ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهارمین دیتاسنتر گوگل با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار در دالاس ساخته خواهد شد

اشتهای غول جست و جوگر اینترنت تمامی ندارد؛ گوگل به دیتاسنتر تازه ای برای ذخیره کردن اطلاعات نیاز پیدا کرده و در حال برنامه ریزی برای ساخت چهارمین مرکز داده اش در کنار رودخانه کلمبیا است. ...

شهریار نوبهار
نوشته شده توسط شهریار نوبهار | ۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اشتهای غول جست و جوگر اینترنت تمامی ندارد؛ گوگل به دیتاسنتر تازه ای برای ذخیره کردن اطلاعات نیاز پیدا کرده و در حال برنامه ریزی برای ساخت چهارمین مرکز داده اش در کنار رودخانه کلمبیا است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید

گوگل دیروز طرح پیشنهادی اش برای گسترش و ساخت مرکز داده جدیدی را به مقامات محلی ارائه داده و می خواهد از معافیت های مالیاتی 15 ساله مربوط به این بخش استفاده کند. نولان یانگ شهردار دالاس با ارسال ایمیلی به سایت VentureBeat این خبر را منتشر کرده و گفته که مقامات محلی به زودی طرح گوگل را به رای خواهند گذاشت.

دارسی ناتنگل مدیر روابط عمومی گوگل هم با ارسال ایمیلی به این سایت گفته : « اگرچه هنوز چیزی قطعی نشده ولی ما از احتمال گسترش یافتن فعالیت هایمان هیجان زده هستیم.»

طبق مفاد طرح پیشنهادی، این پروژه هزینه ای حداقل دویست میلیون دلاری در بر خواهد داشت. هر چند با توجه به نیاز برای حضور 50 کارمند در این دیتاسنتر، گوگل انتظار دارد که مبلغ نهایی از دویست میلیون دلار هم بیشتر شود. دالاس محل ساخت نخستین مرکز داده گوگل بوده  و کمپانی مورد بحث برای سومین بار است که می خواهد این دیتاسنتر را توسعه دهد.

گوگل هنوز مبلغ دقیقی از هزینه هایش برای دیتاسنتر مورد اشاره را ارائه نکرده اما آنها تاکنون یک میلیارد و دویست میلیون دلار در دالاس سرمایه گذاری کرده اند. همچنین علاوه بر آنجا، در نقاطی مثل آیوا و آتلانتا هم مراکز داده مجهزی را ساخته و توسعه داده اند.

اغلب کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی ترجیح می‌ دهند از زیر ساخت هایی استفاده کنند که توسط خودشان طراحی و توسعه داده می شود. این کار باعث می شود در هزینه هایشان صرفه جویی شده و داده ها از امنیت بیشتری برخودار باشند. گوگل هم مانند این شرکت ها بر مجموعه محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه سخت افزاری خودش تکیه دارد. علاوه بر گوگل مجموعه هایی مانند فیسبوک، Intuit و سایر کمپانی های بزرگ اینترنتی نیز به استفاده از زیرساخت های توسعه داده شده توسط خودشان متکی هستند.

در کل شاید سرمایه گذاری های سنگین در این بخش چندان برای بسیاری از کاربران مهم به نظر نرسد، اما آنها در طولانی مدت می توانند روی این خدمات حساب بیشتری باز کرده و از فوایدش بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza
    alireza | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    oh yes

مطالب پیشنهادی