ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه جدید مدیر اسبق واحد طراحی نوکیا برای جایگزین نمودن دارو با موسیقی

تا همین دو سال پیش که مایکروسافت هنوز واحد موبایل نوکیا را خریداری نکرده بود، Marko Ahtisaari سمت ریاست تیم طراحی این شرکت فنلاندی را بر عهده داشت و از آن زمان تا کنون در هیچ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

تا همین دو سال پیش که مایکروسافت هنوز واحد موبایل نوکیا را خریداری نکرده بود، Marko Ahtisaari سمت ریاست تیم طراحی این شرکت فنلاندی را بر عهده داشت و از آن زمان تا کنون در هیچ پست کلیدی و مهمی ایفای نقش نکرده است.

حال آقای Ahtisaari اعلام کرده که با دریافت یک پست مهم تر باز به صحنه باز می گردد و این بار در نقش مدیر عامل پروژه سینک فعالیت خواهد کرد؛ نوعی پروژه مشترک که قرار است به بررسی اثرات درمانی و بالقوه موسیقی بپردازد. در ادامه توجه شما را به توضیحات او در مورد این پروژه جلب می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

ماموریت پروژه سینک این است که موسیقی را جایگزین دارو کند. ما در این پروژه جمعی از دانشمندان، متخصصان تکنولوژی، پزشکان و موسیقیدانان سراسر جهان را گرد هم آورده ایم تا در کنار یکدیگر مصارف بالینی موسیقی را بیابند و هم اکنون در حال تهیه نوعی پلتفرم اطلاعاتی هستیم که خصوصیات موسیقیایی را به صورت آنی ترسیم می کند و از طریق طیف گسترده حسگرها و دستگاه ها اندازه گیری های عینی از علم روانشناختی به عمل می آورد.

Ahtisaari به عنوان نخستین وظیفه خود سعی دارد که یک وبلاگ را راه اندازی کند و از این طریق مخاطبانش را در جریان پیشرفت این پروژه قرار دهد. هدف اصلی از این پروژه نیز آن است که درک علمی بهتری از تاثیر موسیقی در بهبود مواردی نظیر یادگیری و حس و حال کلی افراد پیدا کند و در نهایت از این اطلاعات برای ایجاد روش های درمانی جدید بر پایه موسیقی بهره بگیرد.

در حال حاظر ظاهرا آقای Ahtisaari پروسه دعوت از همه افراد دست اندرکار و مرتبط را پشت سر گذاشته و از دانشمندان و موسیقی دان ها برای انجام تحقیقات دعوت به عمل آورده و یک فراخوان عمومی از تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی به عمل آورده تا از آنها برای تهیه حسگر مناسب و به منظور دنبال کردن پاسخ های روانشناسی کمک بگیرد و دست آخر نیز قصد دارد از بیماران برای امتحان کردن این تکنولوژی دعوت کند.

اما Ahtisaari که در تجربه کاری خود هم به عنوان یک موسیقیدان فعالیت داشته و هم یک مدیر، بهترین فرد برای تصدی این پست و هدایت پروژه ای نوآورانه مانند این است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    البته یه جاهایی تو دنیا هست که موسیقی حرامِ اونجا! این تحقیقات واسه اونا نیست احتمالن!

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    یه دکتر روانشناس آلمانی هم هست که در زمینه درمان و آرامش با موسیقی کار میکنه
    اگه اشتباه نکنم دکتر آرند یا ارین اشتاین هست که غالبا در زمینه نیوایج و موسیقی درمانی فعالیت میکنه و و با شنیدن آثارش به تفاوت آونها با آثار هنرمندای دیگر پی می برید شاید یکی از دلایل این تفاوت رعایت اصول علمی و روانشناسی موسیقی سازی توسط ایشون باشه که وجه تمایزش با باقی هنرمندای سبک خودش میشه

  • ابتهاج
    ابتهاج | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    جالبه بدونید ایشون یک جایزه گرمی هم دارند،به نظرم آتیساری یک نخبه تمام عیاره،طرحاش تو نوکیا بی نظیر بودن،نمیشه از کنار شاهکار هایی مثل N9 یا لومیا 920 راحت گذشت،امیدوارم طرح های بی مانندشو تو نوکیا های سال آینده ببینیم!

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    ایول، عالیه. حتما دنبالش می کنم.

  • علی طایی
    علی طایی | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    ایول به این قدرت خلاقیت و تفکر
    واقعا جا خوردم ... بی خود نیست
    مدیر قسمت های مهمی می شن
    چون قدرت فکری فوق العاده ای دارن

مطالب پیشنهادی