ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت GoPro کوچک ترین دوربین خود با نام Hero 4 Session را معرفی کرد

شرکت GoPro به تازگی دوربین جدیدی به نام Hero 4 Session را رونمایی کرده که 399 دلار قیمت دارد و از هفته آینده عرضه می گردد. دوربین مربعی شکل بوده و هر وجه آن کمتر از 3.81 سانتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

شرکت GoPro به تازگی دوربین جدیدی به نام Hero 4 Session را رونمایی کرده که 399 دلار قیمت دارد و از هفته آینده عرضه می گردد. دوربین مربعی شکل بوده و هر وجه آن کمتر از 3.81 سانتی متر است.

این دستگاه می تواند با رزلوشن های 1440p با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720p با نرخ 100 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. بدنه دوربین نیز تا عمق 10 متری ضد آب است و به همین دلیل برای استفاده از آن در زیر آب نیازی به قرار دادنش در محفظه های سنگین و حجیم نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

استفاده از Session نیز بسیار ساده است: تنها با فشردن یک دکمه می توانید آن را روشن کرد و خاموش نمایید. به بیان دیگر این دوربین تنها دو دکمه دارد که اصلی ترین آنها یک دکمه قرمز رنگ و گرد است که در راس بدنه  قرار داده شده و با فشردن آن دستگاه روشن می شود و شروع به فیلم برداری می کند. اگر مجددا این دکمه را فشار دهید هم فرایند فیلم برداری متوقف گردیده و دستگاه خاموش می شود.

gopro-hero-4-session-03065.0

این سادگی عملکرد کمک زیادی به حفظ باتری دستگاه می کند چراکه اگر خاطرتان باشد خالی شدن سریع باتری مشکلی است که شرکت GoPro مدتهاست برای رفع آن در دوربین های تولیدی اش تلاش می کند.

باتری داخلی این دوربین نیز باید بین یک الی دو ساعت استفاده مداوم دوام بیاورد اما اگر در میانه های کار آن را خاموش و روشن نمایید این زمان بیشتر هم می شود و باید بگوییم که عمر باتری آن از مدل های Hero 4 Black و Hero+ LCD بیشتر است.

در صورتی که دکمه اصلی تعبیه شده در قسمت فوقانی بدنه را فشار داده و به مدت سه ثانیه نگه دارید مد تایم لپس دوربین فعال می شود، با این همه، اگر بخواهید که با استفاده از آن عکس های تکی و یا پشت سر هم بگیرید باید از طریق اپلیکیشن دوربین این کار را انجام دهید. دکمه دومی هم که در بالا به آن اشاره شد به خاموش و روشن کردن وای فوی دوربین اختصاص یافته.

gopro-hero-4-session-03050.0

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم برای ایجاد هر نوع تغییری در Session لازم است که به اپلیکیشن GoPro مراجعه نمایید و یا از ریموت کنترل وای فای دستگاه استفاده کنید. این روش با در نظر داشتن اینکه تنها دو دکمه روی بدنه قرار گرفته است و خود دوربین هم نمایشگری کوچک دارد، می تواند بهترین راهکار باشد.

اما شرکت سازنده این محصول ظرف سال های اخیر کار با سیستم منوی داخلی دوربین را برای کاربرانش راحت تر کرده بنابراین اگر عادت داشته اید که در حین استفاده از دوربین، تنظیمات آن را تغییر دهید، ممکن است یاد گیری کار با اپلیکیشن و ریموت Session کمی زمان ببرد.

یکی از مهم ترین مزایای این دوربین کوچک آن است که دیگران به سختی متوجه وجودش خواهند شد و فرقی ندارد که آن را روی کدام قسمت از سطح موردنظرتان سوار کنید.

شرکت GoPro همچنین در طول سالیان گذشته ابعاد محصولات تولیدی اش را کاهش داده، برای نمونه Hero 4 Black و Silver بسیار سبک و کوچک هستند اما زمانی که این دوربین ها را داخل محفظه ای قرار داده و روی کلاه یا مچ خود می بندید وزنشان را به راحتی احساس می کنید.

اما دوربین جدید این شرکت به نام Session بدون آنکه نیازی به یک محفظه اضافی داشته باشد کاملا ضد آب است و از نوعی قاب بهره می برد (درست مانند همانی که این شرکت برای دوربین های بزرگ تر سری Hero تولید کرده و به فروش می رساند) که می توان از طریق آن دوربین را روی سطوح مختلف سوار نمود.

اما عدم نیاز به محفظه جانبی یکی دیگر از مشکلات همیشگی دوربین های GoPro را از بین خواهد برد و آن صداست. دو میکروفون برای Session در نظر گرفته که یکی در قسمت جلو قرار دارد و دیگری در قسمت پشت بدنه و دستگاه به صورت پویا میان این دو میکروفون سوئیچ می کند تا نویز ناشی از باد را به حداقل تقلیل دهد.

این دو میکروفون هیچگاه غیرفعال نمی شوند و حتی زمانی که دوربین را به زیر آب ببرید هم صدا را خوب ضبط می کنند.

زمانی که Session را با قد و قواره کوچکش در کنار Hero 4 Black و Silver قرار می دهید درخواهید یافت که علیرغم تفاوت در اندازه، از نظر ظاهری فرق چندانی میان این دو وجود ندارد. با این وجود اگر آنها را روی سطح یا درون محفظه ای قرار دهید به سادگی متوجه می شوید که Session فضای کمتری را اشغال می کند.

gopro-hero-4-session-7882.0

نیک وودمن مدیرعامل GoPro اظهار داشته که این شرکت مدت سه سال است روی Hero 4 Session کار می کند اما لازم بود که برای رساندن ابعاد دستگاه به اندازه فعلی اش باز هم تغییراتی در آن اعمال گردد.

این دوربین البته نمی تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند و یا نرخ های بالایی نظیر 120 یا 240 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند و در نتیجه گزینه های پیش روی کاربران آن برای ثبت تصاویر اسلو موشن یا حرکت آهسته نیز بسیار محدود خواهند شد. نکته دیگر اینکه دستگاه مذکور تنها می تواند عکس های ثابت 8 مگاپیکسلی بگیرد؛ رزولوشنی که هم اکنون عکس های گرفته شده توسط دوربین بسیاری از تلفن های هوشمند از آن بهره می برند یا حتی بالاتر از آن هستند.

اما اگر تا به حال برای خود یک اکشن کمرا خریداری نکرده اید، Session می تواند برای شما نخستین انتخاب باشد. البته گزینه های دیگری نیز برای شما وجود خواهند داشت که از آن جمله می توان به Hero 4 Silver همین شرکت اشاره نمود که قیمتی برابر با محصول تازه آن دارد منتها از نظر استحکام در سطح بالاتری است.

این دوربین دارای یک نمایشگر تاچ LCD است و می تواند با رزلوشن 2.7K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همچنین رزلوشن 720p با نرخ 120 فریم بر ثانیه (اسلو موشن) فیلم بگیرد.

علاوه بر این، عکس های Hero 4 Silver رزلوشنی برابر با 12 مگاپیکسل دارند که در قیاس با  Session (هشت مگاپیکسل) بالاتر بوده و حتی می توان گفت که این محصول از لحاظ سرعت عملکرد نیز از رقیب تازه خود بهتر است و می تواند در هر ثانیه 30 عکس بگیرد.

اما ابعاد کوچک و سادگی Session نیز مزایای مهمی محسوب می شوند و می توانند مورد توجه بسیاری قرار بگیرند. این دوربین به خاطر همین کوچکی در مکان های بیشتری قابل استفاده است و باتری آن نیز در قیاس با دیگر محصولات GoPro مدت زمان بیشتری دوام می آورد (هرچند که باتری آن قابل تعویض نیست) و اگر با نرخ فریم ها و رزلوشن تصاویر آن مشکلی ندارید، Session انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

وودمن مدیرعامل این شرکت اظهار داشته که این دوربین بر شمار مشتریانش خواهد افزود و تنوع انتخاب را برای کاربران نیز بیشتر می کند.

G0010025.0

G0086719.0

G0030558.0

دیگر شرکت های تولید کننده اکشن کمرا برای رقابت با GoPro و دوربین های پیشرفته اش روزهای دشواری را پشت سر می گذارند، با این همه باز هم در بازار محصولات ارزان قیمت از رقبای جدی وودمن محسوب می شوند.

برای نمونه مدل های VIRB X  (با قیمت 299 دلار) و XE  (با قیمت 399 دلار) از شرکت گارمین از نظر توانمندی های فیلم برداری در سطحی برابر با Session قرار دارند و سونی نیز آپشن های خوبی را با قیمت های متفاوت در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

اما GoPro همچنان در حوزه کوسیستم برترین است. این شرکت مجموعه ای مناسب از لوازم جانبی و پایه را برای دوربین های خود ارائه می دهد و شمار شرکت های ثالثی هم که برای محصولات آن لوازه جانبی ارائه می دهند وسیع است.

برخی کاربران صرفا به خاطر تنوع لنزهایی که این شرکت ارائه می دهد تصمیم به خرید دوربین های تولیدی اش می گیرند اما انتخاب محصولات رقبای GoPro بدان معناست که عمدا انعطاف پذیری فیلم برداری با یک اکشن کمرا را محدود نمایید.

اما Session برای برخی همان دوربین کوچک و بادوامی است که مدتها انتظارش را می کشیدند و برای برخی دیگر صرفا یک اکشن کمرای ساده دیگر است. در هر صورت پیش بینی می شود که این دوربین توجه بسیاری را به خود جلب نماید.

gopro-hero-4-session-03055.0

gopro-hero-4-session-03057.0

gopro-hero-4-session-03064.0

gopro-hero-4-session-03065.0

gopro-hero-4-session-03073.0

gopro-hero-4-session-03076.0

gopro-hero-4-session-7673.0

gopro-hero-4-session-7687.0

gopro-hero-4-session-7712.0

gopro-hero-4-session-7724.0

gopro-hero-4-session-7739.0

gopro-hero-4-session-7755.0

gopro-hero-4-session-7772.0

gopro-hero-4-session-7774.0

gopro-hero-4-session-7827.0

gopro-hero-4-session-7841.0

gopro-hero-4-session-7867.0

gopro-hero-4-session-7882.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • V For Vandeta
    V For Vandeta | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    با درود
    پولاروید برند محبوب من قبلا اینو ساخته ضد ضربه و ضد اب
    http://www.mdc.ir/products/view/3677/polaroid-cube-mini-lifestyle-action-camera
    قیمت هم خیلی خوبه
    .
    .
    .
    .
    اما نمی دونم دیجاتو چرا نظرات منو نشون نمی ده چرا چون سایته رقیب ال دیجیتاله نمی دونم
    .
    .
    .
    ............................

  • رضا
    رضا | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    کسی میدونه تو ایران دش کم با قیمت مناسب کی میفروشه؟

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    عالیه ، قیمتش هم بد نیست ولی با این قیمت میشه یک ایفون لاک شده خرید

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

      اونا قراردادی هستن و قیمت پایشون مثلن 200 تا 300 دلاره بعد هر ماه باید پول پرداخت کنی تا بعد از دو سال تازه بشه موبایل خودت / هم معایب داره هم مزایا

مطالب پیشنهادی