ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین ساعت هوشمند برای کاربران نابینا ساخته شد

اگرچه موبایل های امروزی قابلیت های فراوانی دارند اما ساعت های هوشمند که در چند سال اخیر راه خود را به بازار گشوده اند، هنوز نمی توانند کاربرد زیادی داشته باشند. همین مسئله باعث گشته تا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اگرچه موبایل های امروزی قابلیت های فراوانی دارند اما ساعت های هوشمند که در چند سال اخیر راه خود را به بازار گشوده اند، هنوز نمی توانند کاربرد زیادی داشته باشند.

همین مسئله باعث گشته تا یک استارتاپ کره ای دست به توسعه ساعت هوشمندی بزند که مخصوص نابینایان طراحی شده. ساعت هوشمند Dot از خط بریل استفاده کرده و قادر است موارد مختلف را به اطلاع این دسته از کاربران برساند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که در تصویر فوق می بینید، نمایشگر ساعت هوشمند دات متشکل از ۴ ردیف خط بریل است که هر کدام دارای ۶ نقطه هستند. از سوی دیگر سرعت تغییر خطوط بریل و نمایش کلمات بعدی نیز قابل تنظیم بوده و کاربر می تواند آن را بین ۱ الی ۱۰۰ ثانیه بسته به نوع مهارت خواندن خود جا به جا کند.

Eric Ju Yoon Kim، مدیر عامل و موسس این استارتاپ می گوید: «تا کنون کاربران نابینا می توانستند از سیری در محصولات اپل استفاده کنند که البته پیام ها را با صدای بلند می خواند و دیگران نیز از آنها مطلع می گشتند. با ساعت هوشمند جدید، کاربر قادر است پیام ها را روی مچ دست خود مطالعه کند.»

استارتاپ سازنده ساعت هوشمند دات، تا کنون توانسته به سرمایه عمومی ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کند و می خواهد در دور دوم جذب سرمایه، این رقم را به یک میلیون دلار برساند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، Dot تا ماه دسامبر و پیش از به پایان رسیدن سال جاری با قیمت ۳۰۰ دلار برای خرید موجود خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رایموند
    رایموند | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    درود....عالی بود...خوشم آمد...

مطالب پیشنهادی