ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون و آیپد های اپل در سال ۲۰۱۶ از نمایشگرهای OLED بهره خواهند برد [شایعه]

پنل های OLED این روزها دارای جاذبه ی زیادی هستند و حواس بسیاری از کاربران و کمپانی های تولید کننده را به خود معطوف نموده اند. روز گذشته در لا به لای خبرها مطرح گشت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

پنل های OLED این روزها دارای جاذبه ی زیادی هستند و حواس بسیاری از کاربران و کمپانی های تولید کننده را به خود معطوف نموده اند. روز گذشته در لا به لای خبرها مطرح گشت که شاید هوآوی به زودی این دسته از پنل ها را در اسمارت فون هایش به کار بندد و گفته شد ممکن است آنها اولین بار چنین اقدامی را در مورد تلفن هوشمند نکسوسی که مسئولیت ساختش را عهده دار گشته اند انجام دهند.

امروز هم شاهد شایعه ی جدیدی از جانب کمپانی تحلیلی-آماری IHS هستیم که اشاره دارد چندین شرکت دیگر به استفاده از پنل های مذکور در محصولات آتی خود علاقه مند هستند.

بر طبق اظهارات آقای کوین وانگ، مدیر کمپانی تحلیلی-آماری مورد بحث، اپل از جمله نام هایی است که به جد تمایل دارد به سراغ صفحه نمایش های OLED رفته و از آنها در برخی از گجت های در حال توسعه اش برای سال ۲۰۱۶ استفاده کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

متاسفانه وانگ در مورد اینکه اهالی کوپرتینو دقیقاً قصد دارند در چه محصولی از چنین پنل هایی بهره بگیرند حرفی نزده، اما منابع خبری و کارشناسان گمان می برند شانس آیفون و آیپد های برند اول حال حاضر جهان بیش از سایر محصولاتش است.

گفته می شود اپل میلی به استفاده از AMOLED های سامسونگ ندارد و در رابطه با اینکه دقیقاً کدام شرکت نقش تامین کننده ی این کمپانی را بر عهده خواهد گرفت هم اطلاعاتی در دسترس نیست.

اما نباید فراموش کنیم غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو با دیگر نام خوش آوازه ی کره ای، یعنی ال جی، رابطه ی نزدیکی در مبحث نمایشگرها دارد؛ کمپانی مذکور همین حالا مسئولیت تولید صفحه نمایش های آیفون ۶ را داراست و اولین محصول اپل، یعنی ساعت هوشمندش، که دارای نمایشگرهای OLED بود، رسماً از P-OLED های منعطف ال جی بهره می برد.

در سمت دیگر ماجرا گزارشی مرتبط به ماه می میلادی نیز موجود است که ذکر کرده در نسل بعدی تبلت های آیپد از صفحه نمایش های OLED‌ ساخته شده توسط برند نه چندان معروف JOLED استفاده خواهد گشت. گزارشی قدیمی تر هم یادآوری می نماید که فاکسکان، دوست و همراه قدیمی اپل، سرمایه گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری برای راه اندازی کارخانجاتی جدید صورت داده تا در پایان ۲۰۱۵ بتواند نیاز همتای آمریکایی اش را به پنل های مورد اشاره رفع نماید.

ناگفته نماند IHS در انتهای داده ها و اطلاعاتی که منتشر نموده از شیائومی نیز به عنوان دیگر نامی که قصد دارد در موبایل های بعدی خود از پانل های OLED استفاده کند یاد نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saeid
    saeid | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    ببخشید کی گفته joled معروف نیست؟!!! بهتره توضیح میدادید که این شرکت از سونی و پاناسونیک و هیتاچی و توشیبا تشکیل شده و میشه گفت بهترین کارخونه oled سازی همینه که شاید بتونه بی ایرادترین oled دنیارو بالاخره این شرکت بسازه. سامسونگو الجی که فعلا کلی ایراد دارن اللخصوص سامسونگ که نمایش رنگ افتضاح،سفید مایل به زرد،قرمز مایل به نارنجی و نور کم از ایراداتشه

    • Doom
      Doom | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

      داداش اشتباه به مردم اطلاعات نده. بهترین امولد که مال سامسونگه از لحاظ دقت رنگ وشفافیت. برو تو دیسپلی میت چک کن. علمی وکارشده باشه حرفت من چیزی نمیگم

  • M.R.P
    M.R.P | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    اپل خیلی دقیق و درست داره ارتقای سخت افزاریشو نسل به نسل بهتر میکنه و پیش میبره! همین یک تغییر ساده میتونه تاثیر خیلی خوبی داشته باشه توی مصرف انرژی صفحه نمایش آیفون بعدی و با اینکه رزولوشنش از اندریدی های دیگه پایین تره شارژدهی خیلی بهتری خواهد داشت. جالا تصور کنید یکم باتری رو هم بهبود بدن! بنظرم خیلی خوب کار میکنه اپل.

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    خدا اون روز رو نیاره . هیچ صفحه نمایشی مثل IPS رتینا رنگ ها رو عالی نشون نمیده .

  • على
    على | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    وقتی نو آوری از بین رفته دیگه چه فرقی داره که پنل OLED بذارن یا پنل AMOLED یا پنل LMFAO یا هرچیز دیگه؟ :/

  • Doom
    Doom | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    آمولد واقعا زیباس ولی رنگ سفید رو مثل نمایشگرهای آی پی اس سفید وشفاف نشون نمیده و امیدوارم تو نمایشگرهای آیفون ازش استفاده نکنه. ولی اگه اپل همچین کاری بکنه واقعا یه ضدحال بزرگ برا طرفداران سرسخت آیفون و یه پیروزی دیگه برا سامسونگیهاست که این همه سال توسط بقیه مورد انتقاد بعضا بیخود قرار میگرفتن.

مطالب پیشنهادی