ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مصاحبه انگجت با شوهی یوشیدا؛ مدیر بخش سرگرمی های سونی

شوهی یوشیدا، مدیر بخش اجرایی پلی استیشن، از بهترین های صنعت بازی های ویدیوی به حساب می آید. سرپرست استودیوهای جهانی این برند، علاوه بر علاقه بیش از حدش به رقابت، بسیار خوش برخورد و روشن ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۷ تیر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

شوهی یوشیدا، مدیر بخش اجرایی پلی استیشن، از بهترین های صنعت بازی های ویدیوی به حساب می آید. سرپرست استودیوهای جهانی این برند، علاوه بر علاقه بیش از حدش به رقابت، بسیار خوش برخورد و روشن فکر است.

از یوشیدا درباره ی همکاری مایکروسافت با شرکت های مختلف که روی تکنولوژی واقعیت مجازی کار می کنند سوال کردم و جویای نظرش در این باره شدم. اما پاسخ جالبی از او شنیدم: اصلا و ابدا نگران نیستم.

در E3 امسال، فرصتی داشتم تا در کنار یکی از خوش برخوردترین چهره های سونی قرار بگیرم و از نزدیک با افکارش درباره ی آینده آشنا شوم. از اجتماعی تر نمودن مورفیوس تا احیای دوباره ی بازی های کلاسیک و این که چه بر سر "The Last Guardian" آمده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در جی دی سی (GDC) امسال از تاریخ عرضه مورفیوس در نیمه اول سال 2016، پرده برداشتید. آیا هنوز مصمم به عرضه مورفیوس در این تاریخ هستید؟

وضعیت مربوط به طراحی و توسعه در بهترین حالت خود قرار دارد و ساخت سخت افزار آن تقریبا کامل شده. اگر دموی مورفیوس را در E3 امتحان کرده باشید، حتما متوجه پیشرفت هایی در عملکرد تیم طراح نسبت به کنفرانس بازی سازان شده اید. حالا می خواهم شما را برای پیدا کردن این پیشرفت ها نسبت به جی دی سی به چالش بکشم.

حالا نوبت به نرم افزار نویس ها رسیده و باید اطمینان حاصل کنند که هیچ شکافی در کار وجود ندارد. ما هیچ چیزی درباره ی سیستم عامل مورفیوس به نمایش نگذاشتیم اما تیم طراح، با سختکوشی بسیاری در حال توسعه دادن آن است. اطلاعات بیشتری در این مورد به زودی و قبل از عرضه، منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، کاملا از طرف توسعه دهندگان شخص ثالث و استودیوهای داخلی حمایت می شویم و منتظریم تا وقت عرضه فرا برسد. در مجموع، کار روی روال برنامه ریزی شده پیش می رود.

می توانید کمی بیشتر درباره ی طراحی رابط کاربری با ما صحبت کنید؟ وقتی که مورفیوس را روی سر می گذاریم قرار است دقیقا با چه چیزی رو به رو شویم؟

تیم طراح سیستم عامل، هنوز نمی خواهد درباره ی این موضوع صحبت کند و در حال حاضر روی نهایی سازی این قسمت تمرکز کرده اند. اما در نهایت قرار است، تجربه ی بسیار جذابی باشد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

در کنفرانس روز دوشنبه، شما درباره اجتماعی تر نمودن مورفیوس صحبت کردید. همچنین از مشکلاتی سخن به میان آوردید که برای تعریف ویژگی های اجتماعی روی مورفیوس با آن ها دست و پنجه نرم کرده بودید. با وجود رفع مشکلات فنی، آیا اجتماعی نمودن مورفیوس به دلیل ویژگی های منزوی کننده ی این تکنولوژی است؟ آیا می توانید این مشکل را با راه حل هایی استادانه از میان بردارید؟ چطور می خواهید این کار را انجام دهید؟

ما هم یک شرکت سخت افزاری هستیم و هم یک شرکت نرم افزاری، این چیزی است که همیشه مایه افتخار ما بوده. بنابراین تیم استودیوهای جهانی، به شدت در سیستم توسعه و ساخت این تکنولوژی مشارکت داشته اند. خود من نیز، ساعات بسیاری را صرف مشارکت در جلساتی با حضور کارکنان بخش سخت افزار، به بحث درباره ی مشکلات فنی و مسائل مربوط به طراحی می نشستم.

یکی از پیشنهادهایی که از طرف تیم بازی سازی ما ارائه شد و تیم سخت افزاری را ترغیب به استفاده از آن روی پلی استیشن 4 کرد، تشکیل تصاویر روی دو صفحه نمایش کاملا مجزا بود. صفحه اول برای برای مورفیوس و دومی، برای تلویزیون.

استودیوی ژاپن، یک دموی جدید به نام "Monster Escape" طراحی کرده. این دمو یک بازی پنج نفره ی یک به چهار است. یکی از بازیکنان، مورفیوس را روی سر خود می گذارد و در نقش یک هیولا ظاهر می شود. چهار بازیکن دیگر افرادی هستند که با استفاده از کنترلر و تلویزیون، به مقابله با این هیولا می پردازند.

تنها تفاوت در آن است که نقش هیولا را شما بازی می کنید. به پایین نگاه کنید و در زاویه دید شما، روبات هایی کوچکی وجود دارند که در حال فرار به گوشه و کنار هستند و سعی می کنند به شما تیر اندازی کنند. این گیم پلی بازی است.  ما برای توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، ابزارهایی را تهیه می کنیم که با استفاده از آن ها می توانند یک تجربه اجتماعی را به وجود آورند.

حقیقتا توسعه دهندگان شخص ثالث، در توسعه ی بازی ای به نام "Keep Talking And Nobody Explodes" از ما جلوتر بودند. آیا متوجه شدید که این بازی، همان بازی مورفیوس است که ما آن را در پلی استیشن اکسپرینس دسامبر گذشته به نمایش در آوردیم؟ یک بازی دو نفره. یکی از بازیکنان مورفیوس را روی سر خود می گذاشت و یک بمب ساعتی در مقابل خود نمایان می دید.

برای خنثی کردن بمب، شخص دیگر، یعنی کسی که از مورفیوس استفاده نمی کرد، باید با استفاده از دستورالعمل های موجود به فرد دیگر کمک می کرد و روش های انجام کار را برای وی توضیح می داد. اما فرد دوم نمی دانست کسی که مورفیوس را روی سر خود دارد، در حال مشاهده چه چیزی است. به همین منظور این دو نفر مجبور بودند تا با یک دیگر تعامل داشته باشند. این هم یک تجربه ی اجتماعی دیگر است.

 من می دانم که حدود 30 عنوان برای مورفیوس در حال توسعه است. چند مورد از این عناوین روی اجتماعی شدن بازی های پلی استیشن تاکید دارند؟ و چه تعداد از این دموهایی که ما شاهد آن بودیم، قرار است راهی را که پلی روم در زمان عرضه ی پلی استیشن 4 طی کرد، پشت سر گذاشته و در بسته بندی مورفیوس، وجود داشته باشند؟

در پاسخ به آخرین سوال باید بگویم، هنوز برای بسته بندی و محتویات آن، هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده ایم. هنوز در حال بررسی قیمت نهایی، زمان عرضه محصول، محتویات و بازی های درون بسته بندی هستیم. این کار هایی است که برای آمادگی قبل از عرضه انجام می دهیم.

اما درباره ی سوال اول. ما در حال تکمیل ویژگی های اجرایی روی دو صفحه ی مجزا هستیم. و ما آن را برای اولین بار در E3 امسال با استفاده از بازی "Monster Escape" به نمایش در آوردیم. همچنین می خواهیم با توسعه دهندگان شخص ثالث نیز به صحبت بنشینیم و به آن ها بگوییم که این کاری است که می توانید با مورفیوس انجام دهیم.

 در مورد ارتباط میان مورفیوس ها چه ایده ای دارید؟  منظورم بخش آنلاین آن ها است.

هیچ تفاوتی با عناوین عادی پلی استیشن 4 ندارد. ما شش جایگاه برای بازی "Rigs"، بازی جدید شعبهی کمبریج گوریلا گیمز، روی صحنه نمایش قرار دادیم. یک شوتر آنلاین رباتی سه به سه. بسیار سرگرم کننده بود. مطمئنا نمی توانید از بازی کردن آن دست بکشید و قرار است یک سورپراز بزرگ باشد. این بازی برای ما، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما چیزی که E3 امسال را بسیار شگفت انگیز می کند، وجود بازی های بسیاری است که می توانید با مورفیوس آن ها را انجام دهید. یکی از این بازی ها "Battlezone" نام دارد. توسعه دهندگان این بازی برای ساخت یک شبیه ساز تانک جنگی، از قالب های قدیمی استفاده کرده اند.

چه دمویی از مورفیوس نظر شما را به خود جلب کرد؟

باید بگویم ریگز در E3. خیلی خیلی سرگرم کننده بود. و از طرف دیگر مانستر اسکیپ. مانستر اسکیپ بی نظیر بود. از آن بازی هایی بود که درباره اش به خود می گویید: هیچ چیزی را شبیه به این تجربه نکرده ام!

همچنین یک دموی جدید به نام "Kitchen" که توسط کپکام ساخته شده. بسیار شبیه به بخش اول دموی "London Heist" بود که آن را در جی دی سی به نمایش گذاشته بودیم.

به نوعی ترسناک بود و شما بخشی از داستان هستید که در آن اتفاقات بدی برای شما رخ می دهد. این یکی دیگر از بازی های محبوب من بود. همچنین شرکت باندای نامکو "Summer Lesson" را به آمریکا آورده بود.

من خیلی علاقه مند شدم بدانم چطور مردمی که خارج از ژاپن هستند به آن واکنش منفی نشان دادند، در صورتیکه مردم داخل ژاپن کاملا عاشق آن شدند. فقط مردها نبودند که از دمو خوششان آمده بود؛ دخترها نیز عاشق آن شده بودند. اگر فرصتی پیدا کردید حتما آن را امتحان کنید.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

آیا برای استفاده از مورفیوس به صورت بی سیم برنامه ای دارید؟

همانطور که می دانید، مورفیوس روی رزولوشن 1080p با فرکانس 120 هرتز اجرا می شود. شما نمی توانید سیگنال هایی با این مشخصات را به صورت بی سیم انتقال دهید. شاید در آینده و با گذشت زمان، این امر ممکن شود. اما الان برای ارسال این سیگنال ها، نیاز به استفاده از کابل داریم.

چه خصوصیاتی را برای قسمت ورودی مورفیوس در نظر دارید؟ همانطور که می دانید، آکیلس به همراه کنترلر جدید خود عرضه می شود و Move به نوعی اساس کار این کنترلرها بود... 

من نمی خواهم ادعا کنم که اینگونه است. طراحان آکیلس از این خوششان نمی آید. اما ایده ساخت این کنترلرها اساسا یکسان هستند. علاوه بر این چیزهای جدیدی را به کنترلرشان اضافه کردند، یک سری ژست حرکتی. برای امتحان کردن اش بسیار هیجان دارم.

همچنین از امتحان کردن تعدادی از دموهای اچ تی سی وایو در جی دی سی نیز بسیار لذت بردم. "Job Simulator" ساخته ی "Owlchemy Labs" بسیار سرگرم کننده بود.

می خندیدم و اشیا را به این طرف و آن طرف پرتاب می کردم. این طبیعی است که آن ها بخواهند از دست هایشان در تجربه ی واقعیت مجازی کمک بگیرند. توسعه دهندگان کار بزرگی را انجام دادند.

اگر توسعه دهندگان آکیلس این کار را انجام نمی دادند، آن وقت طراحان مجبور بودند از "Move" یا کنترلر والو برای حضور دست در تجربه ی واقیت مجازی استفاده کنند.

آیا "Move" را دوباره طراحی کردید تا ظاهری ارگونومیک پیدا کند؟

نه، نه، نه. فقط برای کارایی بهتر.

پس از لحاظ ظاهری شبیه به نسخه ی قبلی است؟

دقیقا همین طور است.

یعنی چیزی به نام Move 2 که اخبار ساختش فاش شده بود، وجود ندارد؟

چیزی فاش نشده. دروغی بیش نبود. از طرف یک استودیو مستقل یا یک فرد ساخته شده اند.

می دانم که کمپانی های مختلف، اطلاعات بسیاری را درباره تکنولوژی واقعیت مجازی به اشتراک عموم گذاشته اند. آیا همکاری مایکروسافت با کمپانی های مختلف در ارتباط با توسعه ی تکنولوژی واقعیت مجازی خود، شما را نگران نمی کند؟

نه اصلا. در گذشته کمی نگران بودم چون مایکروسافت به صورت عمومی اعلام نکرده بود که روی تکنولوژی واقعیت مجازی کار می کند؛ آن ها می گفتند: "واقعیت مجازی، تکنولوژی حال حاضر نیست." اما حالا روی آن کار می کنند. من بسیار خوشحال هستم که کمپانی های مختلف برای بهبود این تکنولوژی تلاش می کنند.

این کار طبیعی است چون آنها قرار است این تکنولوژی را برای سیستم عامل های کامپیوتر طراحی کنند. به همین منظور، اچ تی سی، والو و آکیلس مجبورند تا همکاری نزدیکی با مایکروسافت داشته باشند.

چون هر اشتباهی باعث عقب ماندن پروژه می شود. اما ما می توانیم این کار را خودمان انجام دهیم. چون سیستم عامل پلی استیشن 4 برای شرکت ما است.

می دانم که شما در کنار فعالیت های بازی سازی خود، می خواستید برای پروژه مورفیوس با ناسا، شرکت های تولید کننده اتومبیل و سونی پیکچرز، همکاری داشته باشید. آیا فعالیت ها هنوز ادامه دارند؟ می توانیم چیزی از دست آوردهای آن ها را مشاهده کنیم؟

ما در حالت کلی سعی می کنیم به همه نزدیک باشیم، هر نوع شرکتی که باشد، از شرکت های مشاوره دهنده در امر بازاریابی گرفته تا طراحان اپلیکیشن و شبیه سازان. ما نمی توانیم گسترش فعالیت های خود را کاهش دهیم. پس ما بهترین پروژه ها را انتخاب کرده و آن ها را اولویت بندی می کنیم. اما در هر نوع صنعتی، ویژگی های جذاب بسیار پیدا می شود.

و این یک دلیل دیگر است که باعث می شود کاری را که آکیلس و والو روی پی سی انجام می دهند، دوست داشته باشم. پی سی یکی از ساده ترین پلتفرم ها از نظر طراحی قطعات به حساب می آید. چرا که می توانید هر قطعه را که به آن نیاز دارید به راحتی طراحی کنید و طراحی و ساخت هر قطعه، سبب به وجود آمدن صنایع مختلف می شود.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

می خواهم کمی موضوع را تغییر دهم. می خواهم با شما راجع به شنمو و جذب سرمایه مردمی صحبت کنم. از زمان اجرای نمایش این بازی تا کنون حدود سه میلیون دلار از طرف مردم روی این بازی سرمایه گذاری شده. می خواستم از شما سوال کنم: چرا سونی تصمیم گرفت به جای آنکه خود هزینه های مربوط به ساخت بازی را پرداخت کند، از سرمایه گذازی مردم روی این پروژه استفاده کرد؟

این یک پروژه ی بسیار جذاب برای ما بود و اتفاقا بسیاری از طرفداران خواستار آن بودند. اما این بازی از عناوین سگا و خالق آن سوزوکی یو بود. به همین منظور سوزوکی باید با سگا همکاری می کرد تا آن ها اجازه دهند این پروژه وارد وب سایت کیک استارتر شود. از آن جایی که ما عاشق این پروژه بودیم، تیم ما در کنفرانس E3 کمک شایانی به کمپین کیک استارتر کرد.

آیا قرار است در انتظار بازگشت بازی های دوست داشتنی دیگری، با استفاده از این روش باشیم؟

نمی دانم. جیو کُرسی (کارگردان محصولات شخص ثالث) کسی است که روی این قسمت کار می کند.

آیا بازی ای وجود دارد که خواهان بازگشت آن با استفاده از سرمایه گذاری مردم باشید؟

خب، بازی های قدیمی بسیاری هستند که از آن ها نسخه های جدیدتری ساخته نمی شود. اما همین کمپین شنمو بسیار موفق عمل کرد و همچنین "Bloodstained". این نشان دهنده آن است که هنوز مصرف کنندگان فعلی، متقاضی ساخت دوباره برخی از بازی های خوب گذشته هستند.

بنابراین، امیدوارم که توسعه دهندگان ژاپنی، مخصوصا آن هایی که برای کنسول ها بازی می سازند، موفقیت این دو عنوان را مشاهده کرده و تشویق شوند که این کار را برای بازی های خود نیز انجام دهند.

سازندگان "The Last Guardian"  کدام یک از مراحل ساخت را پشت سر می گذارند؟ شش سال گذشته و شما باید انتظار تاریخ عرضه را داشته باشید، اما هنوز هیچ چیزی معلوم نیست.

بله، ویدیویی که ما در E3 به نمایش گذاشتیم، کاملا قابل بازی است. این تنها قسمتی کوچک از یک مرحله ی بزرگ بود. به دلیل محدود بودن زمان کنفرانس، ما تصمیم گرفتیم که تنها ویدیویی از این قسمت بسازیم. چرا که طبیعت این بازی، یک ماجراجویی خالص است. هوش مصنوعی نقش بسیاری را در بازی ایفا می کند.

پرنده ی موجود در بازی، ممکن است هر کاری را که ما از آن انتظار داشته باشیم انجام ندهد. بنابراین مجبور شدیم ویدیویی را از گیم پلی بازی ضبط کنیم تا زمان محدود کنفرانس را از دست ندهیم. اما بازی همان طور که به نمایش درآمد، اجرا می شود.

انتقال بازی از پلی استیشن 3 به پلی استیشن 4 کار بسیار مشکلی بود. از طرفی ساخت بازی روی کنسول نسل قبل کار بسیار مشکل تری بود و مسبب تسلیم شدن ما شد. تیم توسعه دهنده کار اعجاب آوری را برای تبدیل کدهای بازی انجام داد.

اما هنوز مراحل اجرایی به حد مورد انتظار نرسیده و بسیاری از ویژگی های موجود در بازی از بین رفته اند. رسیدگی به همه ی این مسائل زمان بسیاری را می طلبید. اما از سال گذشته تاکنون، مراحل ساخت پیشرفت بسیار خوبی داشته.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

به نظر شما سبک بصری بازی چطور است؟ به شخصه، از آن لذت می برم. اما بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی، جلوه های بصری "The Last Guardian" را با هورایزن مقایسه می کنند و می گویند تفاوت گرافیکی میان این دو عنوان بسیار زیاد است. به نظر آن ها هورایزن یک بازی نسل هشتمی است، در صورتیکه "The Last Guardian" آن ها را به یاد دوره پلی استیشن 3 می اندازد. آیا قرار است شاهد پیشرفت جلوه های بصری در این بازی باشیم؟

نه، هیچ تغییری در ظاهر پروژه صورت نمی گیرد. ظاهر بازی از دوره پلی استیشن 3 هیچ تغییری نکرده. ما نمی توانستیم "The Last Guardian" را روی نسل قبلی به اجرا کنیم و این تنها دلیل انتقال بازی به نسل هشتم بود.اوئدا هم نمی خواهد در ظاهر بازی تغییری ایجاد شود.

خواهم درباره ی پشتیبانی "Light Bar" از شما سوال کنم. و همچنین محبوب ترین ویژگی لایت بار روی دوال شاک 4 برای شخص شما کدام است؟ این سوال ها از طرف تیم من و تماشاچیان توییچ ما مطرح شده بود.

حالا ما مورفیوس را داریم و علاوه بر آن توسعه دهندگان روی ویژگی دنبال کننده ی لایت بار کار می کنند. اما در پاسخ به سوال دوم. یکی از ویژگی ها مورد علاقه ی من، از یک بازی معمایی ساخت شده توسط شرکت پولیترون می آید که لایت بار را دنبال کرده و شما می توانید روح موجود در دوال شاک 4 را به وسیله آن حس کنید.

در بلادبورن نیز وقتی شروع به انجام بازی می کنید، رنگ لایت بار قرمز می شود و جو موجود در بازی را به شما القا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • MA725
    MA725 | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    ONLY SONY :D

  • تایسون
    تایسون | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    آقا God of War ریمیستر کی ریلیز میشه؟
    یه آمار بدید لطفا

    • soheil
      soheil | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

      god of war 3 تیر 23 باس پلی 4 ریمستر میشه...

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    خیلی با شخصیتش حال کردم ، الان بیشتر از قبل به موفقیت مورفیوس مطمعن شدم ، دم سونی واقعا گرم

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    آن ها می گفتند: “واقعیت مجازی، تکنولوژی حال حاضر نیست.” اما حالا روی آن کار می کنند/ مایکروسافت کی این حرفو گفته ؟ تازه بماند که مورفیس و HoloLens دو تا چیز کاملن جدا هستن و والو و اکیلیس هم فقط همکاری دارن با مایکروسافت

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
      BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

      برو باهاش دعوا کن :D تو با همه مشکل داری ، میدونی طرف دروغ گفت ، تو راست میگی

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

        فارسی بلدی بخونی یا برات به انگلیسی ترجمه کنم ، گفتم کجا این حرفو زده / وقتی کوچیکترین حرفی زده می شه کلی خبر پوشش داده می شه و ... من دنبال خبرشم اگر داری لینک بده اگر نداری مزه پرونی نکن

        • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
          BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

          انگلیسی ترجمه کن لطفا ، چون احتمالا فارسی بلد نیستی ، وگرنه این خبر رو ما خیلی وقته خوندیم ، بهت لینک و اخبار بدهکار نیستیم ، خیلی دلت میخواد بخونی برو سرچ بزن پیداش کن بخون ، اینجام ترول ورزی نکن :) مزه رو تو میپرونی که موجب خنده کل سایت شدی :) قبل از اینکه دهن باز کنی یکم مطالعه داشته باش ;)

          • Divan Greedy (thankyouaj)
            Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

            شما دفعه دیگه وقتی لینک و حرف معتبر نداری نیا زیر کامنت من بنویس ، فهم درست کامنت دادن داشته باش منم نگفتم کامنت بدهکاری و ... گفتم کسی می دونه لینک بزاره من این کامنت ها رو برای جنابعالی قرار نمی دم برای کسایی می زارم که اخبار می خونن و اطلاع دارن شما که از این موضوع ها بی اطلاعی دخالت نکن و بچسب به همون جوک گفتن وقتی کسی درباره موضوعی نمی تونه منبع بیاره و صحبتی بکنه باید ساکت بشینه یه گوشه و دخالت نکنه

    • تایسون
      تایسون | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

      یعنی کل دنیا و سایتها و کارشناس و متخصص و دستندرکار و بچه های اینجا و اونجا و مقاله نویس و.. دروغ میگن و خرافه مینویسن فقط تو خوبی!
      کلا حال میکنی بیای جو بدی بری حوصلت زیاده
      خوش باشی..

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

        جناب متخصص می شه لینک این صحبت مایکروسافت رو بزاری ؟ من که همه اخبارشو دنبال می کنم همچین چیزی نشندیم ، اگر شما لینک داری بزار ، من هم بخونم

        • تایسون
          تایسون | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

          من حوصله ندارم، شما که وکیلی وصی ماکروسافتی پیگیر این ماجرا شو از این بابا شکایت کن و غرامت بگیر ازش...

          • Divan Greedy (thankyouaj)
            Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

            حالا خوبه من وکیل وصی هستم تو خو پیش مرگ سونی هستی

        • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
          BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

          مشکل اینجاست که تو با لینک هم قانع نمیشی ، باز میای میگی ماست سیاهه :D
          برو عمویی ، برو جیگرم خودتو سیا کن ، من بارها برات لینک دادم و سریعا نا پدید شدی :D این دفه دیگه نه ;)
          شب همگی خوش

          • Divan Greedy (thankyouaj)
            Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

            جیگر طلا من ناپدید می شم ، عزیز چرا لقمه رو می پیچیونی بگو اطلاع ندارم ، نمی دونم بی خودی وارد یحث شدم یعنی اقرار کردن به حقیقت اینقدر برات زجراوره ؟

          • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
            BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

            اگر به سواد باشه که من تورو میپیچونم میزارم تو جیب عقبم تیتیش مامانی
            منتهی جامعه به افراد بی سواد هم نیاز داره. این دقیقا همون جایی هست که تو باید باشی دفه بعد قبل از باز کردن دهنت تحقیق کن :) این جمله انقد فهمش سنگینه؟؟؟

  • saeid
    saeid | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    دوستان بعد از شکست s6 توسط z3+ در بخش صفحه نمایش و فیلمیرداری در شب حالا سایت همسایه همین مقایسه هارو بین z3+ و g4 انجام داده برید ببینید و به سونی افتخار کنید.

    • borna_talebi
      borna_talebi | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

      ماذا فازا؟چه ربطی داشت به این پست ؟

    • ali.n
      ali.n | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

      داداش این مقایسه ها مسخره هست و اشتباه ..صفحه نمایش های ips lcd نور پس زمینه دارن تو فضای تاریک اگر با تنظیمات نامناسب دوربین ازشون عکس بگیرید دوربین نور ساطع شده رو زیاد نشون میده و نمیشه رنگ مشکی رو دید ...در مقایسه مورد نظر شما هم چون روی z3+ موتور x reality روشنه جزئیات محو میشن و رنگها اغراق میشن پس مقایسه صحیح نیست چون اگه x reality رو روی g4 هم بریزی نتیجه ثتفاوت میشه ..نکته عجیب کامنت های مضحک هست بعضیا نوشته بودن چون نور z3+ زیاده جزییات نشون نمیده یا نوشته بودن چون کنتراست s6 بالاست جزئیات رو کم میکنه که هر دو نظر کاملا اشتباهه ..طرفدارای متعصب برندها فقط درگیر توجیه برند مورد علاقشون و کوبیدن برند دیگه هستن ،،شما درگیر این مسخره بازی نشو....

      • تایسون
        تایسون | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

        آره جدا درست میگی تو زاویه دید دوریینی که داره از صفحه نمایش ها عکس میگیره رنگها طوره دیگه ثبت میشن و با چشم فرق داره. ولی تو مقایسه ی فیلمبرداری در شب که دیگه توجیهات اونا فوق مضحکه! میگفتن دوریین اس6 و جی4 نویز نداره و خوب فوکوس میکنه پس برنده ست!! آخه یکی نیست بگه فیلم تاریک به چه درد شما میخوره؟!! اونجا دیگه جذب نور و ثبت وقایعه که حرف اول و آخررو میزنه نه فوکوس و نویز و این صحبتها! خب معلومه دوربین پلاس هم اگه قرار بود به تاریکی اونا فیلمبرداری کنه عملا نویزش از بین میرفت و چون دوریین گوشیه اگه روشنایی و جذب نور در شب بخوای هزینش اینه که باید با نویز کنار بیای. کامپکت و dslr نیستش که..

    • تایسون
      تایسون | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

      پلاس خیلی غوله و حریف نداره و انصافا همه چیز تمومه
      ولی حیف برا مردم تکراریه، از جمله خودم
      اگه سنسور اسکنر اثر انگشت و تیونر tv و سنسور خمیده دوریین داشت الان دیگه واقعا نخریدنش حراااام بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی