ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ: واقعیت مجازی گام بعدی فیسبوک خواهد بود

مارک زاکربرگ هنوز جوان است و ایده های بزرگ در سر دارد؛ ایده هایی که آینده دنیای تکنولوژی را شکل می دهند و وی آگاهانه فیسبوک را به وسیله آن ها پیش می راند. درآمدزایی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

مارک زاکربرگ هنوز جوان است و ایده های بزرگ در سر دارد؛ ایده هایی که آینده دنیای تکنولوژی را شکل می دهند و وی آگاهانه فیسبوک را به وسیله آن ها پیش می راند. درآمدزایی فیسبوک سالانه رو به افزایش است و امسال نیز این رقم با 40 درصد افزایش، به 4.04 میلیارد دلار رسیده است.

اما سود خالصی که فیسبوک طی سه ماه گذشته کسب کرده، از 791 به 719 میلیون دلار کاهش پیدا کرده. به هر حال به استخدام گرفتن نیروی کار جدید و گسترش دامنه فعالیت های شرکت کم هزینه نیست و به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت می توان در نظر گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مروری بر فصل مالی اخیر فیسبوک داشته باشیم و صحبت های مدیر مالی و مدیرعامل شرکت را بخوانیم.

دیوید ونر، مدیر ارشد مالی شرکت می گوید، فیسبوک طی 3 ماه گذشته تعداد بسیاری کارمند به استخدام خود درآورده، به حدی که رکوردی جدید برای آن ها به حساب می آید. بیشتر این افراد در بخش تحقیق و توسعه به خدمت در آمده اند. فیسبوک سخت در تلاش است تا با استفاده از پهپاد و نور لیزر، اینترنت را به زمین بتاباند و چنین فعالیتی نیاز به مهندسین بسیاری دارد. البته نباید شرکت Oculus و هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را هم فراموش کنیم که روز به روز بزرگ تر می شود.

مارک زاکربرگ در مورد هدست واقعیت مجازی آکیلس رفت می گوید: «دلیل شگفت زده بودن ما در این فضا، قدرت یافتن بیشتر و بیشتر مردم برای به اشتراک گذاری چیزهایی است که در ذهن دارند. ده سال پیش، آنچه به اشتراک گذاشته می شد یک متن بود. حالا عمدتا تصویر و جلوه های بصری است. در درجه اول ویدیوها هستند و در این بخش رشد عظیمی را شاهدیم اما این آخر خط نیست. محتوای سه بعدی فراگیر بعد از ویدیوها خواهد بود».

او می گوید اپلیکیشن های اجتماعی تعاملی در آینده ای نزدیک از راه خواهند رسید و تجربه های جدیدی می آفرینند که پیش از این ممکن نبود. فیسبوک در حال حاضر روزانه 968 میلیون (در واقع نزدیک به یک میلیارد) کاربر فعال دارد. این رقم نسبت به سال پیش 17 درصد رشد داشته در حالی که بخش موبایل با 10 درصد کاهش همراه بوده است. میزان کاربران فعال ماهانه فیسبوک نیز 1.49 میلیارد نفر برآورد شده که واقعا رقمی غیر قابل تصور است.

فیسبوک در مورد تبلیغات درون اپلیکیشن هایش نیز فعلا نقشه ای ندارد و قرار نیست در آینده ای نزدیک شاهد تبلیغ های بی شمار درون اپلیکیشن هایی چون Messenger یا واتزاپ باشیم. زاکربرگ در این یک مورد کاملا محتاطانه عمل می کند و اصلا عجله ای ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی