامل برای هر وسیله ای که باشه مایکروسافت تنها گزینه خواهد بود!!

  • ارش
    ارش | ۵ تیر ۱۳۹۴

    مطلب خوبی بود

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۵ تیر ۱۳۹۴

    فعلا که آدم و عالم به مایکروسافت بابت هر چیزی غرامت میدند
    برو لیست پتنت هایی مایکروسافت توی اندروید و ios رو ببین .........

  • Aryan
    Aryan | ۵ تیر ۱۳۹۴

    اين ١١٨ هزار تا رو به صورت نرم افزارى ميفرسته؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی