ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و شیائومی دو سوم تلفن های هوشمند تقلبی چینی را تشکیل می دهند

یکی از راه های مناسب برای تشخیص میزان محبوبیت هر ابزاری انجام بررسی میدانی و مطالعه تخمین های آماری متخصصین در مورد آن دستگاه است. اما برای فهمیدن اینکه مردم واقعا چه تلفن هایی را می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

یکی از راه های مناسب برای تشخیص میزان محبوبیت هر ابزاری انجام بررسی میدانی و مطالعه تخمین های آماری متخصصین در مورد آن دستگاه است. اما برای فهمیدن اینکه مردم واقعا چه تلفن هایی را می خواهند کافی است نگاهی به آمار فروش مدل های تقلبی در چین بیاندازید.

Antutu نیز یک توسعه دهنده اپلیکیش بنچمارک چینی است که اشراف زیادی به بازار دارد، چرا که هر روز ده ها هزار ابزار الکترونیکی، امتیاز بنچمارک های خود را روی سرور های این نرم افزار ثبت می کنند که هزاران عدد از این تعداد دستگاه های تقلبی و fake هستند.

بررسی اطلاعات ثبت شده توسط این نرم افزار نشان می دهد شیائومی با ۳۷.۷ درصد در صدر جدول بیشترین تعداد تلفن های هوشمند تقلبی ایستاده و در مقام دوم نیز سامسونگ با ۳۰.۹۶ درصد قرار دارد. به عبارت دیگر می توان گفت از هر ۳ موبایل تقلبی فروخته شده یکی شیائومی و دیگری سامسونگ بوده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مشاهده نام سامسونگ در رده های بالای این لیست تعجبی ندارد، چرا که هرچند فروش این غول کره ای اخیرا در بازار چین با افت مواجه بوده است، اما این شرکت کماکان یکی از مشهور ترین برندها در زمینه تلفن های هوشمند بوده و سهم بزرگی از بازار این محصولات را در سراسر جهان در اخیتار خود دارد و پس از آن نیز شیائومی به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند در چین مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

در رده های بعدی بیشترین موبایل های تقلبی نیز می توان نام Oppo، Coolpad، ZTE، HTC، Huawei و Lenovo را مشاهده کرد.

fake-china-phones

هرچند Antutu در این لیست تنها تلفن های اندرویدی را در نظر گرفته است، اما احتمال می رود میزان تولید فروش نمونه های تقلبی این محصول نیز در چین رقم سرسام آوری باشد، چرا که محبوبیت این محصول در سالهای اخیر دائما در چین رو به افزایش بوده و آمار فروش آن نیز بطور مداوم بالا می رود.

Antutu البته اعلام کرده تعداد دستگاه های تقلبی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، که نشان می دهد توانایی آنها برای تشخیص نمونه های تقلبی پیش از خرید، در حال افزایش است، ضمن اینکه ارائه تلفن های هوشمند پرقدرت با قیمت بسیار ارزان توسط سازندگانی مثل شیائومی نیز از دیگر مواردی است که کاربران را از خرید نمونه های تقلبی بی نیاز می کند.

هرچند در ابتدا شاید به نظر بیاید چنین آماری تنها منحصر به بازار چین بوده و قابل تعمیم به بقیه بازارها نیست، اما باید گفت اکثر قریب به اتفاق نمونه های تقلبی در جهان ساخت همین کشور هستند، در نتیجه بهتر است کاربران پیش از خرید تلفن های هوشمند با برندهایی مثل سامسونگ و شیائومی توجه بیشتری مبذول داشته و این محصولات را تنها از مراکز معتبر خریداری نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • یوتابایت داغون
    یوتابایت داغون | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    هواوی دیگه فیک
    :|

  • نیما
    نیما | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    فکر کنم عکس زیر متن ناقصه
    بررسی کنید
    « هرچند Antutu در این لیست تنها تلفن های اندرویدی را در نظر گرفته است، اما احتمال می رود میزان تولید فروش نمونه های تقلبی این محصول نیز در چین رقم سرسام آوری باشد »

    کدام محصول ؟؟؟
    به نظر آیفون بوده

    به روز رسانی : توی متن اصلی دیدم ، آیفون بوده ، نمیدونم چرا حذف شده :|

  • مهدی
    مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    تنها گوشی های الجی هستش که همگی madie in Korea هستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی