ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و BMW همچنان در حال مذاکره با نیم نگاهی به همکاری مشترک

وال استریت ژورنال هفت ماه پیش برای اولین بار خبر داد که اپل در پی ساخت یک خودروی الکتریکی است و سپس بلومبرگ تایید کرد که خودروی این شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی تا سال ۲۰۲۰، آماده خواهد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

وال استریت ژورنال هفت ماه پیش برای اولین بار خبر داد که اپل در پی ساخت یک خودروی الکتریکی است و سپس بلومبرگ تایید کرد که خودروی این شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی تا سال ۲۰۲۰، آماده خواهد بود. از همان زمان، شایعات فراوان دیگری از سوی منابع متعددی به گوش رسیده اند که همین خبر را تایید می کنند.

در روزهای گذشته اما داستان اپل و خودروی الکتریکی اش، در پی گزارش یک مجله آلمانی، ابعاد تازه ای به خود گرفت. مجله Manager گزارش داد که شرکت ساکن کوپرتینو، به علت علاقه ای که به برند و تکنولوژی های کمپانی BMW دارد، تمایل پیدا کرده تا با این خودرو ساز آلمانی وارد مذاکره شده و اتومبیل الکتریکی اش را با همکاری این شرکت به تولید برساند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکنون و در روز گذشته اما رویترز نیز همین خبر را تایید نموده و اذعان دارد شرکت اپل و BMW اکنون در حال مذاکره برای همکاری در خصوص تولید یک خودروی مشترک هستند و به مراحل پایانی نزدیک گشته اند.

قبلا نوشته بودیم که تیم کوک، علاقه بسیاری به خودروی الکتریکی i3 پیدا کرده و تمایل دارد جنس بدنه خودروی اپل نیز همانند همین اتومبیل باشد. مجله آلمانی یاد شده همچنین اذعان داشته بود که تیم کوک به کشور آلمان و شهر لایپزیگ سفر کرده، به خطوط تولید BMW i3 نیز مراجعه نموده و با مقامات شرکت مورد بحث به گفتگو نشسته است. این دیدار البته در پاییز گذشته اتفاق افتاده اما اکنون منابع مختلف خبر می دهند که مذاکرات دوباره در حال انجام بوده و حتی نزدیک به مراحل پایانی هستند.

یکی از پژوهشگران صنعت خودرو به نام Klaus Froehlich، باور دارد که کمپانی آلمانی BMW در زمینه همکاری های خود بسیار محافظه کارانه عمل می نماید و به هیچ عنوان تمایلی ندارد تا درب های اکوسیستم خود را روی رقبای احتمالی بگشاید.

در مقطع کنونی، چنین به نظر می رسد که اپل می خواهد یک همکاری سازمان یافته شده با BMW داشته باشد چرا که همین شرکت، تجربیات بسیار بالایی در جذاب نمودن محصولات خود و بالا بردن کیفیت رابط های کاربری داشته و از سوی دیگر BMW نیز یکی از با کیفیت ترین برندهای خودروساز جهان به شمار می رود اما در مقطع کنونی، از هموطن خود به نام «بنز»، در زمینه ساخت خودروهای هوشمند عقب تر به نظر رسیده و اکنون همکاری با اپل می تواند یک فرصت طلایی برای طرفین به شمار رود. باید اندکی منتظر ماند و دید چه جزییات دیگری از این خبر منتشر خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • _Work.Hard.Dream.Big_
    _Work.Hard.Dream.Big_ | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    جی ال ایکس و irankhodro همچنان در حال مذاکره با نیم نگاهی به همکاری مشترک

  • kamyar
    kamyar | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    اشتباه بزرگى كه با bmw همكارى كنه
    اگه خودرو الكتريكى مى خوان توليد كنن بهترين شريك تسلا هست

    • کیوان
      کیوان | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

      رو چه حسابی با تسلا همکاری کنه؟!!
      تسلا استفاده از تمام پتنت‌هاش رو آزاد کرده. پس اپل چرا باید همکاری کنه وقتی بصورت قانونی میتونه از تکنولوژی تسلا استفاده و الگوبرداری کنه. بعلاوه اینکه مهندسین تسلا رو هم بخدمت گرفته! یادمون باشه که اپل در صورتی که تولید خودروی هوشمند رو شروع کنه بطور مشخص رقیب تسلا میشه، دلیلی نداره تسلا این همکاری رو قبول کنه!
      تنها در صورتی همکاریشون محتمله که ماسک بخواد تسلا رو بفروشه و به اسپیس ایکس و ... برسه. که من خیلی خیلی بعید میدونم.

  • Safiiiii
    Safiiiii | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    آخرش گفته ب ام و تو ساخت خودروي هوشمند از مرسدس عقب تره !!!!!

    دقيقا منظورش كدوم مدل مرسدس هست

    تو زمينه خودروهاي هيبريدي كاملا از رقيب خودش سرتره ... خودروهاي هيدروژني يكه تازه ... تو زمينه خودروهاي هوشمند هم كه جز پيشتازان هست ... از خودروهاي خودران گرفته تا تكنولژي داخل خودرو و فرامين صوتي و ....

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    The wrong choice

مطالب پیشنهادی