ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیر برند اکس باکس از موفقیت سونی و مایکروسافت می گوید

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در مایکروسافت، به خوشرویی خوش اخلاقی شهرت بسیار دارد. وی در مدت زمان اندکی که کشتی بحران زده بخش اکس باکس را به عهده داشت، توانست آن را به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در مایکروسافت، به خوشرویی خوش اخلاقی شهرت بسیار دارد. وی در مدت زمان اندکی که کشتی بحران زده بخش اکس باکس را به عهده داشت، توانست آن را به ساحل امنی هدایت کند و نظاره گر رقیبی باشد که حالا با او فاصله بسیاری دارد.

حقیقت این است که مایکروسافت با یک رونمایی فاجعه بار از اکس باکس وان، اعتبار خود را در بازاری که برنده نسبی آن بود از بین برد و حالا اسپنسر طی طرحی چندین ساله سعی دارد دوباره مایکروسافت را به اوج برساند و تعریف و تمجید از رقیبی چون سونی، روز به روز از بار منفی پیرامون برند اکس باکس می کاهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در فروش کلی و جهانی، مایکروسافت در تعقیب سونی است و بخش عظیمی از بازار اروپا را به ژاپنی ها باخته اند اما در آمریکا اوضاع متفاوت است. اگرچه در آمریکای شمالی هم باز پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول به حساب می آید اما اکس باکس وان بسیار نزدیک به آن حرکت می کند.

وی در مصاحبه ای که با GamesRadar انجام داد، به مسئله موفقیت کنسول ها اشاره نمود: «من چند باری این را گفته ام، اما چهار سال پیش، زمانی که این مصاحبه ها را می کردم، مرتبا پرسیده می شد 'آیا مردم باز هم به کنسول احتیاج دارند؟' یا 'آیا کنسول ها دیگر نمرده اند؟ همه دارند روی تلفن های شان بازی می کنند.'».

وی رقابت با سونی را مثبت می داند و از نگاه او، همین عامل سبب شده که هر دو شرکت در زمینه تولید کنسول های بازی موفق باشند و بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا تولید نمایند. وی به فروش بیست میلیونی پلی استیشن 4 اشاره می کند و می گوید مایکروسافت نسبت به سال 2005 تا 2007، اکس باکس وان های بیشتری نسبت به اکس باکس 360 فروخته است.

طی مدت زمانی مشابه، اکس باکس 360 تقریبا 12 میلیون فروش داشت و حالا اسپنسر خوشحال است که اگر چه به 20 میلیون پلی استیشن 4 نرسیده اند، حداقل توانسته اند از 12 میلیون گذر کرده و رکورد جدیدی در تاریخ اکس باکس به ثبت برسانند. این روند در پایان سال و زمانی که انحصاری های بزرگ مایکروسافت منتشر شوند ادامه خواهد یافت و سال 2015 قطعا به کام مایکروسافت خواهد بود.

وی در مورد نینتندو و کنسول بعدی اش می گوید: «ما [مایکروسافت و سونی]، هر دو خیلی عالی کار می کنیم، و من فکر می کنید نینتندو نقشه هایی برای آینده دارد. من نمی دانم که NX چیست اما فوق العاده است که ببینیم تجارت [کنسول های بازی] رو به تکامل است.»

هفته آینده، گیمزکام 2015 در یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کشورهای اروپایی، آلمان، برگزار خواهد شد و اسپنسر و تیم اش امید دارند تا با نمایشی جذاب، بازار اروپا را هم به چنگ آورند.

او کاملا از برتری سونی آگاه است: «سونی کارش را در این بازارها بسیار خوب انجام می دهد و توانستند موفقیتی در آن منطقه به دست آورند. من به کارهایی که انجام می دهند توجه می کنم، چرا که واقعا کارشان عالی است و می خواهم مطمئن شوم که در مسیر موفقیت، هوشمندانه عمل می کنیم».

بازار آمریکای لاتین تا حدودی با برند اکس باکس صمیمانه تر برخورد می کند و حالا با توجه به رفع ممنوعیت ها در بازار چین، مایکروسافت می تواند ورودی رویایی به بازاری یک میلیارد نفره داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    به زبون خودمونی تر میخواد با این کارش از ... سونی بالا بیاد :D

  • الأحـــــوازي
    الأحـــــوازي | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    این فیل اسپنسر داره ظاهر نمایی میکنه ولی سونی هم از این فیلما بلده درضمن اروپا دست سونیه + آمریکا اگر پاش تو بازار چین باز بشه برو ک رفتیم 20 میلیون دیگه فقط ت ی سال میفروشه "❤"

  • borna_talebi
    borna_talebi | ۸ مرداد ۱۳۹۴

    گزارش مالی سونی اومد.فروش 3 میلیون ps4 !! اینم مقدار فروش چند تا از بخش های سونی: http://8pic.ir/images/c28qg1ddxc66o2ssg55q.png

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی