ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کنسول بعدی نینتندو احتمالا براساس تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود

براساس گزارش ها و تئوری های مطرح شده، احتمالا کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX، بر پایه و مبنای تکنولوژی های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده ساخته خواهد شد. وبسایت Digi-Capital در یادداشتی متفاوت، به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

براساس گزارش ها و تئوری های مطرح شده، احتمالا کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX، بر پایه و مبنای تکنولوژی های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده ساخته خواهد شد. وبسایت Digi-Capital در یادداشتی متفاوت، به بررسی گفته ها و سخنان مدیران بالا رتبه نینتندو پرداخته و از منظری متفاوت به NX نگاه کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ساتورو ایواتا، یک ماه پیش در گفتگویی اعلام نمود که نینتندو قصد ندارد با دیگر شرکت های بزرگ تولید کننده کنسول بازی وارد رقابت شود و تولید تکنولوژی و محتوایی جدید مد نظر آن هاست، وی چنین رویکردی را استراتژی اقیانوس آبی خطاب کرد.

براساس استراتژی اقیانوس آبی که میاموتو نیز پس از مرگ ایواتا به ادامه آن راه اشاره داشت، نینتندو قرار نیست یک اکس باکس یا پلی استیشن بسازد، بلکه می خواهد فضایی نو به وجود آورد تا سلطانی بلامنازع باشد.

روزی نیست که در مورد هدست های واقعیت مجازی خبری جالب توجه نشنویم و می دانیم که سال 2016 زمانی است برای انفجار این بازار. اما مسئولین نینتندو معتقدند هر کدام به صورت جداگانه بارها در مورد عدم جذابیت واقعیت مجازی در مرحله فعلی گفته اند.

نینتندو تولید کننده بازی های ویدیویی است و اگر می گوید این تکنولوژی هنوز به مرحله «مفرح» بودن نرسیده، باید باور کنیم. متخصصین نینتندو در ژاپن به دنیای تکنولوژی جور دیگری نگاه می کنند و برخلاف سونی و مایکروسافت که هر کدام درگیر بخش های دیگری نیز هستند، ساکنین کیوتو، دنیا را از پنجره سرگرمی می بینند.

وبسایت Digi-Capital در تحلیل و بررسی خود می گوید، اگر نینتندو قرار است در حوزه سرگرمی و البته تکنولوژی پیشران باشد، باید راه حلی مخصوص به خود برای بازار واقعیت مجازی ارائه دهد. نویسنده این مطلب اشاره دارد که شور و اشتیاق عمومی، تا سال 2020 می تواند 150 میلیارد دلار سرمایه روانه خزانه نینتندو، سونی، مایکروسافت، HTC، فیسبوک و دیگر تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کند!

در تحلیل به این مسئله اشاره شده که کنسول بعدی نینتندو قرار نیست هم اندازه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان قدرت داشته باشد، حتی قرار نیست هدستی بسازد که آن را روی سر بگذاریم. ایواتا به استراتژی اقیانوس آبی اشاره داشت و NX نیز راه حلی نینتندویی برای موفقیت در بازار است.

پس از عقد قرارداد با شرکت DeNA، ایواتا به توسعه دهندگان اجازه داد تا ماریو و زلدا را روی میلیون ها تلفن همراه و تبلت در سراسر جهان بفرستند و از انزوا خارج شوند، نینتندو طی یکی-دو سال می تواند به محبوب ترین سازنده بازی های موبایل نیز تبدیل شود و همانطور که ایواتا به آن اشاره کرد، ورود به بازار تلفن های همراه قطعا با NX ارتباط خواهد داشت.

پس چه چیزی بهتر از این که به اندازه یک لمس ساده به کاربر نزدیک باشید؟ شاید حتی بخشی از کنسول بعدی نینتندو همین حالا در دستان شما باشد. بله، کاملا درست است، دقیقا در مورد تلفن های همراه صحبت می کنیم.

همانند کاری که سامسونگ با کهکشانی های خود و هدست Gear VR انجام داد، کنسول نینتندو نیز می تواند از گستردگی و مقبولیت عمومی تلفن های همراه بهره برد. ایواتا چندی پیش در این ارتباط نطقی طولانی داشت و با قاطعیت تمام گفت: «هدف ما این است که پلی میان دستگاه های هوشمند و سخت افزارهای مخصوص بازی های ویدیویی ایجاد کنیم... کنسول های بازی و دستگاه های هوشمند از همکاری با یکدیگر سود خواهند برد».

جدا از پیش بینی های Digi-Capital، پیش از E3 بود که شایعه شده بود نینتندو می خواهد از هدست واقعیت مجازی مخصوص خود پرده بردارد. بنابراین هیچ بعید نیست واقعا با کنسولی متفاوت طرف باشیم که تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به جلو خواهد راند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    نینتندو همیشه نوآوری داشته
    امیدوارم این بار در کنار نوآوری گرافیک پرقدرت رو هم در نظر بگیره

مطالب پیشنهادی