ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت حکایت از زیان عظیم مالی برای این شرکت دارد

مایکروسافت امروز گزارشی از درآمدهای خود در سه ماهه چهارم سال مالی 2015 را منتشر کرد. در این گزارش ذکر شده که ارزش نوکیا در حدود 7.6 میلیارد دلار کاهش داشته و این در حالی است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت امروز گزارشی از درآمدهای خود در سه ماهه چهارم سال مالی 2015 را منتشر کرد. در این گزارش ذکر شده که ارزش نوکیا در حدود 7.6 میلیارد دلار کاهش داشته و این در حالی است که اهالی ردموند سال گذشته 7.2 میلیارد دلار را برای خرید کسب و کار موبایل شرکت فنلاندی یاد شده پرداخت نمودند.

با انتشار این گزارش مجموع زیان مالی مایکروسافت برای بازه زمانی ذکر شده به رقم 2.1 میلیارد دلار رسید. اما بدون در نظر گرفتن این زیان و سایر هزینه های وابسته به آن، دیگر کسب و کارهای مایکروسافت سودی 6.4 میلیارد دلاری را از فروش 22.2 میلیارد دلاری این شرکت عاید آن کرده اند.

این کمپانی اظهار داشته که درآمد آن از شرکت های سازنده محصولات مبتنی بر ویندوز افتی 22 درصدی را به خاطر حذف پشتیبانی اش از ویندوز XP داشته است اما فروش آن از محل تبلت های سری سرفس با افزایشی 117 درصدی به رقم 888 میلیون دلار رسیده که این موفقیت نیز مرهون فروش سرفس پرو 3 و مدل جدیدتر سرفس 3 است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کسب و کار مایکروسافت در حوزه تلفن های هوشمند نیز رشدی 10 درصدی را ظرف یک سال گذشته تجربه کرده و به رقم 8.4 میلیون دستگاه رسیده است اما به خاطر پایین آمدن متوسط قیمت فروش این محصولات، فروش کلی مایکروسافت از این بخش کاهشی 68 درصدی داشته است.

واحد اکس باکس نیز با افزایش فروش 30 درصدی اش توانست 1.4 میلیون دلار را در سه ماهه آخر سال مالی 2015 عاید این شرکت آمریکایی کند.

در خبرهای خوشحال کننده دیگر، درآمد مایکروسافت از کاربران اشتراکی آفیس 365 به رقم 15 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 میلیون دلار افزایش یافته.

حاشیه سود این شرکت نیز نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و از 17 درصد در بازه زمانی مشابه سال قبل به 26 درصد در سال جاری رسید.

Untitled

حالا همه چشم ها به ویندوز 10 و آینده آن دوخته شده که به صورت رسمی از هفته آینده عرضه می گردد. در طول یک سال گذشته، مایکروسافت صرفا در حال طی کردن دوران گذار بوده است و ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت نیز تمام وقت خود را صرف اعمال تغییرات بزرگ در ساختار این شرکت و ماموریت کلی آن نموده است و حالا وقت آن رسیده که حاصل تلاش هایش را برداشت کند.

تری مایرسون مدیر واحد ویندوز، اخیرا سمت ریاست کسب و کار مایکروسافت در تمامی دستگاه های تولیدی اش را بر عهده گرفت تا خلا ایجاد شده به واسطه ترک استفان الوپ و جو هارلو را به نحوی پر کند.

امروز نیز گزارشی از ZDNet منتشر گردید که نشان می دهد پانوس پانای رئیس واحد سرفس مسئولیت مهندسی واحد Premium Devices را تحت سرپرستی مایرسون برعهده گرفته که در واقع امور مربوط به دستگاه هایی از قبیل سرفیس، تلفن های هوشمند، اکس باکس، مچبند تناسب اندام Band و دستگاه واقعیت مجازی هولولنز را بر عهده دارد.

با در نظر گرفتن همه این تدابیر به نظر نمی رسد که رونمایی از ویندوز 10 همچون ویندوز 8 ناامید کننده باشد اما مایکروسافت باید برای به سود رساندن پلتفرم جدید خود عملکردی بدون نقص را در زمان رونمایی این محصول از خود به نمایش بگذارد.

از دیگر تغییرات ایجاد شده می توان به افت ارزش نوکیا اشاره نمود که با تعدیل گسترده نیروهای مایکروسافت در بخش تلفن های هوشمند همزمان شد و از همین رو نمی توان حدس زد که این واحد تا چه زمانی در پیکره مایکروسافت باقی خواهد ماند.

در حال حاضر این شرکت چشم امید خود را به تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 دوخته که همزان با عرضه این پلتفرم روی دستگاه های موبایل رنگ واقعیت به خود می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    خب اینجا فروش لومیا عالی اما بخاطر قیمت ها و گوشی های پایین رده هزینه ها از ‌درآمد فراتر رفته ...پس موقع لانچ کردن سری گوشی های با قیمت درست و پرچم دار هست...خوشبختانه دیگر بخش ها خوب و عالی بودند...

  • محمد
    محمد | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    منتظر بودم که ضرر بده..خوب خرید نوکیا، بخش وینوزفون بخش عمده ضررهای مایکروسافت هستند، همینطور مهاجرت از ویندوز و دکستاپ به سیستم های موبایلی در ضرردهی بی تقصیر نیستند

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    بازم the verge / جالبه از گزارش مالی اپل خوب گفته بود و ... و سهامش افت کرد بعد مایکروسافت بعد از گزارش مالی خودش سهامش رفته بالاتر

  • bornatalebi
    bornatalebi | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    اونقدر چیز مهمی نیست ,انشاالله تو سه ماهه بعدی درست میشه.
    فقط یه سوال.تعداد دقیق فروش سرفس و x1 اعلام نشده? یه سوال دیگه هم اون 888میلیون فروش سرفس منظورش سوده یا نه?

  • m
    m | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    سه ماهه جهارم 2015؟
    هنوز سه ماهه سوم تموم نشده جطور كزارش جهارمش اومده؟

    • bornatalebi
      bornatalebi | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      شروع سال مالی هر شرکت با شروع سال میلادی فرق داره.این بر اساس سال مالی هست.

مطالب پیشنهادی