ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

موبایل های چینی دیگر ارزان نیستند

این روزها کاربران بیش از هر زمان دیگری از تنوع موجود در بازار موبایل های هوشمند لذت می برند؛ تنوعی که البته با قیمت های نه چندان بالا همراه گشته و می توان در هر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

این روزها کاربران بیش از هر زمان دیگری از تنوع موجود در بازار موبایل های هوشمند لذت می برند؛ تنوعی که البته با قیمت های نه چندان بالا همراه گشته و می توان در هر بازه قیمتی، انتخابی مناسب را یافت.

عامل پایین آمدن قیمت البته از سوی سازندگان چینی بوده است، شرکت هایی که همواره کوشیده اند تا محصولات خود را به شکلی ارزان در بازارهای مختلف عرضه نمایند. همین موضوع نیز کم و بیش سبب شد تا چنین اسمارت فون هایی، بتوانند توجه کاربران را در نقاط مختلف جهان به خود جلب نمایند. توجهی که البته باعث شد تا کاربران کم کم به سوی استفاده از برندهای ناشناس کشیده شوند.

حال اما بر اساس آمار جدیدی از سوی موسسه آماری IDC، گفته می شود که به زودی شاهد پایان یافتن قیمت های پایین در موبایل های چینی خواهیم بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تحقیق جدید IDC بیانگر این موضوع است که قیمت متوسط موبایل های چینی اخیرا با افزایش قابل توجهی رو به رو بوده، آن هم صرفا با گذشت چند ماه.

نموداری که در ذیل می بینید نیز بیانگر همین موضوع است که نشان می دهد برای مثال، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ متوسط قیمت یک موبایل چینی ۱۹۲ دلار بوده، که این بها در سه ماهه بعدی اش به ۲۳۹ دلار می رسد. در نهایت نیز در سه ماهه ابتدایی سال گذشته، متوسط بهای یک موبایل چینی به ۲۶۳ دلار رسیده. چنین افزایش قیمتی، به هیچ عنوان پیش پا افتاده نیست بخصوص وقتی که مقطع زمانی آن را در نظر گیرید. می توان گفت بازار موبایل های چینی پس از ۶ سال دچار افزایش قیمت شده. اما در نهایت چه نتیجه ای می توان از این موضوع گرفت؟

-1x-1-1

بر اساس گفته های «برایان ما»، یکی از کارشناسان IDC، چنین اتفاقی به دلیل ورود گسترده ی اپل به بازار چین روی داده است. آیفون های بزرگ تر شده ی اپل به حدی در چین مورد استقبال واقع گشته اند که اکنون این سازنده ی آمریکایی، رتبه اول فروش در کشور یاد شده را داراست. محبوبیت و استقبال بیش از اندازه ی کاربران چینی از آیفون، باعث گشته تا سازندگان چینی به این نتیجه برسند که این روزها، قیمت بسیار پایین تاثیر چندانی بر انتخاب علاقه مندان به محصولات با کیفیت نخواهد گذاشت.

البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که میانگین قیمت موبایل های چینی هنوز هم با میانگین قیمت جهانی که در حد ۳۰۰ دلار است، فاصله دارد اما به هر شکل، این شکاف به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته.

برای مثال، سال گذشته، تفاوت بین میانگین قیمت های جهانی با میانگین قیمت در چین، بیش از ۱۰۰ دلار بود در حالی که اکنون به حدود ۵۰ دلار رسیده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امید
    امید | ۹ تیر ۱۳۹۴

    دوستان واسه شما هم وقتی دجیاتو رو باز میکنین وارد فیلترینگ هوشمند میشه من پست مقایسه الجی و سامسونگ رو باز میکنم وارد فیلترینگ هوشمند میشه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی