ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش اپل واچ در هفته های اول، بیشتر از عرضه اولیه آیفون و آیپد بوده است

کسی انتظارش را نداشت اپل تعداد ساعت های فروش رفته در سه ماهه دوم سال جاری را بیان کند. شرکت یاد شده همانطور که انتظار می رفت آمار فروش ساعت را در دسته بندی «سایر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۰

کسی انتظارش را نداشت اپل تعداد ساعت های فروش رفته در سه ماهه دوم سال جاری را بیان کند. شرکت یاد شده همانطور که انتظار می رفت آمار فروش ساعت را در دسته بندی «سایر محصولات»، همراه با آیپاد، اپل تی وی و لوازم جانبی Beats قرار داده است.

کوک پیشتر عنوان نموده که اپل به دلایل رقابتی، تعداد ساعت های فروش رفته را اعلام نخواهد کرد. پیش از اعلام رسمی درآمدهای شرکت مورد بحث در دوره سه ماهه دوم در سال جاری، تحلیلگران برآورد کرده بودند که اپل توانسته ۳ میلیون ساعت را به فروش برساند.

انتظار می رفت که کوک صحبتی از میزان رضایت مشتری نیز به میان بیاورد؛ وی علاقه فراوانی دارد تا در خصوص رضایت مشتری سخن سر دهد و دلیل این موضوع نیز، عملکرد بسیار خود اپل در همین بخش است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که در خبر قبلی برایتان نوشتیم، مدیر ارشد بخش مالی اپل به نام Luca Maestri، به نیویورک تایمز گفته بود که فروش ساعت در ۹ هفته ی ابتدایی پس از عرضه شدن، بیشتر از فروش اولیه آیفون و آیپد بوده است.

حال باید به این نکته توجه داشت که خود اپل پیشتر اعلام کرده بود که در ۱۱ هفته ابتدایی فروش آیپد، توانسته ۳ میلیون واحد از این محصول را به فروش برساند.

در چارت زیر، می توانید آمار فروش مربوط به دسته بندی «سایر محصولات» را مشاهده کنید. همانطور که ملاحظه می کنید، اپل توانسته در دوره مالی قبلی، درآمدی تقریبا ۱.۷ میلیارد دلاری را از آن خود کند و در دوره ی اخیر اما، همین درآمد به بیش از ۲.۶ میلیارد دلار رسیده است؛ جهشی بزرگ و یک میلیارد دلاری که البته نمی توان همه آن را به فروش بالای ساعت اپل نسبت داد.

Screen Shot 1394-04-31 at 10.22.43-w600

Maestri اذعان داشته که فروش ساعت، تاثیر بسزایی در این افزایش درآمد داشته، از طرفی، فروش آیپاد و لوازم جانبی مربوط به آن در دوره پیش کمتر از انتظار بوده. به طور کلی Maestri می گوید که انتظارات اپل از فروش ساعت برآورده شده اند.

از طرف دیگر، قیمت اپل تی وی نیز اخیرا با کاهش مواجه گشته بود و مشخص نیست که درآمد های حاصل شده در بخش «سایر محصولات» از فروش اپل تی وی، چگونه تاثیر گذار بوده اند. البته مهم ترین عاملی که باعث می شود آمار مربوط به فروش ساعت اپل مبهم باشد، قیمت های مختلف برای همین محصول است؛ قیمت هایی که از ۳۵۰ دلار آغاز شده و تا ۲۰ هزار دلار نیز بالا می رود.

به طور کلی، نمی توان عنوان کرد که اپل دقیقا چه تعداد ساعت را به فروش رسانده اما غلبه بر فروش آیفون و آیپد در چند هفته ی ابتدایی، خبر از این موضوع می دهد که شرکت مورد بحث توانسته فروش بسیار خوبی را به عنوان یک شروع عالی، برای خود کسب کند.

در این بخش می توانید گفته های تیم کوک در کنفرانس مالی این شرکت را در خصوص ساعت اپل و میزان فروشش را مطالعه کنید.

Tim-Cook

همانطور که می دانید، در سپتامبر گذشته تصمیم گرفتیم که آمار مربوط به فروش ساعت اپل را عنوان نکنیم. با چنین تصمیمی، نمی خواهیم شفافیت همیشگی خود را زیر سوال ببریم بلکه، دلیلی نمی بینیم برای محصولی که واقعا برایش زحمت کشیده ایم، حسی رقابتی ایجاد کنیم.

با این حال و برای جلوگیری از هرگونه تفکر منفی، اجازه دهید برخی جزییات را با شما در میان بگذارم. مشخصا به بخش «سایر محصولات» نگاهی خواهید داشت و پیش خود می گویید که همه درآمد بالاتر در این دسته بندی، حاصل فروش و درآمد اپل واچ بوده است. این نمودار سالانه تفاوت های بسیاری را به خود دیده و نباید فراموش کرد که آیپاد، بخش بزرگی از این دسته بندی است. البته بخش های دیگری از این دسته بندی، در حال کوچکتر شدن هستند.

نکته دوم اینکه فروش اپل واچ، از انتظارات ما بیشتر بوده. اگر بخواهم آمار دقیق تری را ارائه نمایم، باید اذعان داشت که ساعت اپل در ماه ژوئن نیز فروش بسیار بالایی داشته است. در حقیقت فروش این محصول در سه ماهه گذشته تا حدی بالا بوده که از عرضه اولیه آیفون و آیپد نیز پیشی گرفته. محصول مورد بحث در ۶۸۰ فروشگاه فیزیکی به فروش رسیده و نباید سفارشات آنلاین را نیز دست کم گرفت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در میانه ماه ژوئن، نتوانستیم تقاضای مورد نیاز برخی از فروشگاه هایمان را برآورده سازیم.

راستش زمانی که به همه این موارد نگاه می کنم، احساسم به من می گوید که کارمان عالی بوده. از طرف دیگر هدف ما به طور کلی فروش بالای اپل واچ نبود، می خواستیم بازخوردی بسیار مثبت از سوی خریداران داشته باشیم چرا که پس از چند سال برای اولین بار محصولی جدید را ارائه داده ایم.

باید توجه داشت که اکنون watchOS 2 را برای ساعت عرضه نموده ایم و از طرفی همین محصول صاحب ۸۵۰۰ اپلیکشین است؛ هرچند که در خصوص فروشگاه اپلیکیشن های ساعت مشکلاتی به وجود آمد و می توانم بگویم که تجربیات زیادی از این موضوع نیز به دست آوردیم.

زمانی که به ساعت نگاه می کنم، به این موضوع پی می برد که تیم ما، کاری فوق العاده انجام داده. من با اینکه مدیر عامل شرکت اپل هستم، اما حقیقتا هیچگاه حاضر نیستم بدون ساعت، جایی روم. احساس وابستگی به آن دارم و افراد زیادی را نیز می بینم که حسی مشابه با من دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    تیم کوک یه مدیر منعطف (برعکس استیوجابز) و باهوشه (مثل استیوجابز). قدرت بازاریابی استیوجابز را داره اما با فلسفه "ما نیازهای شما را قبل از خودتان می فهمیم" چندان حرکت نمی کنه.
    ساعت اپل یک انقلاب نبود اما در رده خودش بدون شک بهترین در بازار بود.
    تیم کوک ثابت کرد میشه ساعت هوشمند مربعی و زیبا ساخت. یعنی هم فنی و گیکی و هم زیبا و روی مد.
    توانایی و دقت اپل واچ عاولیه. و هر چند قرار نیست مثل اولین آیفون یا آیپد دنیای پوشیدنی های هوشمند را متحول کنه، ولی یه محصول خیلی خوبه که می تونه تا آخر در سبد محصولات اپل قرار بگیره

مطالب پیشنهادی