ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی بازی Rocket League؛ ماشین های فوتبالیست

موفقیت بسیاری از بازی ها، تنها به خاطر داشتن گرافیک بالا و یا داستانی فوق العاده جذاب نیست. گیم پلی حرف اول و آخر را در دنیای شگفت انگیز بازی های ویدیویی می زند. بسیاری ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

موفقیت بسیاری از بازی ها، تنها به خاطر داشتن گرافیک بالا و یا داستانی فوق العاده جذاب نیست. گیم پلی حرف اول و آخر را در دنیای شگفت انگیز بازی های ویدیویی می زند.

بسیاری از ایده های ساده به موفقیت هایی می رسند که هیچکس حتی نمی تواند به آن بیاندیشد. در این روز ها، توسعه دهندگان سعی می کنند تا با ایده های جذاب، نظر گیمرهای بسیاری را به خود جلب کنند.

یکی از این ایده ها که به تازگی توسط تیم توسعه دهنده ی Psyonix به گیمرها معرفی شده، Rocket League است. راکت لیگ از آن بازی های سرگرم کننده ای است که هر گیمری دوست دارد دسته جمعی و در کنار دوستانش آن را بازی کند.

همانطور که بارها و بارها آمار و ارقام اعلام کرده اند، بازی های ورزشی طرفداران پر و پا قرصی دارند. ایده هایی ساده اما تجربه هایی لذت بخش. از محبوب ترین این دسته از بازی ها می توان به فوتبال اشاره نمود.

اکثر ما وقتی دور هم جمع می شویم و می خواهیم در کنار یکدیگر از بازی های ویدیویی لذت ببریم، با نظرات متفاوتی برای انتخاب بازی مواجه می شویم اما تقریبا انتخاب اول و مشترک همه فوتبال است.

اما بازی های فوتبال همانند فیفا و P.E.S دیگر کمی تکراری شده اند و شاید نسبت به قبل، از آن ها لذت کمتری ببریم. راکت لیگ نوعی فوتبال است اما کمی متفاوت تر از چیزی که ما آن را فوتبال می خوانیم.

در این بازی خبری از بازیکنان خوش قامت فوتبالیست نیست و ماشین های مسابقه جایگزین آن ها شده اند. این جایگزینی، ایده ای است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و در این مطلب قصد داریم تا این ایده ی جذاب را بررسی کنیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

original

شاید گیم پلی بازی، بسیاری را به یاد فیفا استریت بیاندازد چرا که محیط های بازی و همچنین سبک آن به این بازی شباهت های بسیاری دارد. در بازی شما باید کنترل یک ماشین مسابقه را به دست بگیرید و آن را در راستای یک توپ عظیم که ابعاد آن بسیار بزرگ تر از ماشین ها است، هدایت کنید.

پس از حرکت به سمت توپ، می توانید از حرکات مختلفی برای ضربه زدن به آن استفاده کنید. می توانید خیلی ساده، با سرعت به سمت توپ رفته و به آن ضربه بزنید و یا بپرید و ماشین را در جهت توپ بچرخانید تا پشت آن به توپ ضربه وارد کند.

حتی می توانید پرشی کنید و با استفاده از نیترو در آسمان پرواز کنید تا خود را به توپی که در هوا غوطه ور است، برسانید. تقریبا مختارید تا هر طور دل تان می خواهد از بازی کردن خود لذت ببرید.

شاید فکر کنید که گیم پلی بازی بسیار آسان است اما در حقیقت چنین نیست و باید ساعات بسیاری را صرف کنید تا بتوانید کنترل بهتری نسبت به ماشین و توپ به دست آورید. علاوه بر این، می توانید دوربین بازی را روی ماشین و یا توپ قفل کرده و در مواقع مورد نیاز از این دو زاویه ی دید متفاوت، به بهترین نحو استفاده کنید.

در گوشه و کنار محیط بازی، بسته های افزایش قدرت برای ماشین ها وجود دارند و با به دست آوردن آن ها شارژ نیتروی ماشین تان پر می شود و می توانید در صورت لزوم از سرعت بیشتری بهره مند شوید.

ماشین های موجود در بازی ساده نیستند و هر کدام دارای قابلیت های یکسانی هستند. همه ی ماشین ها می توانند پرش کنند، در هوا بچرخند و از نیترو برای داشتن سرعت بیشتر استفاده نمایند.

یکی از مشکلاتی که در بازی به چشم می خورد، به همین مسئله اشاره دارد. تعداد ماشین هایی که در بازی وجود دارند کم نیستند و برای به دست آوردن تک تک آن ها می بایست ساعات بسیاری به بازی کردن ادامه دهید.

در پایان هر بازی به شما مقداری امتیاز بر اساس عملکردی که در آن بازی داشته اید، داده می شود. افزایش امتیازات شما باعث می شود تا ماشین هایی که قفل بودند آزاد شوند. اما تفاوت ماشین های آزاد شده با ماشین های دیگر، فقط در ظاهرشان است. علاوه بر این هیچ سیستمی برای ارتقای قدرت وسایل نقلیه در بازی گنجانده نشده.

تنها چیزی که می توانید در آن تفاوت ایجاد کنید ظاهر ماشین های تان است. استیکر، رنگ، پرچم و ...

2877973-rocket2

این عوامل کمی سبب یکنواختی و بی هدفی در بازی می شوند. اما وجود این مشکلات نتوانسته به جذابیت بازی لطمه ای وارد کند.

بازی علاوه بر داشتن بخش چند نفره ی آفلاین، داری قسمت آنلاین جذابی نیز هست. در این بخش می توانید با دوستان تان در دو تیم سه نفره به رقابت بپردازید و یا مانند هر بازی آنلاین دیگری، مهارت خود را با بازیکنان مختلف در اقصی نقاط جهان به چالش بکشید.

اما متاسفانه هنوز سیستم آنلاین برای آی پی های ایرانی در دسترس نیست و برای آنلاین بازی کردن می بایست حتما آی پی آدرس خود را تغییر دهید. جدا از گیم پلی بازی، گرافیک، بسیار با کیفیت و زیبا طراحی شده. هیچ افتی در نرخ فریم دهی بازی وجود ندارد و افکت ها بسیار عالی کار شده اند و هیچ نقصی ندارند.

علاوه بر گرافیک، موسیقی های بازی بسیار متناسب با گیم پلی انتخاب شده اند و می توانید هنگام انجام بازی از آن ها نهایت لذت را ببرید.

جمع بندی

gMA8P7c9g8wI.878x0.Z-Z96KYq

مسلما هر گیمری می خواهد از بازی کردن لذت ببرد. اگر بتوان گیم پلی خوبی را برای یک ایده ی تازه و جذاب به وجود آورد، نتیجه چیزی جز به وجود آمدن لحظاتی لذت بخش برای گیمرها نخواهد بود.

این گفته برای Rocket League هم صادق است و اگر می خواهید ساعات لذت بخشی را در کنار دوستان خود سپری کنید، بازی کردن راکت لیگ، یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید.

یک مشکل عمده، راکت لیگ را از کامل بودن باز می دارد. اگر قرار نیست آپگریدی انجام شود یا ماشین های جدید قدرت خاصی داشته باشند، بنابراین چرا باید به انجام بازی بپردازیم؟ مسلما چنین وعده هایی در گیم پلی ایجاد تنوع می کنند و مخاطب را مشتاق نگه می دارند. بنابراین حذف چنین المان هایی، می تواند صدماتی جدی به تجربه مخاطب از بازی وارد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • HR
    HR | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    پاراگراف آخرتون درست نیس ... یعنی موافق نیستم , چون تو فضای آنلاین شرایط فرق میکنه .

  • امیر
    امیر | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    میشه راهنمایی کنید چطوری ای پی آدرس رو عوض کنیم ؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی