ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی نسخه بتای Arrow Launcher؛ لانچر جدید مایکروسافت برای موبایل های اندرویدی

مایکروسافت در ماه های اخیر ثابت کرده که همچون گوگل، به دنبال انحصار طلبی نیست و از ارائه محصولات نرم افزاری اش برای سایر پلتفرم ها نیز استقبال می کند. پروژه گاراژ، مایکروسافت آفیس و هایپرلپس مثال ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت در ماه های اخیر ثابت کرده که همچون گوگل، به دنبال انحصار طلبی نیست و از ارائه محصولات نرم افزاری اش برای سایر پلتفرم ها نیز استقبال می کند. پروژه گاراژ، مایکروسافت آفیس و هایپرلپس مثال های بارزی از این سیاست جدید ردموندی ها برای قبضه کردن بازار اپلیکیشن های اندرویدی هستند.

در راستای همین سیاست جدید، مایکروسافت در آخرین محصول نرم افزاری اش به جرگه سازندگان لانچرهای اندرویدی پیوسته و Arrow Launcher را با تمرکز بر دسترسی آسان به اپلیکیشن ها، به صورت نسخه بتا در اختیار کاربران میلیونی اندروید قرار داده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با هم نگاه دقیق تری به امکانات و عملکرد نسخه بتای این لانچر تازه وارد داشته باشیم. 

همانطور که گفتیم، Arrow Launcher هنوز در مرحله تست بتا به سر می برد. بنابراین برای دسترسی و تجربه آن می بایست فایل apk را به طور دستی روی موبایل هایتان نصب کنید که لینک آن را در انتهای مقاله برایتان قرار داده ایم.

بگذارید بررسی لانچر را از منظر طراحی UI آغاز کنیم. مایکروسافت بر خلاف انتظارات، در Arrow Launcher از زبان طراحی متروی مشهورش بهره نگرفته و بیشتر سعی نموده تا رابط کاربری آن را به طراحی متریال گوگل و نسخه های جدید اندروید نزدیک کند. رابط کاربری این لانچر آنقدر با سبک و سیاق طراحی مایکروسافت فاصله دارد که اگر بدون پیش زمینه آن را نصب می کردیم، امکان نداشت که بتوانیم سازنده مشهورش را تشخیص بدهیم.

Arrow Launcher طراحی بسیار ساده ای دارد، تنها از سه صفحه تشکیل شده و در دسترس قرار دادن اپلیکیشن ها را محور عمل خود قرار داده. امکانات شخصی سازی این لانچر بسیار محدودند، بنابراین اگر به دنبال افزودن ویجت های مختلف، تغییر فونت و آیکن ها و انیمیشن های تعویض صفحه هستید Arrow Launcher گزینه مناسبی برای شما نیست.

با این حال اگر طرفدار سادگی باشید و عملکرد مناسب را بر جلوه های بصری ارجح بدانید، Arrow Launcher را لانچری بسیار ارزشمند خواهید یافت. همانطور که در مقدمه گفتیم، Arrow Launcher دسترسی سریع به اپلیکیشن ها، مخاطبین و یادداشت ها را در اولویت قرار داده تا با سوایپ ها و کلیک های کمتری از لانچر پیش فرضتان به آنها دسترسی داشته باشید.

Arrow 1

صفحه اصلی Arrow مختص اپلیکیشن هاست، و در قسمت بالای صفحه آخرین اپ های استفاده شده و در بخش پایین، اپلیکیشن های که بیشترین مراجعه به آنها شده را به نمایش در می آورد. آیکن های این صفحه به طور دینامیک تغییر می کنند، بنابراین با استفاده از اپلیکیشن های جدید شاهد بروزرسانی فهرست اپ های این صفحه خواهید بود و بدون اتلاف وقت و جستجو در منوی اپلیکیشن ها می توانید مجددا به آنها دسترسی داشته باشید.

هر چند برای مشاهده فهرست کامل اپلیکیشن ها ناچارید به منوی آنها مراجعه کنید. منوی کشویی اپلیکیشن ها با پیروی از سبک اندروید M، به صورت عمودی طراحی شده و فیلد جستجو و حروف الفبا در گوشه تصویر نیز برای دسترسی سریع تر به اپ های مورد نظر در آن گنجانده شده اند. این دسترسی ساده می تواند کار کاربران گجت های سونی که دارای منوی غیر یکپارچه برای دسترسی به اپلیکیشن ها هستند را بسیار آسان نماید.

Arrow 2

Arrow Launcher به غیر از این موارد، دارای یک داک کشویی هم هست که با سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا پدیدار می شود که در آن دسترسی به برخی اپلیکیشن ها، مخاطبینی که اخیرا با آنها تماس داشته اید و تنظیمات لانچر مهیا شده.

Arrow 3

با سوایپ به سمت راست، به منوی People لانچر راهنمایی خواهید شد. این منو در واقع مرکزی برای دسترسی به آخرین ارتباطات شماست؛ تفاوتی هم نمی کند که این ارتباط به صورت تلفنی انجام گرفته یا پیامک و ایمیل. با ترکیب تمام ارتباطات اخیر در این منو، می توانید با سرعتی بسیار بیشتر از لانچر پیش فرض اندروید به مخاطبین دفترچه تلفن و مخاطبان ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

با سوایپ به چپ، وارد منوی Notes & Reminders می شوید که می توانید یادداشت ها و کارهای انجام نشده تان را در آن ثبت کرده و حتی برایشان آلارم یادآور تعیین کنید.

Arrow 4

در ابتدای متن در مورد امکانات محدود شخصی سازی Arrow Launcher صحبت کردیم، اما تنها گزینه شخصی سازی این لانچر به قدری جذاب هست که بتوان از این محدودیت ها چشم پوشی نمود. به غیر از 14 والپیپر بسیار چشم نوازی که به طور پیش فرض در لانچر قرار گرفته، می توانید با مراجعه به منوی تنظیمات گزینه والپیپرهای روزانه وبسایت بینگ را فعال کنید تا هر روز، صفحه لانچر به یکی از تصاویر خیره کننده موتور جستجوی مایکروسافت مزین شود.

در مجموع می توان عملکرد مایکروسافت را در زمینه طراحی یک لانچر اندرویدی قابل قبول توصیف کرد. هر چند که به عقیده نگارنده، امکان اضافه سازی صفحات جدید، افزودن یک قفل صفحه و  طراحی ویجت های اختصاصی می تواند تجربه کار با Arrow Launcher را لذت بخش تر نماید.

اگر کاربرد لانچر و سهولت دسترسی به اپلیکیشن ها برایتان بیش از جلوه های ظاهری اهمیت دارد، بد نیست که نسخه بتای Arrow Launcher را از این لینک دریافت کرده و تجربه کار با آن را با لانچر فعلی خود بسنجید؛ شاید لانچر مایکروسافت بتواند جایگزین مناسبی برای لانچر کنونی موبایل اندرویدی شما باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • ardalan
    ardalan | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    برین گو لانچر رو ببینین

  • morteza
    morteza | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    بروبچ اگه لانچرش خوبه و سبکه بگید نصب کنیم منکه از nova استفاده میکنم خیلی سبکه حتی از لانچر خود سونی هم سبکتره / به نظرم فعلا nova واسه گوشیهای زغالی دو هسته ای ما از همه بهتره ولی تنوعم خوبه اگه این خوبه بگید بگیریم دمتون گرم

    • AK_007
      AK_007 | ۸ مرداد ۱۳۹۴

      خوبه روونه. ولی چیز جالبی حداقل برای من نداشت

  • AK_007
    AK_007 | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    نویسنده محترم
    گوگل انحصار طلبه؟!
    هر وقت گوگل تمام سرویساشو مث ترسلیت هنگاوت مپ و غیره رو پلت‌فرمای دیگه مث ios و ویندوز بست بیا بگو گوگل انحصار طلبه
    تازه اندروید ک متن بازه رو نمیگین؟!
    مایکروسافت هم ب خاطر سهم کم گوشیش تو بازار مجبوره برنامه بده و چ بازاری بهتر از اندروید؟

    در ضمن با لانچره کار کردم. ب نظرم زیاد جالب نبود. امکانات بدرد بخوری نداشت یا بیشتر اماکاناتو خود گوشیم از قبل داشت. نوت 4ه گوشیم
    تازه لوگوشم مث پلی استوره هه!

    • Mahdi Zakizadeh
      Mahdi Zakizadeh | ۸ مرداد ۱۳۹۴

      این آقایون نویسنده بعضا یه چیزایی میگن که آدم شاخ در میاره!
      گوگل کجاش انحصار طلبه؟ اینکه همه سرویساش در درسترس همه اس انحصار طلبیه؟ یا اینکه سیستم عاملش متن بازه؟ یا اینکه همه سرویسهاش با وب توی هر سیستم عاملی قابل دسترسیه؟ یا ...
      رویه و طرز نوشتن بعضی از این نویسندگان گرامی کاملا نشون میده که فن بودن جلوی دیدن بعضی از واقعیت ها رو براشون گرفته
      واقعا متاسفم برای این سایت و نویسندگانش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی