ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدفون هایی که با استفاده از شوک الکتریکی، عملکرد گیمرها را بهبود می بخشند

امروز شرکتی به نام Foc.us که در لندن استقرار دارد، هدفون تازه صد دلاری اش را معرفی کرد که در جریان فرایندی به نام تحریک مستقیم الکتریکی مغز (transcranial direct current stimulation) که به اختصار از آن تحت عنوان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

امروز شرکتی به نام Foc.us که در لندن استقرار دارد، هدفون تازه صد دلاری اش را معرفی کرد که در جریان فرایندی به نام تحریک مستقیم الکتریکی مغز (transcranial direct current stimulation) که به اختصار از آن تحت عنوان tDCS یاد می گردد، کورتکس جلویی مغز را هدف شوک های الکتریکی قرار می دهد.

در این روش، از جریان های خفیف الکتریسیته (بین 0.1 میلی آمپر تا 2.0 میلی آمپر) برای تحریک نواحی مشخصی از مغز استفاده می شود که به تعبیر مایکل آکسلی یکی از موسسان Foc.us برای انجام کارکردهای مهم تری نظیر تشخیص تصویر مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

چون در زمان کار با بازی های رایانه ای مهارت هایی نظیر یادآوری و تشخیص تصاویر اهمیت بالایی پیدا می کنند، هدفون Moovs هم با هدف بهبود این مهارت ها ساخته شده است و با توجه به تورنومترهای مختلفی که این روزها با جوایز بعضا 10 میلیون دلاری برای گیمرها برگزار می شوند، چندان هم دور از ذهن نخواهد بود اگر افرادی حاضر به پرداخت صد دلار برای تهیه این هدست ها شوند تا به هر نحو که شده عملکرد خود را بهبود ببخشند.

در سال های اخیر، مطالعات متعددی در مورد مزایای tDCS روی مغز انسان انجام گرفته است که از آن جمله می توان به نقش این روش در بهبود حافظه، حل مساله و عملکرد بهتر در ریاضیات اشاره نمود.

با این همه، تکنیک مورد بحث جنجال های خبری متعددی را به دنبال داشته است. برای نمونه، علیرغم آنکه tDCS زمان مورد نیاز برای آموزش خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا را به نیم تقلیل داده، برخی مطالعات دیگر حکایت از بی فایده بودن آن دارند.

براساس پژوهشی که اخیرا در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، کاربرد این تکنیک می تواند به بهره هوشی افراد آسیب برساند.

در حال حاضر دستگاه های متعددی در بازار موجودند که از این روش برای تحریک مغز کاربران بهره می گیرند اما Foc.us مدعی شده تنها شرکتی است که موفق به تولید یک محصول مصرفی مورد تایید FCC برای گیمرها شده.

آکسلی پیشتر اظهار داشته بود که دستگاهای بهره مند از این تکنیک که توسط این شرکت تولید شده اند، ثابت کرده اند که می توانند توانایی کاربران در بازی های مبتنی بر حافظه را بهبود ببخشد.

آکسلی می گوید، در صورتی که کاربر الکترودهای دستگاه را در محل مناسبی قرار دهد، با اولین استفاده، به مزایای آن پی خواهد برد.

او ادعا می کند که تاکنون ده ها هزار نفر از مردم بدون وجود هیچ مشکلی از iDCS روی محصولات Foc.us بهره گرفته اند. وی در توضیحات خود یادآور می شود که استفاده از این هدست نباید بیشتر از 40 دقیقه با جریان 2 میلی آمپر آن هم به صورت یک روز در میان ادامه پیدا کند.

علاوه بر این، گروه های مشخصی از افراد هم باید از کاربرد Moovs و دیگر دستگاه های بهره مند از این تکنیک خودداری نمایند و به خصوص افرادی که از بیماری های شدید قلبی، افسردگی و بیماری های مغزی رنج می برند نباید از این هدفون ها استفاده کنند.

طبق اعلام شرکت سازنده، تا پایان همین ماه یک آپدیت نرم افزاری برای این هدفون ارائه می گردد که در صورت طولانی شدن زمان استفاده، به کاربر یادآوری می کند که هدفون هایش را کنار بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • shahnazi
    shahnazi | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    سلام
    پروژه من ساخت دستگاه tdcs هست...
    در حال حاضر نمونه ای ساده از این دستگاه را نیز ساخته ام اما برای افزایش کارایی آن نیاز به ارایه پیشنهاد افرادی که با این دستگاه ها کار کرده اند دارم
    ممنون میشم از دوستان اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند با من به اشتراک بگذارند...
    با تشکر -
    eshahnazi @ gmail . com

  • حمید
    حمید | ۷ تیر ۱۳۹۴

    فرایند tDCS یه روش شناخته شدس. تو اینترنت یه سرچ بزنین روش ساخت دستگاهش رو میتونید پیدا کنید که ساختش هم خیلی سادس. در مورد کارایی هم اگه یه سر به یوتوتب بزنید کامل متوجه جریان میشید و خیلی ها این روش رو امتحان کردن و نتیجش رو به اشتراک گذاشتن.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ تیر ۱۳۹۴

    یاد اون دستگاهی افتادم که در ازای خونی که تو بازی ازت کم میشد ازت خون میگرفت اما اون خیلی خطرناکتر بود
    اینم برای گیمر فوق حرفه ای که میخواد تو مسابقات شرکت کنه خوبه

  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۷ تیر ۱۳۹۴

    جالب نیست بنظرم این روش و در دراز مدت تاثیرات مخربی روی ذهن میذاره .

  • Alireza Azizi
    Alireza Azizi | ۷ تیر ۱۳۹۴

    میگم کمکم بیان یه کاری بکنن که وقتی تو بازی میمیری تو این دنیا هم به صورت واقعی بمیری خیلی جالب میشه ها جدی میگم

مطالب پیشنهادی