ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه از تابستانِ بدون بازی جان سالم به در ببریم [تابستان 94]

تابستان امسال هم تقریبا هیچ بازی قابل ملاحظه ای برای عرضه از طرف کمپانی های بزرگ وجود ندارد. این مسئله همه گیمرها را به نوعی دلزده و ناراحت می کند. اما حتما نیازی نیست که بازی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۹ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

تابستان امسال هم تقریبا هیچ بازی قابل ملاحظه ای برای عرضه از طرف کمپانی های بزرگ وجود ندارد. این مسئله همه گیمرها را به نوعی دلزده و ناراحت می کند. اما حتما نیازی نیست که بازی های جدیدی در راه باشند تا با تجربه کردن آن ها اوقات فراغت خود را پشت سر بگذاریم.

Metal Gear Solid: Phantom Pain و Mad Max، از معدود عناوین پرطرفداری هستند که قرار است در تابستان امسال منتشر شوند اما این دو عنوان در تاریخ 10 شهریور به بازار خواهند آمد و هنگام عرضه ی آن ها، دیگر چیزی به پایان تابستان باقی نمانده. پس باید به فکر راه چاره ای بود تا بتوانیم از تعطیلات تابستانی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

این روزها صنعت بازی های ویدیویی بسیار گسترده شده و مسلما، تنها بازی های بزرگ نیستند که می توانند ما را سرگرم کنند. در این مطلب می خواهیم به مرور روش هایی بپردازیم که با استفاده از آن ها می توان تابستان بسیار لذت بخشی را در کنار بازی های ویدیویی پشت سر گذاشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بازی های موبایل را تجربه کنید

CoC_titlescreen_2013_1440_727_c1

این روزها دیگر نیازی نداریم تا برای اجرای بازی ها، یک کنسول و یا پی سی پر قدرت را در اختیار داشته باشیم و تقریبا همه ی ما داخل جیب های مان یک کنسول بازی کوچک اما قدرتمند در اختیار داریم. تلفن های هوشمند امروزی بسیار قدرتمند تر از چیزی هستند که ما فکرش را می کنیم.

اگر به اخبار بازی های ویدیویی اخیر نگاهی بیندازیم، می بینیم که بسیاری از بازی های موبایل توانسته اند برای خود طرفداران پر و پا قرصی را به دست آورند. حتی ممکن است بازیکنان این دسته از عناوین، بسیار بیشتر از بازیکنان گیم های بزرگ روی کنسول ها باشند.

به عنوان مثال Fallout Shelter توانست پس از گذشت تنها دو هفته از زمان عرضه ی خود، بیش از هفتاد میلیون بازیکن را به خود جذب کند. سودی که Fallout Shelter برای بتسدا به ارمغان آورد، 5.1 میلیون دلار بوده که در این مدت زمان کوتاه، فوق العاده به نظر می رسد.

همین عوامل سبب شده تا شرکت های بسیار بزرگ دیگری همچون کونامی بخواهند وارد این بخش از صنعت بازی های ویدیویی شوند. اما نمی توان گفت که رقابت برای این شرکت ها، کار بسیار آسانی است. همانطور که بازی های آنلاین روی کنسول ها مانند سری Call Of Duty بسیار پر طرفدار و محبوب هستند، بازی هایی مانند Clash Of Clans نیز روی پلتفرم موبایل پادشاهی می کنند و هر روز در حال گسترش قلمرو خود هستند.

کمپانی سوپرسل، توسعه دهنده ی بازی کلش آو کلنز، روزانه 5 میلیون دلار از این بازی درآمد کسب می کند. اما کلش آو کلنز تنها بازی پرفروش روی پلتفرم موبایل نیست و هر روزه بازی های بسیاری برای این دستگاه ها عرضه می شوند که سیل عظیمی از طرفداران بازی های ویدیویی به سوی آن ها هجوم می آورند.

در تابستان امسال تقریبا هیچ بازی ویدیویی خاصی وجود ندارد که دل گیمرها به آن خوش باشد. به همین منظور بازی های موبایل یکی از جایگزین های مناسبی است که می توان برای لذت بردن در روزهای گرم تابستان از آن ها استفاده کرد.

بازی های محبوبمان را دوباره بازی کنیم

Uncharted-3-2120

شاید همه ی ما عناوینی مانند آنچارتد، اسکایریم و یا هیلو را بیش از چند بار به پایان رسانده باشیم. اما چیزی که این بازی ها را به اسطوره های صنعت تبدیل کرده، آن است که می توان ده ها بار تجربه شان کرد و از آن ها خسته نشد.

خوشبختانه توسعه دهندگان بازی های ویدیویی نیز از این امر با خبر هستند و سعی می کنند با بازسازی این عناوین، یاد و خاطره ی آن ها را برای گیمرها زنده نگه دارند. طبیعتا، بازیکنان و طرفداران پر و پا قرص نیز حمایت خود را از توسعه دهندگان محبوب شان دریغ نمی دارند.

همانطور که می دانید God of War 3 ،Halo: The Master Chief Collection و The Last Of Us تا کنون برای کنسول های نسل فعلی بازسازی شده اند. علاوه بر این عناوینی مثل سری پروتوتایپ، Gears Of War و Dishonored از جمله عناوینی هستند که قرار است در تابستان امسال برای کنسول های این نسل عرضه شوند.

دوباره تجربه کردن عناوین قدیمی با کیفیت، بسیار لذت بخش تر از بازی کردن یک سری بازی متوسط است. به هر حال تابستان زمان مناسبی است تا بازی های محبوب خود را دوباره به پایان برسانیم و با این عناوین شگفت انگیز تجدید دیدار کنیم.

یک کنسول قدیمی بخرید

65a62939a44aef35de271741ee798414d57e5416 (1)

کنسول های قدیمی بسیار بهتر از کنسول های فعلی عمل می کردند. شاید به این خاطر بود که توسعه دهندگان تنها به رشد و پیشرفت صنعت فکر می کردند و به وجود آوردن ساعاتی خوش برای گیمرها، تنها هدف آن ها به حساب می آمد. اما به مرور زمان، این رویه تغییر کرد.

زمانی بود که کپکام عناوینی مانند رزیدنت اویل و داینو کریسیس داشت که زبان زد خاص و عام بودند. این عناوین به دست یکی از خوش ذوق ترین کارگردانان صنعت بازی سازی یعنی شینجی میکامی ساخته می شد. در نسل های بعدی هیچ حرفی از ساخت داینو کریسیس جدید به میان نیامد و سری رزیدنت اویل به مرور زمان تبدیل به خاکستر شد و تنها یک نام از این سری باقی مانده.

سری کراش نیز یکی دیگر از این عناوین بود. این سری که در ابتدا توسط ناتی داگ و به صورت انحصاری برای پلی استیشن ساخته می شد، یاد آور خاطرات کودکی بسیاری از ما است. هنوز می توانیم طعم شیرین لحظه هایی را حس کنیم که پای پلی استیشن می نشستیم و Crash CTR بازی می کردیم.

سری کراش مسلما یکی از بهترین عناوینی بود که تا کنون هر گیمری آن را تجربه کرده. اما ناتی داگ نیز در سال 1999 میلادی کراش را به تیم های توسعه دهنده ی دیگر واگذار کرد. همین عامل باعث شد تا دیگر چیزی از خاطرات خوش گذشته باقی نماند و کراش نیز به لیست بازی های ضعیف کنسول های نسل های بعدی اضافه شود.

بازی ها روی کنسول های قدیمی کیفیت های فوق العاده ای داشتند اما امروزه کمپانی هایی مانند اکتیویژن و یوبیسافت برای به دست آوردن سود بیشتر دست به هر کاری می زنند. به عنوان مثال می توان از Assassin's Creed Unity سخن به میان آورد. یکی از پر انتظارترین بازی های یوبیسافت، کاملا ناقص و غیرقابل بازی روی همه ی پلتفرم ها عرضه شد.

مشکلات این بازی در زمان عرضه آنقدر زیاد بود که یوبیسافت تصمیم گرفت برای به دست آوردن دل خریداران، بسته های الحاقی بازی را برای تمامی کسانی که بازی را پیش خرید کرده بودند، به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهند.

مهم نیست که در حال حاضر کدام کنسول را در اختیار دارید. مهم آن است که آیا سازندگان برای پیشرفت صنعت، کنسول هایشان را به بازار عرضه می کنند یا برای خالی کردن جیب خریداران. با توجه به مسائلی که به آن ها اشاره کردیم می توان گفت هنوز تجربه کردن بعضی از بازی ها روی کنسول های قدیمی می تواند بسیار لذت بخش تر از انتظار برای بازی های بی کیفتی مانند Assassin's Creed و یا Call Of Duty باشد.

می توانید تنها با صرف هزینه ی 200 هزار تومان یکی از کنسول های Wii یا پلی استیشن 2 را برای خود تهیه کنید و بازی هایی را که روی این کنسول ها تجربه نکرده اید را بازی کنید. به عنوان مثال شاید بسیاری از ما بازی Shadow of the Colossus را تجربه نکرده باشیم.

Shadow of the Colossus یکی از ارزشمندترین بازی هایی است که تا کنون روی کنسول ها عرضه شده. این بازی آنقدر خوش ساخت و با کیفیت بود که توانست نظر بسیاری از منتقدین و گیمرها را به خود جلب کند. به همین سبب وقتی که خبر ساخت The Last Guardian اعلام شد، گیمرها از خوشحالی سر از پا نمی شناختند.

اما تنها Shadow of the Colossus نیست که هنوز ارزش بازی کردن دارد. شرکت نینتندو یکی از معدود کمپانی های بزرگ این صنعت است که هنوز تجربه ی لذت بخش بازی های خود را برای به دست آوردن سود بیشتر، از بین نمی برد. به عنوان مثال سری بازی های ماریو، از جذاب ترین و با کیفیت ترین بازی های ویدیویی به حساب می آیند.

علاوه بر این دو کنسول ارزشمند، هنوز کنسول های نسل هفتم بازی هایی را در آرشیو خود گنجانده اند که می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. بازی های شاهکاری که روی این نسل عرضه شده اند کم نیستند. عناوینی مانند Red Dead: Redemption ،Bioshock Infinite و سری بازی های بتمن آرکام.

نسل هشتم کنسول ها هنوز به آن قدرتی نرسیده که بخواهیم عناوین عرضه شده روی آن ها را آثاری هنری بنامیم. بازی های ویدیویی قبل از آنکه به یک صنعت بزرگ تبدیل شوند، آثاری هنری بوده اند. تابستان یکی از بهترین زمان هایی است که می توان یاد و خاطره ی این آثار هنری را دوباره زنده کرد.

آنلاین بازی کنید

236787-dota-2-windrunner-art

آنلاین بازی کردن یکی دیگر از روش هایی است که می توانیم تابستان را در کنار آن ها سپری کنیم. شاید پیش خود فکر کنید که باید برای داشتن یک بازی آنلاین خوب، هزینه کنید. اما بازی های آنلاین محدود به بازی هایی همچون بتلفیلد و Call Of Duty نیستند. کافی است با ایجاد یک اکانت استیم به آرشیو بزرگی از بازی های آنلاین رایگان دسترسی پیدا کنید.

بازی هایی همچون Warframe ،War Thunder و در جایگاه پادشاهی آن ها: DOTA 2. دوتا 2 اولین عنوان استیم است که توانسته برای لحظاتی، 1 میلیون مخاطب را به خود جلب کند.

اما تنها دوتا 2 نیست که مخاطب بسیاری را به سوی خود جلب کرده. اگر از سبک موبا خوشتان نمی آید و اکشن را به آن ترجیح می دهید، Team Fortress 2 یکی دیگر از بازی های رایگان استیم است که می تواند برای ساعات بی شماری، شما را به خود مشغول نگه دارد.

مسلما بازی های نام برده شده، تنها بازی های آنلاین رایگان نیستند و می توانید در آرشیو بی نظیر بازی های رایگان استیم چرخی بزنید و به دنبال بازی هایی بگردید که با سبک مورد علاقه ی شما تناسب بیشتری داشته باشند.

To The Moon را بازی کرده اید؟

2376748-9332060661-To-th

اگر To The Moon را بازی نکرده اید، مسلما یکی از اشتباهات بزرگ زندگی خود را مرتکب شده اید. To The Moon الماس گمشده ای است که در میان امواج اقیانوس بازی های بزرگ، ناپدید شده. ساخته ی Kan Gao، اثری بی نظیر است که از نگاه نگارنده، هر گیمری باید آن را حداقل برای یک بار هم که شده تجربه کند.

اگر To The Moon را هنوز بازی نکرده اید، تابستان فرصت بسیار خوبی است که تنها 6 ساعت از وقت خود را پای آن بگذارید و مطمئن باشید که هیچ وقت پشیمان نخواهید شد. اما To The Moon تنها بازی بزرگ مستقل نیست. از نظر بسیاری از گیمرها، بازی های مستقل کنونی بسیار بهتر از بازی های بزرگ که میلیون ها دلار هزینه ی ساختشان می شود، عمل می کنند.

بازی هایی همچون Thomas Was Alone ،This War Of Mine ،Ori and the Blind Forest و بسیار از بازی های بزرگ مستقل دیگر، توانسته اند دل گیمرها را به دست آورند و برای ساعاتی متمادی آن ها را به خود مشغول کنند. اگر تا کنون هیچ بازی مستقلی را تجربه نکرده اید، حالا تابستان گرمی را پیش رو دارید که به بازی کردن آن ها بپردازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • cahoor
    cahoor | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    هعیی، تابستون تموم شد، چقدر زود گذشت!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی