ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تعداد قابل توجهی از کارمندان واحد لومیا را تعدیل می کند

انتظار می رود مایکروسافت در طول امروز از یک تعدیل نسبتاً قابل توجه در نیروهای کاری اش خبر دهد. گفته می شود تعدیل مذکور شامل واحد سخت افزاری این شرکت خواهد شد و قشر قابل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

انتظار می رود مایکروسافت در طول امروز از یک تعدیل نسبتاً قابل توجه در نیروهای کاری اش خبر دهد. گفته می شود تعدیل مذکور شامل واحد سخت افزاری این شرکت خواهد شد و قشر قابل توجهی از کارمندان بخش لومیا را در بر خواهد گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خبر یاد شده را نیویورک تایمز با استناد به منابعش در داخل غول نرم افزاری ساکن ردموند که به صورت کامل در جریان جزئیات مرتبط به موضوع بوده اند نقل کرده و همین منابع می افزایند تعدیل های جدید در ادامه ی ۱۸.۰۰۰ اخراجی که سال گذشته صورت پذیرفته رخ خواهند داد.

از شواهد اینطور به نظر می رسد که این حرکت در راستای تکمیل تغییر ساختارها و سازماندهی های جدید مدنظر ساتیا نادلا انجام گرفته و با "تصمیمات سختی" که وی پیش تر در یادداشت خود به کارمندانش گوشزد کرده بود نیز چندان بی ارتباط نیست.

بخش سخت افزار و خصوصاً واحد مرتبط به اسمارت فون ها از زمانی که مایکروسافت کسب و کار موبایل نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار به تملک خود درآورد عملکرد مطلوبی بروز نداده و نتوانسته انتظارات را برآورده نماید. نکته در اینجاست که اهالی ردموند پیش تر تائید کرده بودند که احتمالاً در ارزش گذاری بر روی نوکیا و سایر خریدها و هزینه های مرتبط دچار اشتباهاتی جدی شده اند و از همین رو شاید لازم باشد در واحدهای مربوطه بازنگری هایی صورت دهند.

علاوه بر سرمایه گذاری های ناموفق، پلتفرم ویندوزفون مایکروسافت هم نتوانسته توقعات موجود را پاسخ دهد و طبق آمارهای اخیر گارتنر این پلتفرم کمتر از ۵ درصد سهام بازار را در اختیار دارد و لذا با تفاسیر صورت پذیرفته کم کردن نیروهای کاری مرتبط به منظور کاستن هزینه ها و زیان ها ضروری به نظر می آید.

البته دور از ذهن است که مایکروسافت به این زودی ها بخواهد از برنامه های خودش برای صنعت تلفن های هوشمند دست بکشد، خصوصاً که این شرکت تلاش دارد در پائیز امسال از نسخه ی جدید ویندوز ۱۰ موبایل پرده بردارد و حتی احتمالاتی در رابطه با رونمایی پرچمدار جدید نیز شنیده می شود. لذا باید منتظر ماند و دید چه آینده ای برای بخش مورد بحث ردموندی ها و محصولات آن رقم خواهد خورد؟ نظر شما در این رابطه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    ویندوز ۱۰ موبایل هم بیاد ، مقابل اندروید m میتونه کاری کنه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی