ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران امید دارند با استفاده از کری گامی های گرافینی ربات هایی با مقیاس نانو بسازند

گرافین ماده ای چند منظوره است که می توان از آن برای ساخت پوشش های سخت تر از کولار، لامپ های نوری با ضخامت بسیار کم و باتری هایی با دوام بالا بهره گرفت. حالا تیمی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

گرافین ماده ای چند منظوره است که می توان از آن برای ساخت پوشش های سخت تر از کولار، لامپ های نوری با ضخامت بسیار کم و باتری هایی با دوام بالا بهره گرفت. حالا تیمی از فیزیکدانان موسسه Cornell کشف کرده اند که می توانند با استفاده از صفحات 10 میکرونی (محض اطلاع تان هر تار مو ضخامتی در حدود 70 میکرون دارد) گرافین، کری گامی بسازند.

کری گامی هنر برش طرح های مختلف روی یک برگه کاغذ است که برای ایجاد اشکالی مانند عکس بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته در نظر داشته باشید طرح های ساخته شده توسط تیم Cornell به مراتب کوچک تر از شکل بالا هستند و می توان آنها را نسخه های نانو از این تصویر خواند. نکته جالب اینکه، این طرح ها علیرغم آنکه از ماده ای با ضخامت تنها یک اتم ساخته شده اند استحکام بسیار بالایی دارند.

محققین در جریان آزمایشات خود دریافتند که کری گامی های میکروسکوپی حتی پس از 1000 بار باز و بسته شدن نیز خاصیت کشسانی خود را حفظ کرده و مشکلی برایشان پیش نمی آید.

این پژوهشگران دستگیره هایی از جنس طلا را به ورق های برش خورده از گرافین افزودند تا تغییر شکل آنها را میسر کند. در این بخش توجه شما را به توصیف ملینا بلیس پژوهشگر ارشد این پروژه جلب می کنیم.

خواندن در مورد استحکام گرافین یک چیز است و اینکه خود انسان با آن کار کند و این استحکام را از نزدیک حس کند هم چیز دیگریست. ما می توانیم این ماده را مرتبا بکشیم و جمع کنیم بدون آنکه آسیبی به ظاهر آن برسد.

تیم پژوهشگران این طرح باور دارد که می تواند از طرح ساخته شده خود به عنوان ترانزیستورهای منعطف و نانوسل و همچنین ربات برای اهداف پزشکی بهره بگیرد. پل مک یوان یکی از پژوهشگران ارشد این پروژه اظهار داشته که می توان از این صفحات برش خورده گرافین به عنوان حسگر در اطراف سلول های انسان یا درون مغز آن بهره گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    اُری گامی درسته!

  • ahmad
    ahmad | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    البته خودمون !!
    ما چیزی به اسم کری گامی نداریم !!
    اسمش یه چیز دیگس !!

مطالب پیشنهادی