ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعاتی تازه در مورد چیپست کایرین ۹۵۰ از هوآوی

طی سال جاری هوآوی چندین تلفن هوشمند قابل توجه و نسبتاً کارآمد را به بازار معرفی کرده و البته در کنار آنها گجت های پوشیدنی و ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید wear نیز از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

طی سال جاری هوآوی چندین تلفن هوشمند قابل توجه و نسبتاً کارآمد را به بازار معرفی کرده و البته در کنار آنها گجت های پوشیدنی و ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید wear نیز از دیگر دستاوردهای این برند چینی بوده اند.

آنها ابتدا از خط تولید جدید خود موسوم به P8 پرده برداشتند که موبایل "هوآوی P8" (بررسی دیجیاتو) حائز اهمیت ترین محصول آن بود، کمی بعد میان رده ای با نام Honor 4C را به همراه دو تبلت تقریباً متوسط از نظر کارایی به میدان آوردند و به تازگی نیز Honor 7 را به علاقه مندان شان عرضه کرده اند.

اما نکته در اینجاست اکثر تلفن های هوشمند امسال هوآوی دارای یک وجه اشتراک بودند و آنهم چیزی نبود جز چیپست به کار رفته در آنها؛ تمامی این محصولات مبتنی بر چیپست های خانگی کایرین خود چینی ها بودند و کمپانی مورد اشاره تلاش دارد به هر شکل ممکن وابستگی اش را به سایرینی همچون کوالکام کاهش دهد.

امروز و در همین راستا جزئیات تازه ای در مورد چیپست کایرین ۹۵۰ به اینترنت راه یافته که جهت آگاهی از این جزئیات از شما دعوت به عمل می آوریم در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر به خاطر داشته باشید آخرین دیوایس معرفی شده توسط هوآوی از کایرین ۹۳۵ بهره می برد، اما ظاهراً در آینده ای نه چندان دور باید انتظار موبایل هایی بهره مند از کایرین ۹۵۰ را بکشیم.

طبق شنیده ها و اطلاعات موجود چیپست یاد شده ۶۴ بیتی و هشت هسته ای بوده و درون آن ۴ هسته ی Cortex A53 در کنار چهار هسته ی Cortex A72 جای گرفته اند، ضمن اینکه هوآوی می تواند فرکانس این هسته ها را بر روی ۲.۴ گیگاهرتز تنظیم نماید.

از دیگر مشخصه های کایرین ۹۵۰ هم می توان به پردازنده ی گرافیکی Mali T880، پشتیبانی از حافظه ی LPDDR4 به صورت دو کاناله، چیپ صوتی Tensilica Hi-Fi 4 DSP و چیپ کمک پردازشی i7 (جهت کنترل بهتر ارتباطات، امنیت و سنسورها) اشاره کرد.

در دستاورد جدید کمپانی چینی ساپورت از حافظه های داخلی UFS 2.0 و eMMC 5.1 نیز در نظر گرفته شده و تلفن های هوشمند بهره مند از آن می توانند به مودمهای 4G LTE Cat 10 و پورت USB 3.0 هم مجهز شوند. ضمن اینکه پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ نیز از دیگر خواص چیپست مورد بحث است.

اما چه زمانی شاهد حضور کایرین ۹۵۰ در بازار خواهیم بود؟ منابع آگاه می گویند سه ماهه ی سوم و یا چهارم سال جاری؛ هوآوی از ابتدای سال تا به امروز چندین موبایل قدرتمند را راهی بازار کرده، ولی طبق شایعات انتظار می رود آنها تا پایان سال هنوز دیوایس های جدیدی همچون فبلت Mate 8 را نیز آماده و به کاربرانشان عرضه نمایند.

لذا چندان بعید نیست شاهد حضور جدیدترین چیپست شان در این فبلت باشیم، هر چند که باید منتظر ماند تا گذشت زمان قضیه مذکور را به صورت قطعی مشخص نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • pars
    pars | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    هواوی واقعا تکنیکی و فنی داره کار میکنه و شبیه سامسونگ شده ! داره بحث های high تکنولوژیک رو پیش میبره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی