ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الماس گمشده: آخر الزمان دو بعدی؛ معرفی بازی Deadlight

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ساعاتی خوش را پشت سر بگذاریم.

این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته و تقریبا در هر خانه ای، حداقل یک کنسول پیدا می شود. کنسول های بازی پیشرفت کرده اند؛ دیگر خبری از کارتریج نیست و دیسک های فشرده جایگزین آن ها شده اند.

اما آنچه که بازی های ویدیویی امروزی را نسبت به دوران پیکسلی متفاوت نشان می دهد، بعد هنری آن است و توسعه دهندگان سعی دارند روز به روز ذوق و قریحه ی بیشتری در این زمینه خرج کنند.

سازندگان بازی های ویدیویی مستقل جزو این دسته از توسعه دهندگان به حساب می آیند و همچنان در تلاش اند تا به خلق آثاری هنری برای مخاطبان خود بپردازند. برخی از این بازی های مستقل، الماس گمشده ای هستند که در میان امواج متلاطم دریای بازی های ویدیوی ناپدید شده اند.

در ادامه با دیجیاتو و الماس گمشده همراه باشید تا این هفته با Deadlight ساخته استودیوی Tequila Works بیشتر آشنا شویم.

deadlight_by_lightning_stroke-d76oila

تاریکی، جوامع بشری رو به انقراض، حال و هوای آشفته ی مردمی که در دنیایی پر از اجساد متحرک رها شده اند و به دنبال نور امیدی برای زنده ماندن هستند، همه نشان دهنده ی جو حاکم بر محیط بازی Dead Light است.

همانطور که گفتیم این بازی به انقراض نسل بشر اشاره دارد و می بایست از جان خود و افرادی که در کنار شما هستند در مقابل موجوداتی خون خوار که در بازی از آن ها به نام "سایه" یاد می شود. محافظت کنید.

شما در نقش "وین" ظاهر می شوید، کسی که سال هاست در حال مبارزه با سایه هاست و آنقدر به این کار ادامه داده که دیگر جزئی از آن ها شده. وین از آن دسته از آدم هایی است که برای زنده ماندن خود و افرادی که کنارش هستند، دست به هر کاری می زند.

deadlight32

داستان بازی از جایی شروع می شود که سایه ها به محلی که وین و گروهش در آنجا مستقر شده اند، هجوم  آورده و باعث جدایی او از افرادش می شوند. پس از گذشت این ماجرا، وین برای پیدا کردن دوستانش، مسیری را پیش روی خود می بیند که باید برای رسیدن به هدفش باید جان خود را به خطر بیاندازد.

این روند داستانی، بستری است که گیم پلی بازی بسیار خوب در آن شکل گرفته. Deadlight به صورت یک پلتفرمر دو بعدی طراحی شده و مکانیزم گیم پلی به شما اجازه می دهد از موانعی که پیش روی شما است با پریدن بالا ی دیوار ها، دیویدن و یا لیز خودن، عبور کنید.

گیم پلی بازی بسیار ساده طراحی شده اما این سادگی اصلا باعث نمی شود که بازی تکراری و یا روندی کند پیدا کند. تنها چند حرکت ساده برای کاراکتر اصلی طراحی شده و می بایست از آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

Untitled

همانطور که داستان و جو حاکم بر بازی ایجاب می کند، مهمات بسیار کمی در اختیارتان قرار می گیرد و استفاده ی نادرست از آن ها باعث بروز مشکلاتی برای شما می شود. در بسیار از محیط های بازی سایه های بیشماری قرار دارند که اگر محتاطانه به مقابله با آن ها نپردازید، ممکن است نتوانید جان سالم به در ببرید.

اما سایه ها تنها دشمن شما در بازی نیستند. موانعی که به صورت طبیعی ایجاد شده اند یا تله هایی که افراد برای محافظت از جان خود آن ها را طراحی کرده اند، همگی می توانند جان تان را به خطر بیاندازند. همانند بازی هایی همچون لیمبو، گیم پلی بازی بر اساس آزمون و خطا پایه ریزی شده و باید برخی از تله ها را با چند بار امتحان کردن از پیش رو بردارید.

2216832-deadlight4

یک رولرو و یک شاتگان، تنها سلاح های گرم موجود در بازی هستند که می توانید از آن ها برای مقابله با سایه ها استفاده کنید. اما باید یادتان باشد که مهمات این سلاح ها بسیار محدود هستند و باید برای استفاده از آن ها نهایت دقت را به خرج دهید.

یک قلاب سنگ ساده هم در بازی وجود دارد، اما نمی توانید از آن برای از بین بردن سایه ها استفاده کنید و بیشتر کاربرد آن برای از پیش رو برداشتن برخی از موانع است. همانطور که گفتیم مهمات در بازی بسیار محدود هستند و باید در مصرف آن ها بسیار صرفه جویی کنیم. به همین منظور فرار کردن در برخی از مواقع بسیار بهتر از ایستادن و مبارزه کردن است.

سایه ها نسبت به صدا بسیار حساس اند و کوچک ترین صدایی آن ها را به خود جذب می کند. به همین منظور در بازی قابلیتی وجود دارد که قادرید به وسیله ی آن، سایه ها را صدا کرده و به طرف خود بکشانید. این ویژگی بسیار کارآمد است و می توانید در بسیاری از مواقع که مهمات کمی در اختیار دارید از آن استفاده کنید.

e67a4a071bff5055218c13d236eab455

اما موسیقی چیزی است که می تواند به فضای بی روح موجود در بازی، جان بخشد. موسیقی های بازی کاملا با ساختار گیم پلی و محیط، هماهنگی خاصی دارند و گوش دادن به آن ها به درک بهتر حال و هوای بازی کمک می کند.

علاوه بر این، صدا گذاری بازی نیز بسیار عالی و بی عیب و نقص کار شده و می توان گفت برای یک بازی مستقل در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. می توانید صدای پای خود را هنگامی که روی چوب های فرسوده ی کف ساختمان ها قدم می گذارید به خوبی بشنوید و یا هنگامی که شلیک می کنید، قدرت اسلحه ای که در دست دارید را به خوبی حس کنید.

Deadlight از آن دسته از بازی های مستقلی است که در زمان عرضه ی خود توانست نظر بسیاری از منتقدین و گیمرها را به خود جلب کند. اگر به دنبال یک بازی پلتفرمر خوب و خوش ساخت هستید، Dead Light می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای سرگرم شدن باشد.

Deadlight

Deadlight

سازنده: Tequila Works قیمت: 14.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوز و اکس باکس 360 حجم: 4131 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • erfan
    erfan | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    این بازی واقعا نظیر نداره رو من که خیلی تاثیر گذاشت سیر داستانیش واقعا کم نظیره پیشنهاد میکنم حتما دانلودش کنید

  • iWinRoid
    iWinRoid | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    این بازی واسه 2-3 ساله پیشه ، ولی بهترین بازیه این سبکه که تا حالا رودست نداشته . پیشنهاد میکنم حتما دانلودش کنین .

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    بنظر بازی خسلی جالبی میاد

مطالب پیشنهادی