ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کنسول اکس باکس وان، قابلیت استریم بازی های پی سی را خواهد داشت؟

هنوز زمان زیادی نگذشته است از روزی که مایکروسافت اعلام کرد با عرضه ی ویندوز 10، طرفداران اکس باکس وان قادر به استریم بازی هایشان بر روی پی سی و تبلت ها خواهند بود. البته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

هنوز زمان زیادی نگذشته است از روزی که مایکروسافت اعلام کرد با عرضه ی ویندوز 10، طرفداران اکس باکس وان قادر به استریم بازی هایشان بر روی پی سی و تبلت ها خواهند بود. البته این امکان به محض انتشار ویندوز 10 میسر نخواهد شد و شروع فعالیت آن، مدتی زمان بر خواهد بود.

اما حالا به نظر می رسد که مایکروسافت، در صدد ایجاد قابلیت های بیشتری برای یکپارچه سازی محصولات خود می گردد. چندی پیش، در نمایشگاه GDC 2015، یکی از مدیر برنامه های اکس باکس، Mike Ybarra، اعلام کرد که آن ها، به دنبال راهی برای استریم بازی های پی سی بر روی کنسول اکس باکس وان هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Untitled2

فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس مایکروسافت، به تازگی در توییتر و در پاسخ به یکی از کاربران گفت که "به ایده ی استریم بازی های پی سی بر روی اکس باکس وان علاقه مند است، اما آن ها هنوز مشغول کار بر روی حالت بالعکس این قابلیت هستند؛ بنابراین نظری در این باره ندارد."

در ادامه و با پرسش سوالاتی درباره ی شیوه ی کنترل بازی ها، او پاسخ داد که اگر این امر محقق شود، طبیعتا اکس باکس باید از موس و کیبورد نیز پشتیبانی کند.

پشتیبانی کنسول مایکروسافت از موس و کیبورد، پدیده ای چندان دور از ذهن به شمار نمی رود و احتمال وقوع آن بسیار است. اما مسئله ی باقی مانده این است که کاربران تحت چه شرایطی قادر به استفاده از موس و کیبورد خواهند بود؟

آیا این ویژگی همواره و برای تمام بازی ها قابل استفاده خواهد بود و یا برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی در بخش چند نفره ی بازی ها، تنها به حالت استریم محدود خواهد شد؟

مسلما مایکروسافت برای تحقق این امر، مسیری سخت در پیش خواهد داشت. اما بدون شک بسیاری از طرفداران اکس باکس، از این اقدام خشنود خواهند شد؛ چرا که هنوز هم عده ی زیادی از گیمرها با مشکل قدیمی "کنسول در اتاق پذیرایی" روبرو هستند و چنین قابلیتی می تواند انقلابی در زندگی شخصی گیمرها ایجاد کند!

در حال حاضر، استریم بازی های اکس باکس وان بر روی پی سی و تبلت، قطعی شده است و کاربران با استفاده از یک شبکه ی محلی اینترنت، قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود. مایکروسافت هم چنین اعلام کرده که آن ها در تلاش اند تا قابلیت استریم از طریق شبکه های مختلف را نیز، به ویندوز 10 اضافه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    سلام دوستان .میدونم جاش اینجا نیست ولی چاره دیگه ای پیدا نکردم:(//موبایل من نکسوس 6 است.اشتباها از طریق "گوگل دیوایس منیجر "که از طریق اینترنت دیوایس اندرویدی را مدیریت میکنه موبایل خودم رو ریموو کردم و ناگهان دیدم که موبایل توی دست من ریست فکتوری شد!!.بعد از اون وقتی گوشی رو روشن میکنم و زبان رو تایین میکنم اجبارا باید به اینترنت متصل بشم(( از طریق وای فای)).بعد از اون باید جیمیل و پسوردم رو وارد کنم .وقتی این کار رو میکنم گوشی وارد اکانت میشه و در نهایت از من تقاضای موافقت با سیاست هارو داره که بعد از اکسپت کردن کمی صبر میکنه و موبایل برمیگرده به صفحه اول که به وای فای متصل می شه!!!کلا دو روز است من در گیر این پروسه تکراری شده ام اگه میتونید کمی من رو راهنمایی کنید.چند وقت دیگه فکر کنم روانی بشم اگه درست نشه!!:0.(تشکر از دیجیاتو که نظر مارو تایید میکه:p)

  • Reza56444
    Reza56444 | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    تا وقتی پلستیشن4هست ایکس باکس مثله آتاری میمونه

  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    اصل بازي كردن به دور هم بودن چه ايرادي xbox , ps , pc باهم تو بازي مشترك ساخته شده بازي كنن فوقش pc يه دسته xbox ميخره كه مزيت نسبي از بين بره
    .
    من كه تا وقتي دوستام وصل نشن اصلا حس بازي لايو ندارم جه برسه به خود داستان بازي خيلي بهتر ميشه كسي كه با pc بازي ميكنن به ما ملحق بشن يا ما به اونا :)
    تازه اين دو گروه به هم ميرسن از تجربه آنلاين هم ميگن حتي از وقتي پشت بازي بودن بيشتر هيجان دارن اين نشون ميده هدف از بازي كردن چيه
    #گيم در اصل يه شبكه اجتماعيه هدفداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی