ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت کومودور با یک موبایل اندرویدی

کومودور اینترنشنال که در دهه 1980 میلادی به خاطر کامپیوتر 8 بیتی خود (که کومودور نام داشت و 10 میلیون دستگاه از آن هم به فروش رفت) شهرت بالایی داشت، حالا دیگر مرده است. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

کومودور اینترنشنال که در دهه 1980 میلادی به خاطر کامپیوتر 8 بیتی خود (که کومودور نام داشت و 10 میلیون دستگاه از آن هم به فروش رفت) شهرت بالایی داشت، حالا دیگر مرده است.

این شرکت مدت ها پیش یعنی در سال 1994 میلادی، به کسب و کارش خاتمه داد، با این همه علامت تجاری آن همچنان وجود دارد و حالا زیر مجموعه یک کمپانی انگلیسی است که توسط دو کارآفرین ایتالیایی اداره می شود و تحت عنوان Commodore Business Machines Limited به فعالیتش ادامه می دهد.

این شرکت اخیرا اعلام کرده که یک تلفن هوشمند اندرویدی ساخته است و احتمالا در آینده ای نه چندان دور آن را عرضه می کند. برای اطلاع از جزئیات این خبر در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی مذکور برای موبایل خود که Commodore PET نام دارد یک وبسایت راه اندازی کرده و اعلام نموده که به زودی دسترسی آن را برای شهروندان اروپایی (از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان و لهستان) و همچنین آمریکا فراهم خواهد کرد.

ممکن است تصور کنید که ساخت یک موبایل توسط شرکتی که سال هاست خبری از آن شنیده نمی شود، شایعه ای بیش نیست، اما باید بگوییم که منابع نزدیک به سایت Wired اعلامنموده اند که با نمونه اولیه از این دستگاه کار کرده اند و حتی تعدادی عکس نیز از آن گرفته اند.

Commodore PET نسخه بهینه سازی شده ای از آبنبات چوبی اندروید را در خود دارد و از قبل نیز دو شبیه سازی بازی ( VICE C64 و Uae4All2-SDL Amiga) روی آن نصب شده اند. البته این نام ها در نظر اغلب کاربران امروزی تلفن های هوشمند معنا و مفهوم خاصی ندارند، در هر صورت این شبیه سازها قرار است که امکان بازی کردن با عناوین قدیمی را برای استفاده کنندگان از موبایل مورد بحث فراهم نمایند.

از نظر امکانات در نظر گرفته شده برای Commodore PET نیز باید بگوییم که این دستگاه در گروه موبایل های بالاتر از میان رده جای می گیرد چراکه مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزلوشن 1080p است و از چیپست 64 بیتی و هشت هسته ای MediaTek با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز بهره می برد.

دستگاه مورد بحث همچنین از استاندارد LTE و دو سیم کارت پشتیبانی می کند و دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است.

این موبایل همچنین در قالب دو نسخه ارائه می گردد: نخست مدلی که 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد و دیگری مدل بهره مند از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء و قیمت تعیین شده برای آنها نیز به ترتیب برابر با 300 و 365 دلار است. خبر خوب اینکه یک کارت حافظه میکرو اس دی 32 گیگابایتی نیز به به صورت رایگان در داخل جعبه این دو محصول قرار دارد.

گفته می شود که  Commodore PET در قالب رنگ های متنوعی ارائه می گردد که از آن جمله می توان به مشکی، بژ و احتمالا آبی، سبز و رنگ های دیگر اشاره نمود. مشخص نیست که امکان خرید این موبایل دقیقا از چه زمانی فراهم می گردد، اما تصور نمی شود که زمان زیادی تا آن موقع باقی مانده باشد.

The-Commodore-PET (1)

The-Commodore-PET (2)

The-Commodore-PET (3)

The-Commodore-PET (4)

The-Commodore-PET (5)

The-Commodore-PET (6)

The-Commodore-PET (7)

The-Commodore-PET (8)

The-Commodore-PET (9) The-Commodore-PET (10)

The-Commodore-PET (11)

The-Commodore-PET (12)

The-Commodore-PET

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    کومودور یه آرزوی شیرین برای بچه های زمان خودش! اونایی که داشتن خدایی میکردن باهاش!

  • سهیل
    سهیل | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    همه افتادن به اندرویدی زدن همه اندرویدی ها هم کپی همدیگه. همین کمودور یه زمانی غول خلاقیت بود. اینجاست که باید گفت لعنت خدا بر اندروید

  • Ali
    Ali | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    طراحیش شبیه گوشیای چینیه :D

  • Ali
    Ali | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    حیرت انگیزه! فکرشم نمی کردم با این برند دوست داشتنی هم بشه رو موبایل زد.
    کمودور یکی از ارزشمندترین چیزایی بود که لحظاتی خوش و به یادماندنی برایم رقم زد...

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    فکر نمیکنم بتونه موفق بشه. الان حتی نوکیا هم با یه گوشی اندرویدی بر گرده، شانس چندانی نداره. (بجز اینکه قیمت رقابتی و پایین داشته باشن) چون بازار اندروید اشباع شده و الان مردم به برند های نام آشنایی مثل ال جی و سونی و سامسونگ و اپل اعتماد دارن و به محصولاتشون ایمان دارن و خرید محصولاتشون رو عقلانی و منطقی میدونن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی