ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر نیز رکود بازار کامپیوترهای شخصی را احساس می کند

چندی است که توجه تحلیلگران به بازار کامپیوترهای شخصی جلب شده و مدعی شده اند که بازار این محصول روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. حالا اطلاعات تازه ای به دست آمده که این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

چندی است که توجه تحلیلگران به بازار کامپیوترهای شخصی جلب شده و مدعی شده اند که بازار این محصول روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد.

حالا اطلاعات تازه ای به دست آمده که این گفته تحلیلگران را تایید می کند. ایسر که عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ پی سی در دنیا را در اختیار دارد اعلام کرده سود آن در این بخش، در بهترین حالت ممکن برابر با 30 درصد در نیمه دوم امسال کاهش یافته است.

البته کمپانی مورد بحث گزارش کاملی از شرح درآمدهای خود را منتشر نکرده و صرفا به ذکر این بیانیه کوتاه و یک نمودار آماری مختصر بسنده نموده، در هر صورت اعداد و ارقام منتشر شده حکایت از آن دارد که بازه زمانی ذکر شده بدترین دوران برای این شرکت از سال 2006 تاکنون بوده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بنابر گزارش سایت Digitimes، ایسر تمام اهتمام خود را صرف کروم بوک ها، دستگاه های دو در یک و همچنین لپ تاپ ها کرده و سود کلی آن بیشتر از این سه حوزه تامین می شود.

Untitled2

 

جمعی از منابع مطلع نزدیک به گارتنر گزارش داده اند که فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه دوم امسال در حدود 10 درصد کاهش داشته است اما این میزان نمی تواند عاملی برای ناامیدی شرکت های تولید کننده باشد چراکه با انتشار ویندوز 10 در تاریخ هفتم مرداد ماه انتظار می رود شرایط تغییر یافته و رو به بهبودی بگذارد.

گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که بسیاری از خریداران کامپیوترهای شخصی فعلا تصمیم خود برای خرید یک دستگاه جدید را معلق نگه داشته اند و منتظر عرضه نسخه جدید ویندوز هستند، با این همه، انتظار نمی رود که حتی عرضه ویندوز 10 هم، بازار این دستگاه ها را به دوران خوش گذشته باز گرداند.

علاوه بر این، همین گزارش نشان می دهد که سهم ایسر از بازار کامپیوترهای شخصی از سال 2014 تاکنون در حدود 20 درصد کاهش داشته است. اینکه استراتژی پر سر و صدای Stan Shih (آقای شی که یکی از بنیانگذاران ایسر بود پس از بازنشستگی تصمیم گرفت که در سن 69 سالگی مجددا بر سر کار بیاید و با تصدی سمت های ریاست و مدیر عاملی به کارکنان این شرکت روحیه و انگیزه کار کردن بدهد) برای نجات از این شرایط موفقیت آمیز بوده یا خیر، مساله ای است که با گذشت زمان مشخص خواهد شد، هرچند که به زعم بسیاری این استراتژی محکوم به شکست است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abolfazl_eslami
    abolfazl_eslami | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    خدا کنه این توافقات باعث بشه یکم قیمت ها شکسته بشه
    بچه فکر کن بری سرفیس پرو رو با 1.5 بخری

    • A Sky full of Stars
      A Sky full of Stars | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

      چندسالته شما ؟ من 18, ینی واقعا واسه نسل ما فوقالعاده شد !!
      یکی از آرزوهام همونیه که گفتی یکیشم اینکه کپی رایت رعایت بشه.. !

  • A Sky full of Stars
    A Sky full of Stars | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    "عاغا رسمن, شرعن, طوافغ حصطه ای رو طبریک میگم !"

    پ.ن: همین الان از BBC اعلام شد که تمامی تحریم های اقتصادی و.. از سوی سازمان ملل به طور کامل لغو خواهد شد و معاملات بانکی ایران با شرکت های اروپایی از سر گرفته خواهد شد !

    #سلام_سیلیکون_ولی !

مطالب پیشنهادی