ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه گارتنر: در سال جاری ۲.۵ میلیارد گجت الکتریکی به فروش خواهد رسید

بر اساس جدیدترین آمار موسسه تحقیقاتی گارتنر، در سال جاری بیش از ۲.۵ میلیارد گجت الکتریکی متشکل از موبایل های هوشمند، تبلت و کامپیوتر شخصی به فروش خواهد رسید. در این گزارش که اخیرا منتشر گشته، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

بر اساس جدیدترین آمار موسسه تحقیقاتی گارتنر، در سال جاری بیش از ۲.۵ میلیارد گجت الکتریکی متشکل از موبایل های هوشمند، تبلت و کامپیوتر شخصی به فروش خواهد رسید.

در این گزارش که اخیرا منتشر گشته، گفته می شود که میزان فروش کامپیوترهای شخصی، الترابوک ها و تبلت ها، با یک کاهش مکرر و سالانه رو به رو خواهند بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موسسه گارتنر بخشی از این کاهش تقاضا را به عرضه ویندوز ۱۰ نسبت داده و می گوید این سیستم عامل در واقع می خواهد عمر محصولات مختلف را بالاتر برده و همین موضوع حتی در آینده نیز موجب کاهش فروش بیشتر کامپیوترهای شخصی و سایر محصولات مبتنی بر ویندوز خواهد شد.

در خصوص الترابوک و تبلت ها نیز این موسسه باور دارد که فقدان نوآوری و عدم خلاقیت در این محصولات، باعث گشته تا حس نیاز به نمونه جدید آنها در مشتریان مرتفع گردد و به همین دلیل نیز شاهد کاهش تقاضا و فروش آنها باشیم.

به طور کلی در بازار کامپیوترهای شخصی، انتظار می رود که ۳۰۰ میلیون دستگاه به فروش رسد. لازم به ذکر است که محصولات اپل، همانند مک بوک ها نیز در این آمار گنجانده شده اند.

gartner_estimates

در این میان تلفن های هوشمند تنها بخشی هستند که دارای یک رشد واقعی بوده اند و گمان می رود که در سال جاری صرفا فاصله اندکی با فروش ۲ میلیاردی آنها داشته باشیم. لازم به ذکر است که گارتنر باور دارد در سال جاری تقاضا برای موبایل های هوشمند، ۶۰ میلیون دستگاه افزایش را تجربه خواهد کرد.

همین موسسه، در گذشته و در گزارشات پیشین خود اظهار می کرد که رشد فروش گجت های الکتریکی به طور کلی در سال جاری نسبت به سال پیش برابر با ۲.۸ درصد خواهد بود، حال اما و در گزارش فعلی، مشخص گردیده که گارتنز، پیشبینی می کند که با رشدی ۱.۵ درصدی رو به رو هستیم.

با توجه به نمودار فوق، موسسه یاد شده همچنین باور دارد که تا سال ۲۰۱۷، اوضاع فروش محصولاتی نظیر تبلت و کامپیوترهای شخصی با بهبودی نسبی مواجه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • justice
    justice | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    تصاویر لومیا 940
    .
    http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/195864-image/Microsoft-Lumia-940-concept.jpg
    .
    http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/195865-image/Microsoft-Lumia-940-concept.jpg

  • ap
    ap | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    چقدر بده که از یکی یه عالمه عقـده داشته باشی
    و تنها کاری که ازت بر بیاد اینه که دالایی بمـال وار با بغضی در گلو و احساس سوزشـی غریب هر جا اسم طرف رو ببینی بهش یه منفی بدی!
    :)
    این منفی شهده نقله نباته!
    :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی