ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابر کامپیوتر واتسون می تواند لحن نوشته ها را تشخیص دهد

پس از کمک به درمان سرطان و همکاری در انجام تحقیقات علمی، ابَر کامپیوتر واتسون اکنون قادر است تا نوشته های شما را نیز مورد تحلیل قرار دهد. بنابر اعلام IBM، واتسون به قابلیتی جدید ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

پس از کمک به درمان سرطان و همکاری در انجام تحقیقات علمی، ابَر کامپیوتر واتسون اکنون قادر است تا نوشته های شما را نیز مورد تحلیل قرار دهد.

بنابر اعلام IBM، واتسون به قابلیتی جدید به نام Tone Analyzer مجهز شده است. با استفاده از این ویژگی، واتسون می تواند لحن به کار رفته در متون مختلف را تشخیص دهد و پیشنهاد هایی را برای بهبود آن ارائه نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اما چنین قابلیتی چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ IBM معتقد است که مانند سیستم های خودکار غلط گیر املایی، Tone Analyzer نیز می تواند بر روی کیفیت متن تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال تصور کنید که می خواهید به مدیر خود ایمیلی بزنید و او را برای انجام کاری قانع کنید، در چنین شرایطی هر کلمه ای که برای متن خود انتخاب می کنید از بار معنایی ویژه ای برخوردار است و دقیقا در همین موقع است که واتسون هنر خود را به نمایش می گذارد.

هنگامی که متنی را در اختیار این ابر کامپیوتر قرار می دهید، کلمات از لحاظ شیوه نگارش تحلیل می شوند. با این تحلیل واتسون اعلام می کند که متن شما با اعتماد به نفس نوشته شده و یا حس عدم اطمینان را با خود به همراه دارد.

در مرحله بعد بار احساسی نوشته مورد بررسی قرار می گیرد. کلماتی که شما به کار برده اید تعیین می کنند که آیا نوشته حالتی دلپذیر و قابل قبول دارد و یا با عصبانیت و منفی نگری به رشته تحریر در آمده است.

واتسون در نهایت و پس از انجام تحلیل های لازم، پیشنهاداتی را جهت بهبود متن در اختیار کاربر قرار می دهد. برای مثال استفاده از کلمه «چالش برانگیز» به جای «سخت و دشوار» از بار منفی متن شما کم می کند و تاثیر بهتری را بر روی مخاطبتان می گذارد.

ابزار Tone Analyzer هنوز در مرحله بتا قرار دارد و تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی به عمل می آورد. با این حال در صورت تمایل می توانید با مراجعه به این صفحه، خودتان نسبت به آزمایش آن اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    این جمله‌رو زدم.:
    hi Watson.. Watson please feed me I'm hungry.. please..
    اینو‌نوشت:
    67℅ Agreeablene
    97 % Conscientiousness
    100% Social Tone

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

      ببخشیید:
      97% Agreeablene
      67% Conscientiousness

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    به نظرتون اگه متن نظرات برخی از کاربرای دیجیاتو رو بهش بدیم چه عکس العملی از خودش نشون میده و خروجیش چی میشه :)

    واتسون : وااااات :|

  • سام خط تیره
    سام خط تیره | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    کلا شیت :/ لحن نوشته منم نمیتونم این کارو بکونم

مطالب پیشنهادی