ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درایوهای SSD سامسونگ با ظرفیت ۲ ترابایت از راه رسیدند

در گذشته ای نه چندان دور، درایو های SSD، با ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به فروش می رسیدند. هر چند که همچنان می توان چنین ظرفیت هایی را در میان SSD های گران قیمت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

در گذشته ای نه چندان دور، درایو های SSD، با ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به فروش می رسیدند. هر چند که همچنان می توان چنین ظرفیت هایی را در میان SSD های گران قیمت یافت، اما امروز سامسونگ دو حافظه جدید با این فرمت ساختار را با ظرفیت ۲ ترابایت معرفی نمود.

درایوهای یاد شده 850 Pro و 850 Evo نام داشته و تا پیش از این، نهایتا در حجم یک ترابایت در دسترس قرار داشتند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به واسطه تکنولوژی V-NAND در ساخت چیپ های حافظه ی فلش، سامسونگ توانسته به این حجم دست پیدا کرده و آنها را نیز با گارانتی های بلند مدت ۵ یا ۱۰ ساله ارائه می دهد.

Un-Soo Kim، معاون ارشد بخش بازاریابی شرکت یاد شده می گوید: «سامسونگ با تقاضای بیش از حد انتظاری برای درایوهای SSD با ظرفیت بالاتر از ۵۰۰ گیگابایت رو به رو گشته. اکنون معرفی مدلهای ۲ ترابایتی با فناوری V-NAND باعث شده تا امیدوار باشیم بتوانیم چنین محصولاتی را در آینده با ظرفیت های بیشتری نیز عرضه کنیم.»

درایوهای جدید باز هم ۲.۵ اینچی بوده و از ضخامتی برابر با ۷ میلیمتر بهره می برند. SSD های جدید سامسونگ مشخصا طرفداران زیادی خواهند داشت زیرا اکنون در دوره ویدیوهای 4K به سر می بریم و کاربران حرفه ای که به ادیت چنین ویدیوهایی مشغول می شوند نیز مشخصا به فضای بیشتری از قبل نیاز دارند.

هر دو محصول جدید مورد بحث برای کامپیوترهای خانگی توسعه یافته اند اما سامسونگ وعده داده که به زودی آنها را در قالب mSATA و M.2 برای لپ تاپ ها نیز توسعه خواهد داد.

ضمناً کمپانی کره ای اعلام نموده که قیمت این درایوها برابر با ۱۰۰۰ و ۸۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    من 120gb همین رو اون هفته خریدم. معرکه است

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    خیلی عالی کاش ما هم یکی از اینا رو داشته باشیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی