ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیمزکام 2015: هر آنچه لازم است در مورد این رویداد بدانیم

چند دقیقه دیگر، نمایشگاه گیمزکام 2015 با کنفرانس مایکروسافت رسما کلید خواهد خورد و مخاطبین می توانند جدیدترین تریلرها و تصاویر بازی های محبوب شان را (مخصوصا روی پلتفرم اکس باکس) مشاهده کنند. سال گذشته ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

چند دقیقه دیگر، نمایشگاه گیمزکام 2015 با کنفرانس مایکروسافت رسما کلید خواهد خورد و مخاطبین می توانند جدیدترین تریلرها و تصاویر بازی های محبوب شان را (مخصوصا روی پلتفرم اکس باکس) مشاهده کنند.

سال گذشته این نمایشگاه 335 هزار نفر را پذیرا بود در حالی که این رقم برای E3 در حدود 49 هزار نفر بود. البته نباید فراموش کرد که E3 نمایشگاهی اختصاصی برای اهالی رسانه است اما اگر در کلن آلمان زندگی کنید، در زمان مقرر می توانید با مراجعه به محل برگزاری نمایشگاه، از سالن های عمومی بازدید به عمل آورید.

گیمزکام فرصتی مناسب برای توسعه دهندگان بازی های ویدیویی است تا نظر رسانه های جهانی و به خصوص اروپایی را جلب کرده و مشتریان این قاره را به سوی خود بکشند. سونی با در اختیار داشتن سهمی در حدود 70 درصد بازار اروپا، نگرانی خاصی ندارد اما مایکروسافت نمی خواهد چنین منطقه ارزشمندی را از دست دهد، بنابراین کنفرانس مخصوصی تدارک دیده.

اگر به خاطر داشته باشید، تعدادی از عناوین انحصاری مایکروسافت در کنفرانس E3 نمایشی نداشتند و حتی پیش از برگزاری کنفرانس، اسپنسر بیان کرده بود که باید در گیمزکام آلمان به انتظار آن ها بنشینیم. حالا موعد نمایش یکی از مورد انتظارترین بازی هاس سال 2016، یعنی Quantum Break از سوی خالقین مکس پین و آلن ویک فرا رسیده.

اما گیمزکام امسال چرا و برای چه کسانی اهمیت دارد و برای چه آن را برادر کوچکتر E3 خطاب می کنیم؟ در ادامه بیشتر می خوانید.

امسال، گیمزکام تقریبا یک هفته زودتر از موعدی که هر سال برای آن مشخص می شد برگزار می گردد و E3 2015 نیز برخلاف سال های پیشین، یک هفته دیرتر آغاز شد. بنابراین در طول تاریخ، فاصله زمانی این دو نمایشگاه هیچگاه تا این حد کوتاه نبوده. باید این مسئله را هم در نظر داشت که سونی و مایکروسافت در گیمزکام 2014 سنگ تمام گذاشتند و نام این نمایشگاه آلمانی از هر زمان دیگری بزرگ تر شده است.

اگرچه سونی جهت صرفه جویی در هزینه هایش قرار نیست حضور گسترده ای در آلمان داشته باشد اما به جای آن در هفته ی گیم پاریس که اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد، برای اروپایی ها نمایشی مخصوص در نظر دارد. فراموش نکنیم که اکس باکس در بازه زمانی کنونی از هر زمان دیگری ترافیک بازی های بیشتری دارد و در سوی دیگر میدان، سونی هیچ وقت تا به این حد دست خالی به استقبال آخر سال نرفته.

مایکروسافت فرصتی بی نظیر خواهد داشت تا بازار رقیب را تا حدودی به سوی خودش بکشاند. در این مسئله هیچ شکی نیست که اروپایی ها تاکنون با اکس باکس وان اصلا مهربان نبوده اند. گزارش های رسمی نشان می دهد که در برخی از کشورها، از هر 10 کنسول بازی فروخته شده، فقط یکی از آن ها اکس باکس وان است. با در نظر گرفتن آمار تمامی کشورها، تقریبا از هر 10 کنسول فروخته شده در اروپا، 7 عدد از آن ها پلی استیشن 4 است.

کوانتوم بریک اگرچه برای سال 2015 آماده نیست اما مایکروسافت آخر سال خود را با عناوین بزرگی پر کرده. از هیلو 5 در سبک شوتر فضایی با بخش آنلاین مالتی پلیر قدرتمند گرفته تا Rise of the Tomb Raider، رقیبی شایسته برای Uncharted: A Thief's End.

از همه مهم تر، چند روز پیش ویندوز عرضه شد و مایکروسافت در بهترین روزهای تاریخ چهل ساله خود به سر می برد. ساتیا نادلا نه قصد فروش بخش اکس باکس را دارد و نه قصد کم توجهی به آن را. تعامل پی سی و اکس باکس از هر زمان دیگری بیشتر شده و یکپارچی سیستم های ردموندی پس از عرضه همه ورژن های ویندوز 10 در اوج خود قرار خواهد گرفت.

بنابراین مایکروسافت با برگزاری کنفرانسی مناسب نه تنها می تواند موفقیت برند اکس باکس را در اروپا و جهان تضمین کند، بلکه پی سی گیمینگ را نیز یک قدم جلوتر خواهد برد. در مورد هولولنز و پوشیدنی خارق العاده مایکروسافت چه؟ آن هم بخشی از نقشه های پیش رو خواهد بود و شکی نیست که بازی های ویدیویی روی هر پلتفرمی اگر حضور موفق داشته باشند، آن وسیله قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. از سرویسی به نام ویندوز 10 گرفته تا هدستی تحت عنوان هولولنز. حتما باید منتظر این باشیم که اطلاعات بیشتری از دایرکت اکس 12 و افزایش قدرت نرم افزاری اکس باکس وان نیز باشیم.

عناوین هیلو 5، Rise of the Tomb Raider، فورتزا 6 و فیبل لجند درست بلافاصله پس از اتمام کنفرانس مایکروسافت قابل بازی خواهند بود و قطعا شاهد سیلی از پیش نمایش ها و تحلیل های موشکافانه خواهیم بود. بنابراین طی چند روز آینده برای اخبار گیمزکام 2015، دیجیاتو را دنبال کنید.

در ادامه نیز می توانید تصاویر مربوط به غرفه ها را ببینید، هنوز درهای اصلی نمایشگاه به روی خبرنگاران باز نشده و این تصاویر از پشت صحنه آماده سازی گیمزکام 2015 هستند.

img_55c0b5d8a946b

wargaming_booth-1152x768

ratchet_clank_ps4-1152x768

rainbow_six_poster-1152x768

playstation_booth-1152x768

microsoft_1-1152x768

mgs5_poster-1152x768

mgs5_booth-1152x768

homefront-1152x768

hearthstone_comp-1152x768

gigantic-1152x768

forza_6-1152x768

fallout_4_van-1152x768

division_poster-1152x768

dark_souls_3-1152x768

dark_souls_3_poster-1152x768

blizzard_booth-1152x768

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    سونی و مایکروسافت در گیمزکام ۲۰۱۵ سنگ تمام گذاشتند / گیمزکام 2014

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    منتظر halo 5 , quantum break و crack down و scale bound هستم ، شایعاتی می گن احتمال معرفی سخت افزار جدیدی هم وجود داره

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    30 دقیقه دیگه تا کنفرانس مایکروسافت از طریق وبسایت زیر می تونید مراسم رو ببینید
    http://www.xbox.com/en-US/gamescom?ocid=EVERGREEN_SOCIAL_Facebook&cid=EVERGREEN_SOCIAL_Facebook

مطالب پیشنهادی