ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان بررسی همزمان املای کلمات به زبان های مختلف، به زودی به کروم افزوده می شود

اگر به بیش از یک زبان تسلط دارید و اغلب از هر دوی آنها استفاده می کنید احتمالا با مشکل تغییر دائم زبان گوگل کروم برای بررسی درست بودن املای کلمات آشنایی دارید. خوشبختانه باید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اگر به بیش از یک زبان تسلط دارید و اغلب از هر دوی آنها استفاده می کنید احتمالا با مشکل تغییر دائم زبان گوگل کروم برای بررسی درست بودن املای کلمات آشنایی دارید.

خوشبختانه باید به اطلاع تان برسانیم که ظاهرا به زودی کروم قابلیت چک کردن همزمان املای کلمات به زبان های مختلف را پیدا می کند و در نتیجه دیگر نیازی نخواهد بود که زبان مرورگر خود را به صورت مداوم تغییر دهید.

نسخه 45.0.2453.0 این مرورگر همراه با تغییرات و امکانات جدید روز گذشته تحت عنوان بیلد «کانال توسعه دهنده» منتشر گردید، اما باید یادآور شویم که تغییرات مذکور هنوز هم در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و به همین دلیل امکان دانلود و استفاده از قابلیت چک کردن همزمان املای کلمات به زبان های مختلف برای عموم مردم همچنان وجود ندارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

محض یادآوری باید بگوییم که کروم نسخه تجاری از مرورگر اینترنتی گوگل است که همه امکانات اختصاصی و تکنولوژی های آن را در خود دارد؛ امکاناتی که از طریق کانال های رسمی این غول جستجو از جمله آدرس Google.com در اختیار کاربران قرار داده می شود.

از طرف دیگر، نسخه عمومی و اپن سورسی از این مرورگر نیز تحت عنوان Chromium وجود دارد که هرکسی می تواند برای آن کد بنویسد و حتی طراحی و امکانات مورد نظرش را به آن افزوده و منتشر نماید. تیم کروم در وهله نخست بیشترین تغییرات را در نسخه اپن سورس این مرورگر ایجاد می کنند و سپس آنها را با نسخه تجاری اش ادغام می کنند.

اما همانطور که در ابتدا گفته شد، امکان استفاده از قابلیت بررسی املای کلمات هنوز هم به نسخه تجاری از این مرورگر اضافه نشده و این مساله مستلزم گذشت زمان است.

جولیوس الکساندر یکی از توسعه دهندگان مشارکت کننده در این پروژه در ایمیلی اظهار داشته که «تا کنون تنها بخش رابط کاربری این قابلیت تکمیل شده» و به همین دلیل نمی توان با کلیک کردن روی دکمه های رابط کاربری مرورگر، زبان مورد استفاده کروم را تغییر داد.

وی همچنین اضافه کرده که برنامه ای برای افزودن این قابلیت به Mac OS X وجود ندارد چراکه در این سیستم عامل کروم از ابزار بررسی املای داخلی OS X برای این منظور بهره می گیرد.

تصویری که در پایین می بینید اسکرین شات دریافت شده از فرایند عملکرد این ویژگی در بیلد یاد شده است که شکل و شمایل تازه منوی کلیک راست در کروم را به تصویر می کشد.

rightclickspell (1)

همانطور که مشاهده می کنید در زیر منوی به نمایش در آمده، املای کلمه مورد نظر هم به زبان انگلیسی چک شده و هم آلمانی اما باز هم باید تاکید شود که این قابلیت فراتر از رابط گرافیکی به تصویر کشده شده کار نمی کند و صرفا نحوه عملکرد آن را به شما نشان می دهد.

در واقع به لطف این قابلیت، کروم، زبان های مربوط به کلمات وارد شده در کادرها را با استفاده از دیکشنری های خود تشخیص داده و چنانچه واژه ای اشتباه نوشته شده باشد با نمایش یک خط قرمز در زیر آن، شما را از این امر مطلع خواهد کرد.

برای اضافه کردن زبان های مد نظر خود می توانید به آدرس chrome://settings/languages مراجعه نمایید و دکمه ای تحت عنوان Use this language for spell checking را انتخاب نمایید تا آن زبان به زیر منوی کلیک راست شما اضافه شود.

languagesettings (1)

همانطور که گفته شد این قابلیت هنوز هم در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و به همین دلیل پیش بینی می شود که تا پیش از عرضه عمومی اش تغییرات قابل توجهی در آن حاصل شود و یا حتی به طور کلی حذف گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Max
    Max | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    اگه مرورگر گروم تمام امکانات مرورگر اپرا رو داشت کامل ترین مرور گر میشود گوگل گروم حتی ذخیره افلاین صفحه هم نداره حالت شب هم ندارد افزونه هم نداره چرا میگید خوبه

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    کروم فوق العادست. سریع، زیبا، آسان ...

  • Amin_Ansari_Fard
    Amin_Ansari_Fard | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    لطفا یه بررسی تخصصی از گوشی HTC One M9 Plus بذارید. ممنون

  • Ehsan Rj
    Ehsan Rj | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    باریکلا به کروم. خداییش مرورگر خیلی خوبیه؟...

    • Ehsan Rj
      Ehsan Rj | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

      اشتباه شد، جمله بالا اخباریه نه سوالی.

  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    عالیه خیلی عالیه خداکنه پخش شه خیلی چیز خوبیه ..........

مطالب پیشنهادی