ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری کمپانی علی بابا در زمینه رایانش ابری

علی بابا، غول بازار خرده فروشی چین، یک میلیارد دلار در رایانش ابری سرمایه گذاری می کند تا تبدیل به رقیب جدی تری برای آمازون، مایکروسافت و گوگل گردد. این کار، برای محکم تر کردن جایگاه ...

کیوان تفوق
نوشته شده توسط کیوان تفوق | ۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

علی بابا، غول بازار خرده فروشی چین، یک میلیارد دلار در رایانش ابری سرمایه گذاری می کند تا تبدیل به رقیب جدی تری برای آمازون، مایکروسافت و گوگل گردد.

این کار، برای محکم تر کردن جایگاه شرکت در مقیاس بین المللی، حرکتی رو به جلو به شمار می رود. همچنین علی بابا اعلام کرد پس از این سرمایه گذاری، می تواند محصولات تازه ای را با قیمت پایین تری عرضه کند.

این دومین باری است که علی بابا گامی جدی در این حوزه بر می دارد؛ ماه گذشته، این شرکت قراردادهای همکاری با اینتل و Equinix امضا کرد تا بدون نیاز به ساخت مرکز داده های جدید، پردازش ابری را به صورت محلی انجام دهد.

در حال حاضر، پردازش ابری تنها بخش کوچکی از درآمد دو میلیارد و هشت صد میلیون دلاری علی بابا را در سه ماه گذشته تشکیل می دهد، اما سرمایه گذاری تازه، ثابت می کند که این غول چینی می خواهد سرعتش را در زمینه پردازش ابری افزایش دهد.

در آمریکا، آمازون در رایانش ابری با بیش از هفت میلیارد دلار درآمد، پیشتاز است. این مبلغ، از مجموع چهار رقیب اصلی اش، یعنی Salesforce، مایکروسافت، آی‌ بی ام و گوگل هم فراتر می رود. همانگونه که پیشتر برایتان نوشته بودیم، آمازون در سه ماهه قبلی توانسته بود به درآمدهای بسیار بالایی در زمینه سرویس های تحت وب و همچنین پردازش ابری دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    علی بابا فروشگاه خوبیه . .تو دوران تحریم اگر میخواستی از سایت امازون خرید کنی باس کلی واسطه داشتی ولی علی بابا شیپ ب ایران داشت و بعد از خرید فقط نیاز بود میرفتی گمرک .. کارش خوبه ولی ن اونقد....

مطالب پیشنهادی