ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید ال جی حکایت از موبایلی خاص با نمایشگری بدون حاشیه دارد

ابعاد، کیفیت، نوع و شکل ظاهری نمایشگر از جمله مواردی است که کاربران در حین خرید یک تلفن هوشمند جدید به آنها توجه می کنند. از سوی دیگر شرکت های تولید کننده تلاش دارند تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

ابعاد، کیفیت، نوع و شکل ظاهری نمایشگر از جمله مواردی است که کاربران در حین خرید یک تلفن هوشمند جدید به آنها توجه می کنند. از سوی دیگر شرکت های تولید کننده تلاش دارند تا با وارد کردن ابداعات جدید به این قطعه از محصولات خود آنها را در اذهان عمومی زیباتر، کاربردی تر و البته جذاب تر نمایش دهند و بدین ترتیب فروش بیشتری را نصیب خود نمایند.

این روزها درست همانند بزرگان دنیای تلویزیون ها، فعالان صنعت اسمارت فون نیز درگیر نبرد مشابهی شده اند و هر یک تلاش دارند موبایلی را تولید نمایند که صفحه نمایش آن فاقد حاشیه کمتری بوده و بر همین اساس شکیل تر جلوه کند.

در راستای امر یاد شده برندهای مختلف رقابت فشرده ای را با یکدیگر تجربه می نمایند و سعی می کنند با ثبت پتنت های گوناگون مانع پیشرفت هم شوند. به نظر می آید ال جی نیز تلاش دارد از این جدال عقب نماند و لذا به تازگی حق امتیاز پتنتی را در اختیار گرفته که مربوط به تلفنی هوشمند با نمایشگری خاص و بدون حاشیه می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تا به اکنون شاهد این بودیم که ال جی در محصولات تولیدی اش از جمله G Flex، صفحه نمایش های خمیده را به کار برده بود و از جمله دیگر نوآوری های برند مذکور نیز می توان به انتقال کامل دکمه های فیزیکی به پشت دیوایسی همانند G4 اشاره نمود.

حال همانطوری که در ابتدای مطلب نیز ذکر گشت، غول تکنولوژی کره ای پتنتی را ثبت کرده که در آن سخن از موبایلی با نمایشگر بدون حاشیه به میان آمده و صفحه نمایش در بخش های بالا و پایین دستگاه امتداد یافته، به دور لبه های این دو قسمت که قدری خمیدگی دارند پیچیده شده و در نهایت قسمتی از پشت موبایل را نیز در بر می گیرند.

6a0120a5580826970c01b8d12cc592970c-800wi

ناگفته نماند ال جی تنها کمپانی محسوب نمی شود که چنین سودایی در سر دارد، اپل هم به تازگی پتنتی را در رابطه با آیفون های آتی اش ثبت کرده که سخن از احتمال تولید موبایل هایی با قسمت جلویی کاملاً پوشیده شده توسط صفحه نمایش به میان می آورند. ضمناً گفته می شود برند ساکن کوپرتینو قصد دارد دکمه ی هوم که از اولین آیفون تا به امروز نقشی نمادین داشته را هم کنار گذاشته و راهکارهای تازه ای اتخاذ کند.

موبایل Aquos شرکت شارپ از جمله بارزترین محصولاتی است که تا به اکنون توانسته در حذف حاشیه های صفحه نمایش به شکلی بسیار مطلوب عمل نماید، تلفن هوشمند مذکور نمایشگری ۵ اینچی دارد که دارای حاشیه ای تقریباً ناچیز بوده و بخش جلویی اسمارت فون را به صورت کامل پر کرده.

با همه ی این تفاسیر پتنت ال جی قدری با آنچه تا به حال در محصولاتی مانند Aquos شارپ دیده ایم تفاوت دارد، همانطور که اشاره شد در این پتنت نمایشگر به شکل خمیده بالا و پایین موبایل را پوشانده و اندکی از بخش پشتی را نیز در اختیار گرفته، دور از ذهن نیست که قسمت های قرار گرفته در عقب موبایل برای میانبرهایی ویژه و یا حتی دکمه های معمول در محصولات اندرویدی (هوم، Back و...) مورد استفاده واقع شوند.

البته نباید از خاطر برد در مجموع با یک طرح مفهومی و یک ایده طرف هستیم و مشخص نیست که هرگز بدل به واقعیت گردد یا خیر، هر چند بر حسب جاه طلبی های پیشین کره ای ها می توان انتظار داشت که روزی پتنت فوق الذکر را در قالب گجتی واقعی مشاهده و تجربه نمود.

LG-Bezel-Patent

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ehsan_Toosi
    Ehsan_Toosi | ۷ تیر ۱۳۹۴

    من به ال جی خیلی امید دارم...

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ تیر ۱۳۹۴

    الجی با حاشیه کم رو برای بقیه برنده تعریف کرد و موفق هم بود مطمئنم اینم میتونه عالی باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی