ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تونی فادل می گوید خودش خواسته تا مسئولیت پروژه گوگل گلس به او واگذار گردد

با اینکه سرگئی برین، یکی از موسسین گوگل به شکل کامل در پی توسعه همه جانبه گوگل گلس بود، اما موارد بسیاری از جمله مشکلات مربوط به نقض حریم خصوصی، باعث شدند تا در نهایت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

با اینکه سرگئی برین، یکی از موسسین گوگل به شکل کامل در پی توسعه همه جانبه گوگل گلس بود، اما موارد بسیاری از جمله مشکلات مربوط به نقض حریم خصوصی، باعث شدند تا در نهایت گوگل در ژانویه سال جاری، پروژه جویندگان گلس را متوقف کرده و فروش نمونه توسعه دهندگان را نیز پایان دهد.

گوگل گلس محصولی بود که در ابتدا تصور می شد قابلیت موفق شدن را به شکل کامل داراست اما مشکلاتی که ذکر شد باعث شد تا در نهایت و پس از مدتی، به عینک هوشمند گوگل با چشم بدبینی نگاه شود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تونی فادل از طرف دیگر موسس کمپانی Nest بود و زمانی که گوگل این استارتاپ را خرید، به نوعی جزیی از کارمندان گوگل شد.

اندکی پس از اعلامه گوگل مبنی بر خاتمه کار گلس، این شرکت اذعان داشت که همان پروژه را به تونی فادل سپرده است. در آن زمان تحلیلگران و فعالان اهالی تکنولوژی این سوال برایشان پی آمد که چرا گوگل باید چنین پروژه ای را به دست خالق آیپاد بسپارد؟

تونی فادل اکنون در جدیدترین مصاحبه ی خود اعلام نموده که خود، درخواست دریافت این مقام را داشته است.

Google_Glass

وی می گوید: «گوگل گلس دارای مشکلات فراوانی بود اما کسی نیامد این پروژه را به دست من بدهد و بگوید درستش کن! من بودم که به مدیران ارشد کمپانی این پیشنهاد را دادم. یادم می آید چگونه آیپاد را ساختم و چگونه در طراحی آیفون همکاری داشتم. به نظر من گلس نیز محصولی است که دقیقا به اندازه آیپاد و آیفون اهمیت دارد اما رو به راه کردنش، زمان می طلبد.»

البته وی نگفته که چه زمانی به مدیران ارشد گوگل این موضوع را پیشنهاد داده است. آیا کمپانی پیش از پیشنهاد او تصمیم گرفته بود گلس را از میان پروژه های فعال آزمایشگاه اکس خارج کند؟ اگر او قدم جلو نمی گذاشت آیا گلس واقعا به دست فراموشی سپرده می شد؟ شاید هیچگاه به این اطلاعات داخلی و رموز گوگل پی نبریم اما آنچه اکنون مهم است اینکه گلس برای توسعه در دستان مردی قرار دارد که پیشتر امتحان خود را به خوبی پس داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • khaled_bakhtiari
    khaled_bakhtiari | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    کی میشه با قیمت خوب بیاد ایران

  • چیکسو
    چیکسو | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    خدا کنه مثل ساعت های هوشمند نشه چند تا قابلیت فوق العاده کاربردی توش اضافه کنن

  • Kiomars Vs Q.shady
    Kiomars Vs Q.shady | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    گوگل گلس محصول جذابى بود!ولى به نظرم نبايد گوگل دست از توسعه ش ميكشيد، البته شايد يه سرى چيزايى اونا ديدن كه ما نميبينيم!
    نميشه كه نظر نديم تو ديجياتو اصن بدن درد ميگيرم!

    • مـــــــتیــــــن
      مـــــــتیــــــن | ۴ مرداد ۱۳۹۴

      دست نکشید اونطور که تو مطلب نوشته مجبور شد چون قوانین حریم خصوصی رو نقض میکرد مجبور شد دست از توسعه بکشه جدا از اون این مرده اگه اونطوری که خودش میگه باشه یه ادم تاثیر گذار تو تاریخه چون تو دو تا از پروژه هایی که دنیا رو تغییر دادن حضور داشته
      پی نویس :تجربه دیجیاتو تو پی سی خوندن و کامنت گذاشتن برعکس خوندن و کامنت گذاشتن تو موبایل تبلت که یه دیزستر بزرگه لذت بخشه

      • Kiomars Vs Q.shady
        Kiomars Vs Q.shady | ۴ مرداد ۱۳۹۴

        من پى سى رو راستش واس وبگردى اصن استفاده نميكنم وبگرديم همه با تبلته حتى دنبال لينك دانلود ميگردم با تبلت ميگردم!
        منم بابخش حريم خصوصيش مشكل دارم فكر هم نكنم راهى باشه بشه حلش كرد!

مطالب پیشنهادی