ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوتر رومیزی اندرویدی Remix Mini به زودی با قیمت تنها ۲۰ دلار ارائه خواهد شد

ژانویه گذشته یک استارتاپ چینی جدید، از تبلت اندرویدی خود با نام Jade Ultra Remix پرده برداشت. مدتی بعد کمپین ساخت این تبلت مجهز به تراشه Tegra 4 برای جمع آوری سرمایه روی سایت کیک استارتر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ژانویه گذشته یک استارتاپ چینی جدید، از تبلت اندرویدی خود با نام Jade Ultra Remix پرده برداشت. مدتی بعد کمپین ساخت این تبلت مجهز به تراشه Tegra 4 برای جمع آوری سرمایه روی سایت کیک استارتر قرار گرفت و کاربران می توانستند ضمن تامین سرمایه اولیه، با پرداخت رقم تنها ۳۹ دلار یکی از این تبلت ها را دریافت کنند.

خریداران اولیه در ادامه می توانستند پس از استفاده از محصول، ایرادات آن را شناسایی کرده و با اعلام آن روی انجمن اینترنتی سازندگان، در روند آزمایش و بهینه سازی دستگاه و نسخه شخصی سازی شده اندروید آن به نام Remix OS مشارکت نمایند.

این گروه اکنون در پروژه تازه ای قصد دارند رابط کاربری Remix OS خود را در دسته جدیدی از محصولات نیز ارائه نمایند. این دستگاه تازه Remix Mini نام داشته و هرچند از نظر اندازه و عملکرد شباهت زیادی به کروم بوک ها دارد، اما از نظر رابط کاربری موفق شده بهبود های زیادی در سیستم عامل گوگل ایجاد کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تفاوت عمده ای که Remix OS با بقیه نسخه های موجود از اندروید دارد این است که با حس و حالی مشابه کامپیوترهای رومیزی طراحی شده و از امکاناتی مثل تسک بار، فایل منیجر داخلی، قابلیت چند پنجره ای و موارد دیگر بهره می برد. این رابط کاربری هرچند در نهایت از بسیاری جهات به سیستم عامل Chrome OS بی شباهت نخواهد بود، اما بر خلاف آن از اپلیکیشن های اندرویدی نیز بطور کامل پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

گروه طراحی اما این بار برای ساخت محصول خود به سراغ سخت افزار رده پایین تری رفته برای Remix Mini مواردی همچون چیپ ۱.۵ گیگاهرتزی از سازنده نامشخص به همراه ۱ گیگابایت حافظه رم، ۸ گیگابایت حافظه مبتنی بر eMMC، دکودر سخت افزاری H.265 Full HD، بلوتوث ۴.۰ و HDMI 1.4 را انتخاب کرده اند.

remix-mini-with-monitor-840x514

این محصول با قیمت پایین خود و عدم نیاز به تهیه مجدد ماوس و کیبورد و مانیتور، گزینه مناسبی برای جایگزینی کامپیوترهای قدیمی افرادی به شمار می رود که به یک دستگاه امروزی تر نیاز دارند. همچنین دانشجویان و خانواده های ضعیف از نظر اقتصادی نیز با وجود چنین دستگاهی می توانند یک کامپیوتر رومیزی ارزان قیمت در اختیار داشته باشند. گفتنیست Remix Mini به زودی با قیمت ۲۰ دلار برای پیش خرید روی سایت کیک استارتر قرار می گیرد، اما قیمت نهایی در نظر گرفته شده برای آن نیز چندان فراتر نرفته و گمان زده می شود رقمی در حدود زیر ۳۰ دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Sajjad Taghizade
    Sajjad Taghizade | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    همین محصول تو دیجیکالا 400 هزار تومن قیمت خورده
    ? ? ? ?

  • Sajjad Taghizade
    Sajjad Taghizade | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    چطور همین 20 دلار میشه 400 تومن ؟؟؟؟؟؟

  • ایرج
    ایرج | ۸ تیر ۱۳۹۴

    فوق العاده است . البته مسلما باید در نظر گرفت که دیگه نمیشه روش ویندپز و یا حتی لینوکس زد . شاید هم در اپدیت به اندروید بالاتر مشکل داشته باشد .

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۶ تیر ۱۳۹۴

    باید دید در رقابت با رزبری پای چطور عمل میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی