ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن کاربردی برای نوازندگان گیتار

اپلیکیشن ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: آنهایی که کاربردی اند و آنهایی که اپلیکیشن نیستند. اگر از مواردی که کاربردی به غیر از اشغال حافظه موبایل ندارند بگذریم، اپلیکیشن ها را می ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اپلیکیشن ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: آنهایی که کاربردی اند و آنهایی که اپلیکیشن نیستند. اگر از مواردی که کاربردی به غیر از اشغال حافظه موبایل ندارند بگذریم، اپلیکیشن ها را می توانیم یکی از ضروریات زندگی روزمره به شمار آوریم؛ ابزارهایی که می توانند انجام بسیاری از کارها را برایمان ساده تر کنند.

کمک به یادگیری موسیقی، تمرین نوازندگی و کوک کردن ساز از جمله کارهایی است که اپلیکیشن های جدید در اسمارت فون ها از پسش بر می آیند. در جعبه ابزار این هفته به سراغ نمونه های برگزیده از این اپلیکیشن ها مخصوص ساز گیتار رفته ایم؛ سازی که بدون شک در کنار پیانو، در صدر جدول آلات موسیقی محبوب دنیا قرار دارد.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Yousician

Yousician

با بیش از 12 میلیون کاربر، Yousician محبوب ترین اپلیکیشن یادگیری گیتار در دنیاست. با کمک این اپلیکیشن کاربردی می توانید به طور رایگان نواختن گیتار را از صفر شروع کرده و بدون احتیاج به استاد کارهایی مثل انگشت گذاری، کوک کردن ساز، گرفتن آکوردها، نت خوانی و موارد دیگر را فرا بگیرید.

Yousician در اصل برای مبتدی ها طراحی شده و مثل یک معلم گیتار واقعیست. کافیست گیتار کلاسیک یا آکوستیک خود را در دست بگیرید و شروع به نواختن کنید، Yousician به دقت صدای ساز شما را آنالیز می کند و در صورت نواختن اشتباه، طرز صحیح را به شما آموزش می دهد.

مراحل آموزشی Yousician شامل 1500 مرحله با سطوح متفاوت می شوند و همه، از مبتدی ها گرفته تا اساتید گیتار می توانند از آموزش های آن بهره بجویند. البته Yousician برای آموزش کامل حق الزحمه خوبی هم از شما می گیرد. برای بهره گیری از آموزش های این اپ به طور کامل، می بایست آن را به نسخه Premium با قیمت 120 دلار ارتقا دهید.

Yousician

Yousician

سازنده: Yousician Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 47.8 / 22 مگابایت زبان:

!Chord

Chord! 1

اگر نوازنده گیتار هستید و اتفاقا دستی بر آتش آهنگسازی هم دارید، مطمئنا می دانید که تشخیص آکوردها با گوش و یادگیری انواع حالات انگشت گذاری برای به صدا در آمدن یک آکورد کار چندان ساده ای نیست و فقط یک موسیقی دان حرفه ای از پس آن بر می آید.

اپلیکیشن !Chord در حکم یک موسیقی دان حرفه ای در موبایل شماست و تمام مواردی که گفتیم را برایتان انجام می دهد. !Chord به جای اینکه آکوردها را از یک دیتابیس از پیش وارد شده جستجو کند، با یک الگوریتم خاص حالات مختلف انگشت گذاری برای یک آکورد را محاسبه کرده و نتایج را به طور زنده برایتان نمایان می کند.

جالب است بدانید که با !Chord می توان آکوردهای سازهای دیگر همچون پیانو یا بانجو را به آکوردهای گیتار تبدیل کرد. حتی در نسخه حرفه ای اپ امکانی فراهم شده تا بتوانید با گیتاری که یک سیمش پاره شده، آکوردهای مختلف را بنوازید.

یافتن آکوردها از طریق مهندسی معکوس یکی دیگر از قابلیت های خارق العاده !Chord به حساب می آید. کافیست نتی که در ذهن دارید را وارد اپ کنید تا برای شما آکورد احتمالی آن را تشخیص دهد. بدون شک این اپلیکیشن بهترین گزینه جعبه ابزار این هفته ما برای آهنگسازان محسوب می شود.

!Chord

!Chord

سازنده: RabugenTom قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.8 مگابایت زبان:

Metronome Beats

Metronome Beats 1

چه در اتاق خوابتان گیتار بزنید و چه روی استیج، باید ریتم را نگه دارید و گرنه به جایی نخواهید رسید. تمرین با یک مترونوم نه تنها می تواند به شما برای ماندن روی ریتم کمک کند، بلکه در پیشرفت هر چه سریع تر در نوازندگی یاریتان خواهد کرد.

یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های مترونوم در موبایل همین Metronome Beats است. اپلیکیشن یادشده به غیر از حالت تنظیم دستی تمپو، یک حالت تمرینی هم دارد که می تواند تمپو را به تدریج و به صورت خودکار افزایش دهد. برای این که سرعتتان در تمرین خیلی هم بالا نرود، یک گزینه توقف خودکار هم در حالت تمرینی گنجانده شده است.

در این مترونوم دیجیتالی می توانید تمپو را بین یک تا 300 ضربه در دقیقه در نظر بگیرید و بدون احتیاج به مترونوم فیزیکی از تمرین گیتار لذت ببرید.

Metronome Beats

Metronome Beats

سازنده: Stonekick قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1 مگابایت زبان:

Chromatic Guitar Tuner

Chromatic Guitar Tuner 1

می، لا، ر، سُل، سی، می؛ چند سال باید گیتار بنوازید و گوشتان باید آنقدر قوی باشد که بدون احتیاج به تیونر بتوانید یک گیتار را کوک کنید. اگر چنین مهارتی ندارید یا اینکه تیونر خود را گم کرده اید، شاید بهترین راه مراجعه به موبایل و استفاده از اپلیکشن Chromatic Guitar Tuner باشد.

با کمک این اپ می توانید انواع گیتار الکتریک، آکوستیک و کلاسیک را به سادگی و با دقتی بالا کوک کنید. در میان صدها نمونه مشابه، Chromatic Guitar Tuner از معدود اپلیکیشن هایی است که در محیطی ساده و به دور از تبلیغات آزاردهنده این کار را به رایگان برای شما انجام می دهد.

Chromatic Guitar Tuner

Chromatic Guitar Tuner

سازنده: Gismart قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 30 / 9.5 مگابایت زبان:

کوک یار گیتار (تیونر) + مترونوم

Kookyar 1

اگر به دنبال اپلیکیشن های تیونر ایرانی می گردید، گزینه ای بهتر از کوکیار گیتار نخواهید یافت. این اپلیکیشن 2900 تومانی به طور خودکار صدای سیم ها را از هم تمیز می دهد، بنابراین برای کوک کردن ساز کافیست که سیم ها را شل و سفت کنید تا اپلیکیشن با فلش قرمز رنگ خود شما را در رسیدن به کوک صحیح یاری کند.

اپلیکیشن کوکیار تنها مختص به گیتار نیست و با مراجعه به کافه بازار می توانید نمونه های دیگری از آن را برای کوک کردن تار، سه تار، سنتور، ویولن و کمانچه هم پیدا کنید.

کوک یار گیتار (تیونر) + مترونوم

کوک یار گیتار (تیونر) + مترونوم

سازنده: پویا احمدوند قیمت: 2900 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.1 مگابایت زبان:

گیتاریست

Guitarist 1

اگر به دنبال یک اپلیکیشن خوب فارسی زبان برای آموزش گیتار می گردید، توصیه می کنیم که حتما نگاهی به گیتاریست داشته باشید.

این اپلیکیشن از پنج بخش شناخت گیتار (شامل مطلب تاریخچه ساز، معرفی اجزا و نحوه به دست گرفتن گیتار)، آموزش نت خوانی و تبلچر، آموزش آکوردگیری با عکس، آموزش ریتم همراه با ویدئوهای آموزشی و بخش آکوردهای آماده از آثار خوانندگان ایرانی تشکیل شده و تقریبا جامع ترین اپلیکیشن ایرانی است که می توان برای یادگیری گیتار به سراغ آن رفت.

این اپلیکیشن خوب با قیمت 1000 تومان در کافه بازار عرضه شده، با این حال پیش از خرید نسخه کامل می توانید نسخه دموی آن را به طور رایگان امتحان کنید.

گیتاریست

گیتاریست

سازنده: آرش مهرزاد قیمت: 1000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 39.9 مگابایت زبان:

اگر به دنبال یک اپلیکیشن مالتی پلتفرم در این زمینه هستید، توصیه می کنیم حتما گوشه چشمی به GuitarTuna که سال گذشته به معرفیش پرداختیم هم داشته باشید. شما از چه اپلیکیشن های دیگری در این زمینه استفاده می کنید؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Armin
    Armin | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    من یه نرم افزار رو برای پیدا کردن نت های هر آهنگی پیشنهاد میکنم اونم ultimate guitar tabs ه، دیتابیس عظیمی داره و از نت ها به طور آفلاین هم میشه استفاده کرد، تیونر و cord library و metronome هم داره

  • ravi
    ravi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    کلی برنامه کاربردی تر و بهتر برای ios هست و مطلب فوق العاده ضعیفه!

  • Taimaz Sanayi
    Taimaz Sanayi | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    لطفا يهمترونوم هم واسه ios معرفي كنيد شبيه ساز هايمترنوم همش بر اساس اندرويد بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی