ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت یک سیستم امنیتی جدید از سوی مایکروسافت برای دستگاه های الکترونیکی

زمانی که حرف از تامین امنیت تلفن های هوشمند به میان می آید، گزینه های مختلفی پیش روی کاربران قرار می گیرد و می توانند از میان موارد مختلف شامل گذرواژه، الگوهای ترسیمی و حتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

زمانی که حرف از تامین امنیت تلفن های هوشمند به میان می آید، گزینه های مختلفی پیش روی کاربران قرار می گیرد و می توانند از میان موارد مختلف شامل گذرواژه، الگوهای ترسیمی و حتی اثر انگشت یکی را برای قفل گشایی موبایل خود مورد استفاده قرار دهند.

با این همه ظاهرا مایکروسافت باور دارد که تامین امنیت این دستگاه ها به طرق دیگری نیز امکان پذیر است و از همین رو، پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در ادامه توجه شما را به جزئیات آن جلب می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

پتنت جدید اهالی ردموند نوعی سیستم قفل گشایی مبتنی بر ژست را نشان می دهد که بسیار ساده است و همین مساله تردیدهایی را در مورد سودمندی و امنیت آن در ذهن مطرح می کند. این سیستم در اصل با تشخیص برخی جزئیات ظریف در مورد روش قرار گرفتن انگشتان شما روی نمایشگر موبایل، هویت کاربر را تشخیص می دهد.

براساس اسناد مربوط به این پتنت، این سیستم از زاویه قرار گرفتن انگشتان شما روی نمایشگر، مدت زمانی که انگشتان خود را روی صفحه می کشید، ابعاد و فشار وارد شده به آن و موارد دیگر برای تشخیص هویت فرد استفاده می کند که براساس مطالعات صورت گرفته تمامی این فاکتورها در افراد مختلف یکتا هستند.

اما نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که قابلیت مذکور علاوه بر موبایل روی دستگاه های دارای نمایشگر بزرگ نیز قابل استفاده است و حتی احتمال دارد که در کینکت مایکروسافت نیز به کار گرفته شود. البته با در نظر داشتن این نکته که این سیستم هم اکنون در حد یک پتنت است نمی توان با اطمینان گفت که حتما در آینده در محصولات این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • SiRoOs
    SiRoOs | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    دیوان کجایی بیا نظر بده تخصصته

مطالب پیشنهادی