ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیم دات کام: به زودی یک پلتفرم به اشتراک گذاری رایگان و متن-باز خواهم ساخت

«کیم دات کام» را می توان یک کارآفرین، هکر و اخیرا هم یک سیاستمدار در نیوزیلند دانست. وی به تازگی عنوان نموده که قصد دارد پلتفرم فضای ابری و متن باز خود که البته غیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

«کیم دات کام» را می توان یک کارآفرین، هکر و اخیرا هم یک سیاستمدار در نیوزیلند دانست. وی به تازگی عنوان نموده که قصد دارد پلتفرم فضای ابری و متن باز خود که البته غیر اتفاعی و رایگان نیز هست را راه اندازی کند. او پیشتر وب سایت های به اشتراک گذاری فایل «مگا آپلود» و «مگا» را راه اندازی و مدیریت می کرد.

در یک جلسه پرسش و پاسخ اینترنتی، کیم دات کام اذعان داشته که پس از ترک مگا، دیگر به چنین سرویس هایی اعتماد ندارد چرا که پس از گذر از برخی مراحل قانونی، کنترل وب سایت به دست شریک و سرمایه گذار چینی سپرده شد که همین موضوع نیز داده های کاربران را در معرض خطر قرار داد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دات کام می گوید: «به همین دلیل و برخی دیگر از مسائلی که مطرح کردنشان مقدور نیست، دیگر به Mega اعتماد ندارم اما تا پایان سال، یک سرویس جدید که در اصل رقیبی برای مگا به شمار می رود را خواهم ساخت که کاملا متن باز بوده و همچنین غیر انتفاعیست، همچون ویکی پدیا. من قصد دارم به همه دسترسی نامحدود، رایگان و رمزگذاری شده بر بستر فضای ابری بدهم.»

Screen Shot 1394-05-13 at 12.39.45-w600

دات کام اکنون وعده های بزرگی داده و در مقطع زمانی کنونی، مشخص نیست که تا چه حد گفته هایش به حقیقت بدل خواهند شد. انگجت می نویسد که مدیران فعلی وب سایت مگا باور دارند کیم دات کام صرفا در حال ایجاد تنش بوده و می خواهد توجهات را بار دیگر به سوی خود جلب کند؛ دات کام گفته است که در هفته ی آینده قصد دارد برخی حقایق را در مورد سرویس مگا فاش کند و سپس خود کاربران باید تصمیم بگیرند که آیا همچنان می خواهند از آن استفاده کنند یا خیر.

Kim Dotcom در جلسه پرسش و پاسخ خود که در سایت Slashdot برگزار می شد گفت: «در جهانی زندگی می کنیم که قوانین کپی رایت به شکل افراطی وضع گشته اند. اینترنت اکنون تهدیدی برای این قوانین منسوخ شده و قدیمی است و باعث جنگ های بیش از اندازه طولانی میان اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف می شود. من به آزادی اشتراک گذاری محتوا در اینترنت باور دارم و فکر می کنم کاربران باید قادر باشند تا محتوای مورد نظر خود را با دیگران تقسیم کنند. با کمک و همراهی شما، من قادر خواهم شد تا همین کار را انجام دهم؛ می خواهم در این مبارزه پیروز شوم و نفع این پیروزی را به همه برسانم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    این کیم نمیخواد خودش رو یکم لاغر کنه؟؟ همینجوری پیش بره در اثر بیماری قلبی از بین ما میره.

  • دانیال بهزادی
    دانیال بهزادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    البته ترجمه تیتر دقیق نیست.. گفته آزاد و متن‌باز.. Free به معنی رایگان نیست، به مفهوم Free Software یا نرم‌افزار آزاده

  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    عجب آدم پرروییه این بشر!!! البته پررویی از نوع خوبش :D

  • رایموند
    رایموند | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    درود بر کیم دات کام....ای ول خوشم آمد....کیم دات کام الگو خودم قرار دادم...لامصب توی هر زمینه توانایی بالایی در اجرای پروژه داره....
    اگه مگااپلود به دست چینی ها افتاده دیگه استفاده نمی کنم...

  • جواد
    جواد | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    جالب بود

مطالب پیشنهادی