ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده Snapdragon 820 توسط سامسونگ ساخته خواهد شد

بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد که کؤالکام با جدیت مشغول کار بر روی نسل بعدی پردازنده خود است. این شرکت که موفق نشد تجربه چندان خوبی را با Snapdragon 810 ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۱

بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد که کؤالکام با جدیت مشغول کار بر روی نسل بعدی پردازنده خود است. این شرکت که موفق نشد تجربه چندان خوبی را با Snapdragon 810 به دست آورد، اکنون در تلاش است تا Snapdragon 820 را روانه بازار سازد. این پردازنده قرار است از قدرت بیشتر برخوردار باشد و صد البته مشکل داغ کردن نسل قبلی را برطرف نماید.

علاوه بر Snapdragon 820، کؤالکام پردازنده دیگری به نام Snapdragon 620 را نیز در دست تولید دارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، کؤالکام در این پردازنده ها از هسته های مخصوص به خود استفاده می کند و دیگر هسته های طراحی شده توسط ARM را به کار نخواهد گرفت.

اما نکته جذاب ماجرا در این است که کؤالکام برای تولید این پردازنده ها دیگر به سراغ شرکت TSMC نخواهد رفت و سامسونگ را به عنوان شریک جدید بر خواهد گزید.

سامسونگ قرار است پردازنده های جدید را با تکنولوژی ۱۴ نانومتری و فرآیند FinFET تولید نماید و شرکت هایی مثل HTC، سونی و شیائومی احتمالا اولین مجموعه هایی خواهند بود که از Snapdragon 820 در محصولات خود استفاده می کنند.

Snapdragon 820 از هسته های Kyro با معماری 64 بیتی استفاده می کند. به نظر می رسد که هر یک از این هسته ها بر روی فرکانس ۳ گیگاهرتز تنظیم شده باشند.

با توجه به اینکه این پردازنده قرار است توسط تکنولوژی ۱۴ نانومتری سامسونگ به تولید برسند، از حالا می تواند گفت مصرف انرژی Snapdragon 820 در مقایسه با نسل قبلی بسیار بهینه تر خواهد بود.

حال باید منتظر نشست و دید که آیا پردازنده کؤالکام می تواند عملکردی بهتر از Exynos 7420 به نمایش بگذارد؟ آیا سامسونگ به دست خود، رقیب را تقویت خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • OLALA
    OLALA | ۶ تیر ۱۳۹۴

    از کامنتای هیچکدومتون خوشم نیومد لطفا منفی بدید

  • pedram
    pedram | ۶ تیر ۱۳۹۴

    دیگه به کجا رسیده هاهاها کم اورده

  • genius
    genius | ۶ تیر ۱۳۹۴

    کوالکام هم داره میره تحت بیرق معظم سامسونگ!
    اپل؛تو هم بیا عقل کن تا قبل از اینکه مثل نوکیا و کوالکام و...با خفت توسط سامی از گردونه رقابت حذف شی محترمانه در قبال سامی اعلام شکست کن!!

  • erfaan
    erfaan | ۵ تیر ۱۳۹۴

    لطفا اصلاح کنید kyro غلطه چقدر به این الفاظ تمایل دارین اخه .. kryo درسته

  • A"hmadrez"A
    A"hmadrez"A | ۵ تیر ۱۳۹۴

    الان دست به دامن سامسونگ شده ، معلومه ، وقتى يكى از بزرگترين شانس هاشو از دست داد بايد هم دست به دامن سامسونگ بشـــــه ، البته فناورى هاى سامسونگ تو ساخت چيپ نميشه انكار كرد
    با اين حال ، به نظرم سامسونگ بايد ديگه استفاده از كوالكام رو بزاره كنار و از اگزينوس استفاده كنه ، به خصوص. تو پرچمداراش تا از اين دو دستگى سى پى يوها خلاص بشن مثل امسال كه روى اس ٦ همچين كارى رو كرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی