ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

7 عادت افراد قدرتمند

افراد قدرتمند بر اساس شانس قدرت خود را به دست نیاورده اند. هیچ یک از آن ها به صورت مادرزاد رهبر نبوده اند و هیچ یک نیز به صورت اتفاقی برای موقعیتی که دارند از ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۵۷

افراد قدرتمند بر اساس شانس قدرت خود را به دست نیاورده اند. هیچ یک از آن ها به صورت مادرزاد رهبر نبوده اند و هیچ یک نیز به صورت اتفاقی برای موقعیتی که دارند از بین سایرین گلچین نشده اند.

این افراد در نتیجه رفتارشان، اقداماتشان و عادت هایشان به قدرت دست پیدا کرده اند. بر همین اساس، می توان گفت هر فردی بر روی کره زمین می تواند به قدرت دست پیدا کند. قدرت در سینی نقره برای شما سرو نمی شد، اگر می خواهید به آن دست پیدا کنید بهتر است تغییر را در خود آغاز کنید.

اگر به دنبال چراغی می گردید تا مسیر دست یافتن به قدرت را برای شما روشن کند، بررسی عادات افراد قدرتمند می تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۱. افراد قدرتمند هرگز بیش از اندازه صحبت نمی کنند

آبراهام لینکلن در جمله ای معروف می گوید: «اینکه ساکت باشید و به نظر یک احمق بیایید خیلی بهتر از آن است که صحبت کنید و تمام شک ها را از بین ببرید.»

افراد قدرتمند همیشه رسا و شیوا صحبت می کنند. علاوه بر این موضوع آن ها همواره تلاش می کنند تا حد امکان کم صحبت کنند.

چنین رفتاری دو فایده را با خود به همراه دارد. نکته اول به حرف لینکلن بر می گردد. هرچه کمتر صحبت کنید، اسرار کمتری را در مورد خود برملا خواهید کرد. اگر دقت کرده باشید افراد آرام همواره باهوش و تاثیر گذار به نظر می رسند؛ این بدین خاطر است که آن ها کمتر حرف هایی می زنند که بعدا از مطرح کردنشان پشیمان شوند.

نکته دوم نیز به تاثیر گذاری حرف شما بر می گردد. هرچه کمتر و با دقت بیشتری سخن بگویید، مقتدرانه تر به نظر می رسید. با این تفاسیر توصیه می کنیم هم اکنون تلاش خود را برای ایجاد مکالمه های مینیمال، آغاز کنید.

۲. افراد قدرتمند انعطاف پذیر هستند

افراد قدرتمند به جای اینکه به صورت متعصبانه و کورکورانه به ایده های خود بچسبند و تحت هر شرایطی از آن دفاع کنند، سعی می کنند تا از خود انعطاف پذیری نشان دهند.

اشتباه نکنید، انعطاف پذیری به معنی کوتاه آمدن به محض روبرو شدن با عقاید مخالف نیست؛ افراد انعطاف پذیر مشتاقانه به دنبال راه های مختلف رسیدن به هدف هستند. و خب رسیدن به هدف همان چیزی است که قدرتمندان برای آن تلاش می کنند.

۳. افراد قدرتمند بحث نمی کنند

بحث کردن شاید در بعضی مواقع کارساز واقع شود، اما واقعیت این است که در بیشتر زمان ها این امر باعث از بین رفتن انرژی می شود. پس بهتر است به جای از دست دادن وقت و بحث کردن با آدمی که نمی خواهد باورش را تغییر دهد، خودتان دست به کار شوید و حرفتان را در عمل به اثبات رسانید.

کار بر روی ایده خود را شروع کنید و با نتیجه ای که به دست می آورید نشان دهید که حرفتان درست بوده است. بحث کردن بر روی ایده ها ممکن است، اما نتایج به قدری شفاف هستند که دیگر جای صحبتی را باقی نمی گذارند.

۴. افراد قدرتمند در جوامع مختلف فعال هستند

افراد قدرتمند هرگز خود را از دیگران دور نمی کنند و انزوا را در پیش نمی گیرند. آن ها در هر جمعی که هستند تلاش می کنند تا ارتباطی قوی را با دیگران برقرار کنند. آن ها با افراد فامیل رابطه دارند، در جمع دوستانشان حضوری گرم دارند و با همکارانشان تعامل برقرار می کنند.

افراد قدرتمند مورد تحسین قرار می گیرند به این خاطر که با افراد زیادی در ارتباط هستند. آن ها دارای احترام هستند به این خاطر که در تمام زمینه ها به روز هستند. شما هرگز نمی توانید به این موارد دست پیدا کنید اگر خود را از دیگر انسان ها، جدا نمایید.

۵. افراد قدرتمند چند حرکت جلو تر هستند

در شطرنج، درست مانند دنیای واقعی، افرادی که بتوانند حرکت های بعدی خود را برنامه ریزی کنند، قطعا برنده از زمین خارج می شوند. افراد قدرتمند از آنچه که ممکن است در لحظه حال به دست آورند صرف نظر می کنند تا به موفقیتی بزرگتر در آینده دست پیدا کنند. آن ها حاضر هستند در این راه موارد متعددی را قربانی کنند تا پیروزی چشمگیری را در آینده تجربه نمایند.

برای مثال کارآفرینان موفق در ابتدا باید فشار مالی وحشتناکی را تحمل کنند و برای رسیدن به موفقیت شبانه روز بر روی کار خود وقت بگذارنند. آن ها در واقع زندگی امروز خود و لذت های کوچکش را قربانی می کنند تا در آینده به موفقیت بزرگ دست پیدا کنند.

۶. افراد قدرتمند در زمان بندی کار های خود دقت بسیاری می کنند

در بسیاری از مواق زمان انجام دادن یک کار، از صرف انجام دادن آن بسیار مهم تر است. برای مثال فکر کنید که می خواهید خبر بدی را به رئیستان منتقل کنید؛ آیا این موضوع را زمانی که او خسته و عصبانی از جلسه ای بیرون می آید با وی در میان می گذارید؟ طبیعتا ترجیح می دهید تا زمانی که او آرامش بیشتری دارد به سراغش روید.

افراد قدرتمند حساسیت در زمان بندی را در تمام امور خود رعایت می کنند. بیان حرف های مختلف، ورود به یک جمع و ... همگی از جمله مواردی هستند که زمان بندی درست در آن ها دارای اهمیت بسیاری است.

۷. افراد قدرتمند خود را از دیگر اطرافیانشان متمایز می کنند

افراد قدرتمند به چشم نمی آیند مگر اینکه خود را نسبت به دیگر اطرافیانشان متمایز کنند. اگر در زندگی خود همواره دنباله رو باشید و بدون فکر معیارهای اجتماعی را دنبال نمایید، هرگز نمی توانید شخصیتی قدرتمند و تاثیر گذار را برای خود رقم بزنید.

از دیگران سخت تر کار کنید، بلند تر حرف بزنید و متفاوت فکر کنید. بدین شکل به راحتی می توانید در جمع های مختلف، متمایز باشد.

•••

فراموش نکنید قدرت حاصل اتفاقاتی است که در اطراف شما رخ می دهد. اگر طرز فکر قدرتمندانه ای داشته باشید و عادت های مقتدرانه را نیز با آن همراه کنید، مردم در نهایت به چشم یک فرد قدرتمند به شما نگاه خواهند کرد و در نتیجه این موضوع نیز تاثیر گذاری شما افزایش خواهد یافت.

در نظر داشته باشید که عادت ها تنها در حالتی شکل می گیرند که به صورت پیوسته به آن ها عمل کنید. پس مواردی که گفته شد را جدی بگیرید و در طول زمان به آن ها پایبند باشید تا در نهایت نتیجه آن را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • MA725
    MA725 | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    با بخش بحث نمیکنن خیلی موافقم...

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    با این حساب و با این ویژگی ها بین مدیران رده بالا و متوسط و پایین و باقی و.. اینا که هیچ بین مخاطبین دیجیاتو اگه هیچ نگیم اما انگشت شمارن **افراد قدرتمند**! البته خودم رو بیرون از دایره حساب نکردم و بلانسبت بعضی ها که یکیش خود شما باشین!

  • آقا حسین
    آقا حسین | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    ااااا. چرا عوضش كردين؟؟؟

  • آقا حسین
    آقا حسین | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    سلام اقاي قاسمي
    سلام ديجياتو
    اقا چرا عكس اواتار منو كه عكس كتابخونه ام هست واسه اين مطلب گذاشتين؟!!!!
    البته رو اين قضيه من مشكلي ندارم. ولي اخه چه ارتباطي با مطلب داره؟!!
    اين عكسرو خودم خيلي دوست دارم. از روز اول هم همين عكس اواتارم بوده.

    • آقا حسین
      آقا حسین | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

      فقط واسم جالبه بدونم اين عكس چطور از اواتار من تا عكس اين مطلب راه پيموده؟!
      البته اين عكس مهم نيست و من حتي با ديدنش و مورد توجه قرار گرفتنش خوشحال هم شدم. اما ايا تصاوير اواتار كاربران جزو حريم شخصي انها نيست؟ نمي دونم جايي تو توافق سايت موقع ثبت نام اين موضوع مورد توافق قرار گرفته يا نه؟!

      • hamid
        hamid | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

        ازون ادم هایی هستی که یه قرون به کسی قرض بدی فردا 1 میلیارد طلب داری ازش

        • آقا حسین
          آقا حسین | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

          يه دور متن منو بخون و لطفا تو زندگي از قضاوت كردن پرهيز كن. فقط واسم جالب بود. اتفاقا ذوق هم كردم. تو عكس اواتارت رو واسه به مطلب ببيني ذوق نمي كني؟!

      • Amin_Naderi
        Amin_Naderi | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

        اینهمه کوبیدی

        اخرم میگی چرا عوضش کردین؟
        جالبه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی